.

Waarom werkt sms'jes versturen naar buitenland niet?

  • 6 February 2015
  • 33 reacties
  • 5942 Bekeken

Ik heb 'in en naar buitenland' aan staan op prepay sim. het lijkt alsof smsjes gewoon versturen maar ze komen niet aan- ik heb er wel voor betaald zo te zien. twee aparten mobiele nummers in engeland, ik heb nummer goed en 0044 er voor gezet. Weet iemand waarom ze niet zouden aankomen? bedankt alvast!

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit probleem blijft mij intrigeren. Iets wat nog niemand heeft voorgesteld is dit: met je Simyo sim in de iPhone, doe een synchronisatie met iTunes. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Reputatie 3
Badge +7
Iets wat nog niemand heeft voorgesteld is dit: met je Simyo sim in de iPhone, doe een synchronisatie met iTunes. Ik ben benieuwd naar het resultaat
Dit is inderdaad een hele goede optie. Het kan zijn dat jouw iTunes omgeving ingesteld staat op Nederlands, en hierdoor de landcode aanpast.

Dit probleem blijft mij intrigeren
Mij ook, dus ik ben benieuwd of het heeft geholpen.
Excuus voor de langzame reactie- vergeten te zeggen dat dit itunes synchronisatie ook niets uitmaakt....
we communiceren per whatsapp/ facetime enz en sms'n naar het buitenland probeer ik niet meer. had het graag opgelost maar verder geeft het alleen voor mijn grootmoeder, die internet niet gebruikt en niet goed snapt waarom ik haar niet kan beantwoorden, maar gewoon bellen om dat uit te leggen kan nog wel!!

Als er verder nog nieuwe ideeen zijn hoe ik wel naar het buitenland kan sms'n hoor ik het graag!

thanks everyone!
Badge +2
Hoi emelliott,

Welkom op het forum

Jammer om te horen dat je sms-berichten niet aankomen bij je ouders. Probeer je de berichten te versturen vanuit je toestel of via een web-sms?

Sinds 19 januari heb je 5 berichten verstuurd naar de UK. Om zeker van te zijn dat de berichten afgeleverd worden kan je je bericht beginnen met *0# gevolgd door je tekst. Zodra de sms is bezorgd krijg je van het netwerk een bevestiging.

Zou je dit willen nagaan?

Ik wil me niet in dit topic mengen maar ik heb een vraag over die *0# toevoeging in, zoals ik het begrijp, een SMS tekst.
Klopt dit?
Wil dit zeggen dat als ik de tekens: *0#  als eerste in een SMS bericht zet, ik dan een bevestiging krijg dat de SMS aangekomen is?
En zo ja, geldt dit alleen voor Simyo of voor elke provider?
Ben erg nieuws en leergierig, vandaar.. 😛
Badge +8
Hoi Willem47,

Dat klopt helemaal :)
Zoals je misschien wel gemerkt hebt, kun je bij Simyo anders geen afleverrapport verwachten. Met die code als begin van je sms'je krijg je dus alsnog een bevestiging dat je sms is aangekomen :)
Ik denk eigenlijk dat dit voor alle providers op het KPN netwerk geldt. Het zou kunnen dat een ander netwerk met andere codes werkt.

Heb ik zo antwoord gegeven op je vraag?

Groetjes,
Charlene
Badge +2
@Charlene.

Ja hoor, vraag helemaal beantwoord, bedankt voor het antwoord.
Ik had verder nog niks gemerkt v.w.b. wel of geen afleverrapport want ik ben op SMS gebied een echte n00b, ik bel zo af en toe wel eens, dat vind ik al meer dan genoeg... :p
Inmiddels had ik het al wel uitgeprobeerd en naar de telefoon van mijn vrouw een smsje gestuurd met die *0# toegoeging in het begin van de tekst en dat werkte dus gewoon, ik kreeg netjes een melding terug dat het bericht afgeleverd was.

Gegroet en Suc6.
Reputatie 5
Badge +11
Je bent nooit te oud om te leren, Willem47 😉
Badge +2
Psies..:rolleyes:

Reageer