.

Beantwoord

Waarom komen sommige sms-berichten nog steeds binnen bij de ontvanger?

  • 13 December 2017
  • 8 reacties
  • 1660 Bekeken

Badge
Ik lees hier in het forum over sms ‘en die 72 uur bewaard worden en over een outbox, ik zie in iMessage geen outbox.
Dit speelt al zeker 1,5 maand dat een vriend van mij sms’en ontvangt die ik allang verstuurd heb (25 okt.) en die hij al gelezen had, mijn sms’en staan ingesteld op 30 dagen bewaren. Mijn telefoon heb ik al eens uitgezet en gereset en alle oude sms’en van oktober t/m begin vorige week zelf verwijderd, maar het is nog steeds. Hij heeft een gewoon mobieltje met KPN als telecomaanbieder. Afgelopen zondag kwam die sms van 25 okt. weer samen met mijn nieuwe sms bij hem binnen. Dit speelt vanaf de eerste week van oktober. Waar zal het hier aan liggen ?
icon

Beste antwoord door Ray 13 December 2017, 13:22

Bekijk originele reactie

8 reacties

Probleem zit bij de ontvanger..

Adviseer je vriend het onderstaande.

Zodra je telefoon het SMS'je heeft ontvangen in een andere telefoon, krijgt hij het seintje wel en stopt het netwerk met versturen. Je kunt dan vervolgens de simkaart gewoon weer in je eigen telefoon stoppen. Hierna is het verstandig om je inbox maar eens op de ruimen


https://forum.simyo.nl/sms-en-mms-61/zelfde-sms-blijft-dagen-lang-binnenkomen-hoe-stop-ik-dit-24101
Reputatie 7
Badge +10
Hi WChristoffer,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je sms'jes soms dubbel en te laat aankomen bij je vriend! Logisch dat dat irritant is, ook. Gebeurt dat bij andere mensen ook, als je ze sms't? En als hij sms'jes ontvangt van andere mensen, ervaart hij dan dit probleem ook?

Ik raad jullie beiden aan om je simkaarten in een ander toestel te stoppen. Je kunt met die andere telefoons dan netwerkverbinding maken. Daarna mag je je simkaarten weer in je eigen toestel stoppen. Het klinkt alsof er iets fout gaat bij de berichtencentrale. Ik vermoed, net zoals Ray, dat dit ligt bij de ontvanger. Maar als jullie beiden je simkaart in een ander toestel stoppen, dan komt het goed.

Hou je me op de hoogte?

@ Ray, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik kan alvast zeggen dat hij de enigste is, het zijn alleen de 2 sms’en van 25 oktober.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi WChristoffer,

Kun je mij laten weten of hij deze sms nog steeds van je ontvangt?

Als de sms telkens weer bij hem binnenkomt, dan kun je het beste even je simkaart in een andere telefoon plaatsen. Het lijkt er namelijk op dat onze smsberichtencentrale geen signaal ontvangt van de aflevering. Wanneer jij je simkaart in een andere telefoon plaatst en de sms weer wordt afgeleverd, dan wordt de probleem vaak verholpen.

Laat je ons weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Hij heeft de simkaart niet in een andere telefoon gestopt en vorige week sms’te hij dat hij weer alleen de nieuwe sms ontvangt.
Afwachten of het bij hem nog een keer voor gaat komen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi WChristoffer,

Ik hoor graag of het nog een keer voorkomt! Zou je daarnaast alsnog de simkaart in een andere telefoon kunnen stoppen?

Groetjes,
Niels
Badge
Moet ik mijn simkaart in een andere telefoon doen ?
ik heb het verder bij niemand gehad en naar mij komen ze van iedereen altijd goed binnen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi WChristoffer,

Als je vriend de sms niet meer ontvangt dan hoef jij je simkaart niet meer in een andere telefoon te plaatsen, hoor.

Ben erg blij om te horen dat alles weer goed gaat nu. :D

Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling toe.

Groetjes
Asma

Reageer