.

Beantwoord

Hoe kan ik sms dienst blokkeren?

  • 5 February 2015
  • 8 reacties
  • 3419 Bekeken

Badge
Door een defecte telefoon heb ik tijdelijk een oudere mobiel in gebruik (sinds gisteren). Nu krijg ik in eens kosten voor een betaalde sms dienst (ik weet nog niet eens welke), dit zou bij Simyo toch niet kunnen ?
Nu heb ik vanochtend een mail ontvangen dat mijn nummer is geblokkeerd aangezien mijn beltegoed meer bedraagt dan 10 euro negatief.

Ik heb ingelogd op de site van "Stichting gedragscodes mobiele diensten" maar krijg geen sms terug als ik een overzicht wil van mijn sms-diensten om deze te blokkeren. Hoe kan ik deze betaalde sms dienst blokkeren ?
icon

Beste antwoord door Ruud 6 February 2015, 10:39

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi MarkvG,

Welkom op ons forum.:)

Ik zie dat je ondertussen ook contact hebt gehad met onze klantenservice. Zij hebben voor jou de blokkade voor betaalde sms diensten aangezet. Het komt nog bij sommige oude prepaid aansluitingen voor, dat deze blokkade er niet automatisch op staat. Je hebt op 3 februari akkoord gegeven op een sms vanuit 3190. Dit heeft een soort abonnement geactiveerd. Nu de blokkade actief is, kun je geen diensten meer activeren.

Het is wel verstandig om eens te kijken op payinfo.nl. Hier kun je zien of er nog eventuele diensten actief zijn. En kun je de diensten uit zetten.

Ik zie dat je aansluiting weer actief is. Mocht je nog problemen hebben met je netwerk, kun je dan eens je toestel opnieuw opstarten.:D

Is je vraag zo beantwoord?
bij mij is precies hetzelfde aan de gang sinds oktober 2015. Iedere week wordt er 12 euro afgeschreven voor een betaalde SMS dienst (4239) waar ik niet om gevraagd heb. Hoe kan ik dit nu stopzetten en de gemaakte kosten terughalen?
Ik zou dus ook de betaalde SMS dienst willen blokkeren maar heb een oude Nokia telefoon.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Fnie,

Vervelend dat je hier ook last van hebt 😞 Voor het telefoonnummer (eindigend op 191) waarmee je nu bent ingelogd op Mijn Simyo kan ik geen sms'jes terugvinden. Als het om een ander 06-nummer gaat, stuur je mij deze dan in een privébericht?

Wil je ook de tip van Ruud gebruiken?
Het is wel verstandig om eens te kijken op payinfo.nl. Hier kun je zien of er nog eventuele diensten actief zijn. En kun je de diensten uit zetten.


Ik hoor het graag van je.
Het ging inderdaad om een ander telefoonnummer (van mijn vader) maar we hebben inmiddels contact gehad met de klantenservice en het probleem is onderkend en wordt opgelost. Tevens wordt het financieel ook opgelost, dus prima geholpen.

Hoi Fnie,

Vervelend dat je hier ook last van hebt 😞 Voor het telefoonnummer (eindigend op 191) waarmee je nu bent ingelogd op Mijn Simyo kan ik geen sms'jes terugvinden. Als het om een ander 06-nummer gaat, stuur je mij deze dan in een privébericht?

Wil je ook de tip van Ruud gebruiken?
Het is wel verstandig om eens te kijken op payinfo.nl. Hier kun je zien of er nog eventuele diensten actief zijn. En kun je de diensten uit zetten.


Ik hoor het graag van je.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fnie,

Wat goed om te zien dat het via de telefonische klantenservice opgelost is 🙂 Heel fijn dat het zo samen met jullie geregeld is.

Mocht je voor ons nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Goedemiddag,
Kan ik hier ook even aanhaken? Ik zag vanmorgen een sms-je dat mijn simkaart is geblokkeerd omdat ik onder de €10,- zit met mijn beltegoed. Mijn zoon (12) heeft naar 4040 ge-smst en vervolgens ook 'stop' naar dit nummer gestuurd. Nu heeft deze dienst Shoopadoo op 1 dag een kleine € 30,- !! afgeboekt. Ik heb een mail naar deze nepperds gestuurd maar hoe kan ik de betaalde sms diensten stop zetten. Ik zie het nergens in Mijn Simyo staan. En wat kan ik nog meer doen om mijn geld terug te krijgen en de simkaart gedeblokkeerd.

Ik heb http://www.payinfo.nl geprobeerd maar omdat de simkaart is geblokkeerd ontvang ik natuurlijk geen code.

Vriendelijke groet, P.Bultman
Helaas ben ik er vanavond ook ingetrapt .Ik las een goeduitziende mail die leek van de NS te komen, helaas de procedure die via mijn mobiel moest volgen kwam van 4239 o.a. bricksoffers. Toevallig las ik een uur later in de digitaalgids van de consumentenbond het bestaan van payinfo.nl. Ik heb direkt die site geraadpleegd en inderdaad daar stond iets onder 4239. Direct alles van dit nummer opgezegd. Ik hoop nu maar dat er nog geen schade is.
Fokkoh
Reputatie 2
Badge +5
Hoi fokkoh,

Welkom op het forum 🆒

Goed dat je meteen actie hebt ondernomen! In je verbruik zie ik dat er geen kosten in rekening zijn gebracht. Het lijkt er op dat je het op tijd hebt stop gezet. :)

Hou je ons op de hoogte als er toch kosten in rekening zijn gebracht?

Groetjes, Angelica

Reageer