.

Beantwoord

Waarom krijg ik een verdacht SMS'je van Movingos?

  • 29 June 2016
  • 2 reacties
  • 502 Bekeken

Ik ontving een sms van Movingos dat ik een service heb van€ 12 per maand. Ik heb me absoluut nergens aangemeld, ik heb de sms terug gestuurd 7711. Bij online zoeken zie je veel van dezelfde berichten dus het lijkt een oplichtingsgefoe. Weet iemand hier meer van, wat kan ik doen? Ik hen uiteraard geen zin in hoge spookfacturen.
icon

Beste antwoord door Jihane 30 June 2016, 15:58

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Daniela,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend, ik zie dat er meer mensen zijn die klachten hebben over deze dienst, je bent dus niet de enige, maar dat is een schrale troost.

Op http://www.payinfo.nl/ kan je inzien welke 'diensten' je afneemt en je kunt deze diensten daar ook afmelden.

Als je wilt kan een moderator jouw nummer blokkeren voor alle betaaldiensten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Daniela,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je opeens een berichtje krijgt hierover! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt. Ik zal je dus meteen geruststellen: ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie niets geks staan. Dit komt omdat er bij Simyo automatisch een blokkade staat op zogenoemde 'premium SMS'jes'. Dit zijn de betaalde SMS'-diensten. Door deze blokkade kunnen er geen SMS'jes binnen komen waarvoor je moet betalen. Kortom: niets aan de hand!

Wel raad ik je alsnog aan om via de link die Franswon gaf, jezelf af te melden voor dergelijke diensten. Dit kun je zien als een extra stap die je neemt om te verzekeren dat er in de toekomst niets raars gebeurt.

Als je nog andere vragen hebt hierover, kun je die altijd stellen!

@ Franswon: Goed bezig! Dankjewel voor je toevoeging.

Groetjes,
Jihane

Reageer