.

Beantwoord

Kan ik niet sms'en naar 4333?

  • 31 March 2017
  • 4 reacties
  • 1029 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Ik doneerde altijd via sms aan het Wereld Natuur Fonds. Sinds ik bij Simyo zit ontvang ik nog steeds de smsjes, maar er worden geen kosten gerekend. Ik heb ergens in het forum gelezen dat 4333 bij Simyo geblokkeerd is. Kan dit gedeblokkeerd worden of is dat een standaard van Simyo zelf. Ik zou het erg jammer vinden als ik niet meer op deze manier kan doneren.
icon

Beste antwoord door Jihane 3 April 2017, 12:56

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey BTL,

helaas is dit geblokkeerd bij Simyo.
Ik sta er echter wel volledig achter, dit komt omdat er vaak misbruik door services wordt gemaakt, dit zorgt voor torenhoge kosten. Dit is veel en veel erger dan een keer niet naar 4333 kunnen smsen ofzo.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi BTL,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat lief dat je zo graag wilt doneren aan het Wereld Natuur Fonds! Helaas is het via Simyo niet mogelijk om een betaalde sms-dienst te gebruiken. Daar vallen dit soort nummers ook onder. Sorry! 😞 Ik snap goed dat dat niet fijn is, in dit geval.

Ik heb het voor je opgezocht, en gelukkig zijn er een hele hoop manieren om te doneren. Ik hoop dat je hier iets tussen vindt wat je prettig vindt.

Laat je het ook weten als je nog andere vragen hebt?

@ PaulH, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +1
Ik loop hier ook tegenaan de laatste weken - ik heb begrip voor de argumentatie van Simyo, aan de andere kant zijn er een aantal instanties die ik ten volste vertrouw en denk ik drie keer na voordat ik aan een betaalde SMS-dienst deelneem.

Zou het niet mogelijk zijn dit standaard niet mogelijk te maken, maar via een knop op je profiel (wellicht nog met een soort disclaimer) wel aan te zetten? Ik vind het lief dat jullie je beschermend opstellen, maar voel me ook wel een klein beetje betutteld dat ik hier niet zelf een keuze in kan maken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Montego,

Ik snap je punt heel goed! Ik wil ook zeker niet dat je je betutteld voelt. Sommige instanties zijn inderdaad zeer betrouwbaar, maar het merendeel van de betaalde sms-diensten zijn er echt op gebouwd om mensen enorme kosten te laten krijgen. Daarom is deze beslissing zo gemaakt.

Je kunt trouwens wel met een Prepaid simkaart naar betaalde sms-diensten sms'en, maar dat kan alleen als je € 30,- aan beltegoed hebt minimaal. Dan kun je ons een berichtje sturen en kunnen we de optie activeren voor je.

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane

Reageer