.

Beantwoord

NS dagkaarten hoe stop ik de sms-betaaldienst 7090?

  • 6 December 2015
  • 13 reacties
  • 3569 Bekeken

Badge
Ik krijg sms'jes van 7090 en ik wil nu dat dit stopt. Ik heb al stop naar 7090 terug gestuurd maar het stipt niet. Ook per mail getracht te stoppen maar helaas. Dit moet nu geblokkeerd worden aub spoed. Op internet lees ik dat mensen helemaal zijn kaalgeplukt. Ik kan jullie nu helaas niet telefonisch bereiken maar ik maak mij ontzettende zorgen.
icon

Beste antwoord door Ray 6 December 2015, 10:53

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge
De aanleiding was dat ik een bericht kreeg in een NS omgeving. Ik had toevallig laatst contact met de NS mbt een klacht over storing. Ik dacht nu bericht te krijgen van de NS met de mededeling dat ik een gratis dagkaart zou krijgen. Om deze te ontvangen heb ik accoord gegeven. Naar nu blijkt heb ik mij aangemeld voor een vishing dienst in Duitsland. Hoe te stoppen? Sms en email werken niet?
Ga naar http://www.payinfo.nl/ om jezelf te blokkeren voor deze en andere van dit soort diensten.
Badge
Dank je, ga ik gelijk doen.
Raytje, ook bedankt namens mij. Ik kreeg een aanbieding via de mail (weliswaar in mijn spam-mailbox). Het leek echt afkomstig van NS en mij werden 2 gratis dagkaarten aangeboden. Ook bij nadere controle was het bericht niet van echt te onderscheiden. Ik trapte er dus ook in: moest telefoonnummer invullen, zou een sms'je krijgen dat ik moest beantwoorden door OK te sms-en naar 7090. Het sms-je kwam aanvankelijk niet, dus belde ik NS klantenservice, nadat ik nog een keer te vergeefs geprobeerd had de aanvraagprocedure te doorlopen. NS gaf aan dat het om phishing ging en adviseerde mij contact op te nemen met mijn provider. Deze (Simyo) bleek telefonisch niet bereikbaar in het weekend, waarna ik inlogde op hun website en bij dit forum terecht kwam. Ik heb het advies van Raytje gevolgd en via www.payinfo.nl de betaalde sms-diensten uitgezet. Kreeg net wel een sms-je binnen van die Phishinglui dat ik mijn 2 NS-dagkaarten kan ophalen door 7090 te bellen. Het dit uiteraard niet gedaan en voor de zekerheid mijn telefoon maar uitgezet (heeft dat effect?). Van payinfo kreeg ik bericht dat de betreffende betaalde sms-diensten binnen 2 uur worden uitgezet.

Raytje, goed werk en nogmaals dank!
Graag gedaan.
Badge
Ongelofelijk deze werkwijze. Aan het eind van de maand maar even kijken wat de schade is per ontvangen sms. Ben er echt boos over. Gelukkig zijn de berichten nu wel gestopt.
Wij zijn er ook ingetrapt, wat een criminelen. Laten we elkaar op de hoogte houden over de voortgang
Reputatie 4
Badge +8
Echtgenoot ook.... 15 euro naar de filies....
Reputatie 4
Badge +10
Hoi NSP76, emhabe en Tim98boy, welkom op het Simyo forum!

Voor de overzichtelijkheid heb ik dit topic verplaatst naar het subforum Sms & mms.

Heel vervelend dat jullie hiermee te hebben gehad. Ik hoop dat het afmelden via www.payinfo.nl voldoende is. Op de aansluiting staat ook al een algemene blokkade die vanuit ons actief is. Tot nu toe zie ik gelukkig geen kosten voor deze sms-dienst 🙂 Het is wel verstandig om dit even in de gaten te houden.

Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

@koorelle; dat is inderdaad heel vervelend! Jammer dat het zo geloofwaardig lijkt 😞
Badge
Bedankt voor jullie snelle reacties. Wij houden het zeker even in de gaten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi NSP76,

Snelle reacties is met zo'n kwestie wel heel erg handig, dus het is goed om te zien dat je die ook hebt gekregen! Komt het probleem terug, laat het ons dan weten 🙂. Zo niet; zien we je alsnog graag weer terug op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury
Mijn beltegoed is voor de 2e keer geplunderd. Hoe lang duurt het voordat afmelden via payinfo actief is? Gisteren had ik nl. nog beltegoed en heb me geblokkeerd via payinfo. Gisteren was er ook nog geen afwaardering in het verbruik te zien. Nu keek ik net en zie ik alsnog op gisternacht afwaarderingen van de betaaldienst. Ik durf nu niet opnieuw op te waarden. Graag jullie reactie.

Groetjes,
Wilmer
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Wilmer,

Wow, dat is gek!

Normaal gesproken wordt jouw telefoonnummer direct geblokkeerd voor bepaalde afzenders. Heb je ook al STOP ge-sms't naar het desbetreffende nummer? Door dit berichtje te sturen, meld je je af. Als je wilt, kunnen wij de optie 'Premium sms' voor je blokkeren. In dat geval kun je helemaal geen betaalde sms'jes meer ontvangen.

Laat je me even weten of je dat wilt?

Groetjes,
Estelle

Reageer