.

Beantwoord

Waarom kan ik niet sms'en als ik op wifi zit?

  • 31 July 2017
  • 8 reacties
  • 1294 Bekeken

Badge
Ik heb gemerkt dat ik geen sms kan versturen als ik op wifi zit. Ontvangen gaat prima, versturen via 3G ook, maar als ik een sms via wifi wil versturen lukt dat niet. Ik krijg dan de melding: SIM uit - om te bellen moet u het eerst inschakelen.
Ik kan niets vinden dat ik uitgeschakeld heb, of waar ik nog iets in kan schakelen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 31 July 2017, 10:12

Bekijk originele reactie

8 reacties

Dat heeft niets van doen met wifi. Heb je een dual sim telefoon met 2 simkaarten?

(Dual sim active telefoon werkt weer anders)
Badge
Ja, dat klopt, wat betekent dat in dit verband?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Diva Deka,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet altijd kunt sms'en! Zoals Friesian zegt, staan wifi en sms los van elkaar. Je wifi-verbinding heeft weinig te maken met Simyo, terwijl het bellen, sms'en en internetten (via 3G) wel via ons verloopt.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo thuis ben in de dual sim telefoons. Wat gebeurt er als je de tweede simkaart eruit haalt? Kun je dan wel altijd sms'en?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Badge
Jihane, ik heb de tweede simkaart verwijderd, maar kan nog steeds geen sms-jes versturen. Het toestel probeert het wel, maar het lukt niet, er verschijnt een rood driehoekje met uitroepteken.
Probeer eens een 2 tal zaken.
Simkkaart ander slot. Een kruistest jouw sim andere telefoon en jouw telefoon andere sim.

Ter info, ik maak nog een keer een topic over dual sim telefoons, deze zijn in opmars.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Diva Deka,

Balen dat je nog steeds geen sms'jes kunt versturen!

Heb je de instructies van Friesian al doorgelopen? Als het probleem toch blijft bestaan, dan kun je eens proberen om je smsberichtencentrale opnieuw in te stellen. Het telefoonnummer dat hier hoort te staan is +31653131313.

Gaat het lukken zo?

@ Friesian, fijn dat je hier een topic over wilt openen. Denk dat dit een heel goed idee is! :D

Groetjes,
Asma
Badge
Ik heb nog niet de gelegenheid gehad voor de instructies van Friesian. Wanneer ik dat gedaan heb zal ik het hier posten. Nu eerst naar een vergadering.
🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Diva Deka,

Helemaal goed! Dat moet natuurlijk ook gebeuren 🙂 We horen graag van je wat het resultaat van de testen gaat zijn!

Groetjes,
Angela

Reageer