.

Beantwoord

Wat voor sms'jes worden gestuurd naar 0653131313

  • 3 February 2017
  • 7 reacties
  • 318 Bekeken

Afgelopen 10-jan is tussen 04:02 en 05:30 uur 5x een sms gestuurd naar 0653131313. Ik begrijp dat dit jullie sms centrale is. De sim-kaart zit in de centrale van mijn huisalarmsysteem en die is niet geprogrammeerd om zonder mijn weten sms'jes of mms'jes te versturen. Kunnen jullie dit verklaren?
icon

Beste antwoord door Ray 3 February 2017, 22:31

Bekijk originele reactie

7 reacties

Er kunnen verschillende redenen zijn.

Sms-berichten die vanuit het buitenland verzonden worden naar Nederlandse mobiele nummers;

Sms-berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden;

Sms-berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-op-mijn-factuur-dat-ik-ni-261
Beste Ray, jouw reactie is een kopie van wat eerder op het forum is geschreven.
Sms-berichten die vanuit het buitenland.... , dit is niet van toepassing in mijn situatie.
Sms-berichten die na 72 uur niet afgeleverd.... , dit is niet van toepassing in mijn situatie.
Sms-berichten die naar een niet bestaand nummer... , dit is niet van toepassing in mijn situatie.
Heb je mijn vraag wel goed gelezen?
Ja ik heb je vraag gelezen. En ik plaats die info omdat dat de redenen zijn waarom je het nummer van de sms centrale kan zien op je verbruiksoverzicht / factuur.

Dit heb ik overigens niet vanaf het forum maar is gewoon te vinden op één van de klantenservice pagina's. Zie link ;-)

Sms-berichten die vanuit het buitenland.... , dit is niet van toepassing in mijn situatie.


Vraag me af hoe jij nou kan weten dat dit niet in gebeurd 😉
Nou bedankt voor je info. Het verklaart echter niet waarom de simkaart die in mijn huisalarmcentrale zit 5x belt voor niets en ik daarvoor €0,50 moet betalen. Dat is niet veel, maar toch. Ik ga denk ik rechtreeks contact opnemen met de helpdesk van Simyo om mijn vraag beantwoord te krijgen. Nogmaals dank.
Je kan ook geduldig afwachten op Simyo hier op het forum. Het is nu weekend en soms reageren ze dan. En anders antwoorden zij maandag. Anders ga je via 2 kanalen werken. :)

En ik ben ook best nieuwsgierig geworden nu 😉
Reputatie 7
Badge +9
Het is technisch onmogelijk dat een simkaart zomaar uit zichzelf een nummer belt. De simkaart werkt altijd in opdracht van het apparaat waar hij in zit, doorgaans een mobiele telefoon. Dat is de enige toepassing van een simkaart waarvoor Simyo ondersteuning verleent. Dat neemt niet weg dat veel klanten een Simyo simkaart met succes in een ander soort apparaat gebruiken, bijvoorbeeld een alarminstallatie. Niet zo lang geleden was hier op dit forum een topic van iemand die een soortgelijk probleem had. Als ik me goed herinner was het apparaat (geen mobiele telefoon dus) verkeerd geprogrammeerd waardoor deze af en toe een niet-bestaand nummer in Tsjechië belde. Mogelijk is een soortgelijk probleem hier ook aan de orde. De leverancier van de alarminstallatie kan ongetwijfeld een oplossing geven.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi donton,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat jouw alarmsysteem sms'jes stuurt, terwijl je niet eens wist dat hij dit kon doen!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat jouw simkaart in combinatie met het alarmsysteem verschillende sms'jes heeft gestuurd. Ik zie een 06-nummer terug maar ook vaak de sms-centrale. Ken jij dat 06-nummer en klopt dat gewoon? Gaat het alleen om de sms'jes naar de sms-centrale?

De sms'jes naar de sms-centrale zijn waarschijnlijk sms'jes die niet goed zijn aangekomen. Dit kan gaan omdat ze worden gestuurd naar niet bestaande nummers, of dat ze bijvoorbeeld te lang onderweg zijn (doordat de andere telefoon uitstaat). Ik heb met onze netwerkspecialisten gebeld en zij konden niet meer informatie geven over die sms'jes.

Ik raad je aan om eens goed te kijken naar jouw alarmsysteem. Staat alles wel goed ingesteld? Pak de handleiding er eens bij of Google het type alarmsysteem om te kijken of iemand dit probleem eerder heeft gehad.

Hopelijk kom je er snel achter!

@Ray en Scotsman bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer