Ik heb normaal geen moeite met de instellingen van mijn telefoons. Dit probleem haalt echter het bloed onder mijn nagels vandaan.
Ik heb een Samsung Galaxy S6 met een KPN abonnement. SMSjes van mijn alarmsysteem (gsmmodule) worden op mijn simkaart opgeslagen. Alle andere smsjes staan gewoon in mijn telefoon en komen niet op de simkaart terecht. Ik heb het 'contact' waar het nummer van mijn alarmsysteem onder staat al verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ik heb het betreffende nummer onder een ander contact geplaatst. Wat ik ook doe, smsjes van dit nummer komen op de simkaart. Ik heb om andere redenen mijn telefoon gereset (Factory reset), hier voor en hier na blijft dit probleem hetzelfde. Ik ben bij de KPN geweest en ook zij hebben geen idee waar het probleem zit. Op advies van KPN vraag ik het hier, omdat het betreffende nummer een Simyo nummer is. Ik kan mij niet voorstellen dat het daar iets mee te maken kan hebben, maar goed, wie weet zit er wel iemand op dit forum met de gouden tip.
Het systeem is overigens gewoon een alarmsysteem met GSM module en een Simyo simkaart. Geen extra apps o.i.d. welke het probleem kunnen veroorzaken.
Beste antwoord door Samantha
Bekijk originele reactie