.

Beantwoord

Hoe komt het dat SMS berichten automatisch op de simkaart worden gezet?

  • 19 April 2017
  • 4 reacties
  • 1789 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb normaal geen moeite met de instellingen van mijn telefoons. Dit probleem haalt echter het bloed onder mijn nagels vandaan.
Ik heb een Samsung Galaxy S6 met een KPN abonnement. SMSjes van mijn alarmsysteem (gsmmodule) worden op mijn simkaart opgeslagen. Alle andere smsjes staan gewoon in mijn telefoon en komen niet op de simkaart terecht. Ik heb het 'contact' waar het nummer van mijn alarmsysteem onder staat al verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ik heb het betreffende nummer onder een ander contact geplaatst. Wat ik ook doe, smsjes van dit nummer komen op de simkaart. Ik heb om andere redenen mijn telefoon gereset (Factory reset), hier voor en hier na blijft dit probleem hetzelfde. Ik ben bij de KPN geweest en ook zij hebben geen idee waar het probleem zit. Op advies van KPN vraag ik het hier, omdat het betreffende nummer een Simyo nummer is. Ik kan mij niet voorstellen dat het daar iets mee te maken kan hebben, maar goed, wie weet zit er wel iemand op dit forum met de gouden tip.
Het systeem is overigens gewoon een alarmsysteem met GSM module en een Simyo simkaart. Geen extra apps o.i.d. welke het probleem kunnen veroorzaken.
icon

Beste antwoord door Samantha 20 April 2017, 10:48

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +7
Hoi ksmits,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat je problemen hebt met deze sms'jes! Ik zie in je verbruik dat er telkens sms'jes naar hetzelfde nummer worden gestuurd. Ik neem aan dat dit het nummer van je KPN abonnement is, klopt dat?

Helaas kunnen wij niet zien waarom deze sms'jes zijn gestuurd en waarom ze op je KPN simkaart komen. Onze simkaarten zijn primair bedoeld voor in mobiele telefoons. Natuurlijk ben je geheel vrij om ze in bijvoorbeeld een alarmsysteem te plaatsen, maar wij kunnen je helaas niet verder helpen als hierbij problemen ontstaan. Tenzij je de simkaart weer in een mobiele telefoon stopt. Worden sms'jes vanaf dit nummer bijvoorbeeld ook opgeslagen op je simkaart als je Simyo simkaart in een mobiele telefoon zit? Als dit niet het geval is, ligt het waarschijnlijk aan de instellingen van je alarmsysteem.

Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met de leverancier van je alarmsysteem. Hopelijk kunnen zij je meer duidelijkheid geven over wanneer er sms'jes naar je KPN simkaart verstuurt worden, en waarom deze op de simkaart worden opgeslagen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Dank je wel Samantha voor de reactie.
Dat klopt inderdaad, het alarmsysteem stuurt de meldingen naar mijn KPN nummer.
Toen het probleem zich net voor begon te doen heb ik de simkaart in een telefoon gehad. Helaas zorgde dit voor een zelfde situatie. Het lijkt alsof mijn telefoon deze smsjes om wat voor manier dan ook graag op de simkaart heeft. Het probleem lijkt ook niet bij Simyo of KPN te zitten. Ik denk dat ik mij er voorlopig bij neer leg dat er sommige problemen zijn welke zich niet op laten lossen. Nooit gedacht dat ik mij in 2017 druk zou maken over SMS..
Nogmaals bedankt voor het meedenken en alvast een fijn weekend!
Kijk eens de documentatie na van je alarmsysteem. Kan zomaar zijn dat het een beveiligingsmaatregel is dat die smsjes niet tussen je overige smsjes terecht komen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ksmits,

Wat vervelend dat het probleem aan lijkt te houden als je simkaart in een telefoon zit! Begrijp ik goed dat zelfs in die setting (waarin jouw Simyo simkaart in een reguliere telefoon zit) willekeurige sms'jes worden verstuurd naar je KPN nummer? Komen deze sms'jes dan ook aan, of niet?

Ik ben benieuwd!

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer