.

Beantwoord

Ik kan geen sms'jes versturen. Wat nu?

  • 18 February 2017
  • 8 reacties
  • 199 Bekeken

Ik heb een abonnement met 300 belminuten of sms.
Bellen gaat wel maar sms versturen niet. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Samantha 20 February 2017, 12:30

Bekijk originele reactie

8 reacties

Kijk even bij de instellingen van je berichten app of het nummer van de berichtencentrale erin staat...

>>>> +31653131313
Beste Ray, dank voor je reactie. Helaas heeft geen enkele actie tot nu toe geholpen. Ik heb het nummer geverifieerd, de stappen doorlopen zoals beschreven, maar het gaat nog steeds niet. Morgen misschien maar even bellen met Simyo.
Kun je ook aangeven waar het mis gaat? Krijg je iets van een foutmelding?

Je kan ook gewoon het antwoord van Simyo afwachten, zal in de loop van vandaag zijn 🙂
Ik krijg geen directe foutmelding, maar de telefoon begint met verzenden en wanneer het "wachtbalkje" bijna vol is, dan stokt het. Na n poos krijg je dan de melding dat het versturen van een sms niet is gelukt.
Doe eens een kruistest of het probleem de telefoon of de sim is kun je dan al uitsluiten.
Badge +7
Hoi Roel28,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vreemd dat het niet lukt om een sms te versturen! Daarom heb ik voor de volledigheid je simkaart een reset gegeven. Hij maakt hiermee een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk lukt het je daarna wel om sms'jes te versturen.

Als dit niet werkt, wil je dan de tip van Friesian opvolgen? Je stopt jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien of dit probleem bij je simkaart of bij je telefoon ligt.

Ik zie trouwens dat je op 18-02 rond 19.40 wel twee sms'jes hebt kunnen versturen. Zijn dit de sms'jes waarvan het in eerste instantie niet lukte? Of zijn dit bijvoorbeeld sms'jes naar een ander nummer?

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂
Ja nu lukt het wel! Blijkbaar was de reset de oplossing bedankt voor het meedenken en de hulp!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Roel28,

Wat tof dat het nu wel lukt 😃 Namens Samantha zeg ik: graag gedaan!

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer