.

Beantwoord

Wanneer kan ik verbinding maken met Vodafone ES?

  • 25 April 2018
  • 5 reacties
  • 443 Bekeken

Op La Gomera had ik een wisselend aantal netwerken (Vodafone ES/Orange/Movistar) binnen bereik van mobieltje. Meest aanwezige netwerk was Vodafone ES. Bij poging om contact te maken met dit netwerk ontvang ik echter de foutcode "Kan niet Registreren".
Na handmatig selecteren van de verschillende netwerken lukt het uiteindelijk om via Movistar te bellen, maar die was vaak niet beschikbaar. Orange lukte eerst wel en later niet meer.
Kortom: Simyo bood dus zeer slechte dekking (vanwege Vodafone probleem) en dat is erg lastig voor van alles en nog wat (bank/communicatie airbnb etc).
Mijn vraag: Gaat dit probleem van Simyo met Vodafone (ES) op termijn worden opgelost?? Janz
icon

Beste antwoord door franswon 25 April 2018, 14:47

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Janz,

KPN/Simyo heeft niet met alle mobiele providers een roaming-overeenkomst.
Als de naam van de provider in beeld komt zou er normaal genomen een overeenkomst mee zijn.
Wel is het belangrijk dat je toegangspunt (APN) goed ingesteld staat:

APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (doet deze het niet dan gprs)

Staat dit alles goed dan toestel even herstarten en opnieuw naar netwerken laten zoeken.

Als dit niet werkt kan een moderator de buitenlandoptie op je simkaart een reset geven.

Hou je ons op de hoogte?
Frans Bedankt voor je reaktie. Ik wil graag controleren of het toegangspunt (APN) goed staat ingesteld. Hoe kan ik dat doen? Ik heb een heel eenvoudig mobieltje (Nokia). Groet Jan
Reputatie 7
Badge +9
Voor de Lumia 520 van Nokia, voor de andere modellen zal het ongeveer hetzelfde zijn:

Instellingen -> mobiel netwerk -> Druk op APN voor internet toevoegen -> gegevens invullen, druk op het icoontje voor opslaan,

Lees anders je handleiding eens goed door.
Hoi Janz.

Even ter indicatie.

Je zegt je hebt een eenvoudig mobieltje, een Nokia. Bedoel je daarmee een toestel met (cijfer/letters)toetsen dus geen smartphone maar een eenvoudig toestel om te bellen?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Janz,

Welkom op het Forum!

Balen dat je niet constant verbinding hebt met het Spaanse netwerk. Ik snap dat je dit lastig vindt!

Zoals franswon het al heeft aangegeven, heeft KPN/Simyo niet met alle mobiele providers een roaming-overeenkomst. Het klopt inderdaad dat je geen verbinding kan maken met het Vodafone netwerk. Hiermee hebben wij geen roaming-overeenkomst. Je kan verbinding maken met Orange en Movistar. Het kan zijn dat deze twee netwerken niet overal in La Gomera bereik hebben en dat je daarom soms wel en geen verbinding hebt.

Heb je je telefoon opnieuw opgestart? Misschien moet je simkaart opnieuw aangemeld worden in je telefoon. Dit doe je door je telefoon opnieuw op te starten.

Kan je mij vertellen welke Nokia toestel je hebt? Dan kunnen we je beter helpen.

@franswon @ Friesian, Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer