.

Beantwoord

Waarom klopt de afzender van mijn ontvangen SMS-berichten niet?

  • 9 March 2018
  • 8 reacties
  • 277 Bekeken

vandaag kreeg ik een sms-je omdat ik wilde inloggen op DIGID.
Als afzender staat er MyCom.
Dit soort 'vergissingen' komt vaker voor.
Ik vind dit nogal storend, hoe los ik (of Symio) dit op?
icon

Beste antwoord door Niels 12 March 2018, 11:26

Bekijk originele reactie

8 reacties

Check je contactenlijst eens. Heb dit wel eens eerder gelezen en toen bleek diegene dat nummer te hebben toegevoegd aan zijn contactenlijst. Het is een gok maar kan geen kwaad om te checken.
Gecheckt...MyCom komt niet eens voor in mijn lijst met contacten.....
Heb zojuist ingelogd op de site van DigiD met sms controle en kreeg het smsje met als afzender DigiD.

Je toestel is een iPhone of een Android?
android 2.2.2
Wat je kan doen is je simkaart in een ander toestel plaatsen en dan weer een inlog met sms controle opzetten om te kijken wat er dan gebeurt.

Maar je kan ook met de klantenservice van DigiD kunnen bellen, wie weet wat zij te melden hebben.
het heeft nix te maken met DigId, ik heb ook een sms van de Hema die over iets heel anders gaat
& ik heb geen andere telefoon
Zou ook aan de zeer verouderde Android versie kunnen liggen die niet meer optimaal functioneert daardoor. De ondersteuning van de berichten app in de Play Store vereist minimaal Android 4.4.

En anders ben ik uit mijn ideeën. Kan in ieder geval niet aan Simyo liggen want die zijn daar niet verantwoordelijk voor.

En dat je geen andere telefoon hebt snap ik maar misschien een telecomwinkel die je wellicht van dienst kan zijn?
Reputatie 6
Badge +5
Hi hadv215,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat de afzender van zowel berichten van DigiD als Hema MyCom is. Naar mijn weten is dit een computerwinkel die niets met deze twee bedrijven te maken heeft. Ik kan begrijpen dat je dit storend vindt.

Wat Ray zegt klopt. Wij zijn inderdaad niet verantwoordelijk voor de afzender van berichten en kunnen deze ook niet zomaar veranderen. Jouw Android versie is inmiddels bijna 8 jaar oud, dit kan best invloed hebben. Sinds wanneer heb je dit probleem? En ken je misschien iemand waarbij je je simkaart in het toestel kan stoppen? Ik hoor het graag!

Bedankt voor al je hulp, Ray!

Groetjes,
Niels

Reageer