.

Beantwoord

Waarom kan ik geen SMS sturen naar buitenlands nummers?

  • 9 June 2018
  • 9 reacties
  • 3138 Bekeken

Badge
Hoi, ik heb net een nieuwe telefoon en het lukt mij niet meer om SMS'en naar buitenlands nummers te sturen. Naar Nederlands nummers wel. Ik kan wel SMS'en ontvangen van de mensen maar mij reply komt niet bij hun aan. Heeft iemand ideen?
icon

Beste antwoord door Els 11 June 2018, 10:29

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi sskelly,

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Wel super onhandig dat je dan niet naar het buitenland kunt sms'en. Goed dat je hierover contact met ons opneemt!

Komt dit probleem voor sinds je een nieuwe telefoon hebt? Dan kan het zijn dat er iets bij de instellingen niet helemaal goed staat. Zou je bij de instellingen van je berichten kunnen nagaan hoe de berichtencentrale staat ingesteld? Het juiste nummer hiervoor is: +31653131313. Staat dit nummer al juist ingevoerd? Dan raad ik je aan hem alsnog opnieuw op te slaan.

Bij je netwerkinstellingen zie ik geen blokkades staan voor verbruik in en naar het buitenland. Voor de zekerheid heb ik deze opties wel gereset, zodat we zeker weten dat alles goed staat op je netwerk. Zou je je telefoon voor minimaal vijf minuten helemaal uit willen zetten? Controleer hierna opnieuw of sms'en naar het buitenland nu wel lukt. Zo niet, controleer dan of je het buitenlandse nummer niet toevallig hebt geblokkeerd in je telefoon. Deze optie kun je ook terugvinden bij de instellingen van je contactenlijst of berichten. Meer hierover lees je op deze pagina.

Laat je het weten of een van de bovengenoemde oplossingen hebben geholpen?

Groetjes,
Els
Badge
Hoi Els,

Ik heb alles gecontrollerd en uitgeprobeerd maar er is helaas nog steeds een probleem.
Ik probeer een bericht naar 2 verschillende nummer te sturen.
  • Een nummer is een Iers mobile nummer. Daar zie ik niet terug in historie dat de bericht gestuurd is en het komt niet aan.
  • Een tweede nummer dat ik probeer is naar een Engelse mobile nummer. Daar zie ik nu wel dat het bericht gestuurd is in de historie maar het komt niet aan. Eerst was het niet terug te zien in de historie zo hier is wel een verbetering.
Heb je nog ideen?

gr, Sonia Skelly
Reputatie 6
Badge +4
Hi Sonia,

Jammer dat het nog niet gelukt is om succesvol naar het Ierse en Engelse nummer te sms'en. Heb je ook je telefoon even 5 tot 10 minuten uit laten staan zoals Els aangegeven had? In dat geval is je simkaart succesvol gereset. Zo niet, dan kun je alsnog je telefoon je telefoon 5 tot 10 minuten uitzetten en daarna herstarten.

In je gegevens zie ik inderdaad het Engelse nummer wel terug. Dat betekent ook dat het sms'je daadwerkelijk verstuurd is. Gisteren waren er wel problemen op het netwerk, wellicht dat dit van invloed is geweest. Kun je het nog eens proberen? Ook raad ik je aan om de landcode als +44 (vK en Noord-Ierland) en +353 (Ierland) te gebruiken. In mijn persoonlijke ervaring gaat het dan goed.

Heb je trouwens ook getest of je deze nummers kunt bellen? Het is namelijk ook mogelijk dat er aan de kant van de ontvangers iets mis gaat. Bij voorbeeld een volle sms-inbox of een (per ongeluk ingestelde) blokkade van jouw nummer. Dit laatste lijkt me sterk, maar je weet maar nooit wat er in een broek- of jaszak per ongeluk gebeurt.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas
Badge
Hi,

Ik heb mij telefoon nog een keer uitgezet voor 15 minuten en daarna weer geprobeerd. Het lukt nog steeds niet. Ik kan beide nummers bellen.

Er is ook gekeken als ik geblokkerd ben maar het is ook niet het geval.

Het is vreemd. Ik heb ook geprobeerd de SIM-kaart terug in mij oude telefoon te zetten en dan te SMS'en maar daar lukt het ook niet.

Ideen?

Sonia
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sonia,

Nou, wat stom dat het nog niet werkt! Zou je iets voor me willen testen door een ontvangstbevestiging op te vragen bij een sms?

Dit doe je door *0# voor je bericht te typen. Bijvoorbeeld:

*0# Hoi Piet, hoe gaat het met je?

Na het versturen van de sms, ontvang je een bevestiging over de aflevering. Zou je willen controleren of je inderdaad dit bericht ontvangt en wat er precies in staat?

Groetjes,
Els
Badge
Hoi,

Ik had dat al aangezet. Ik heb nu rond 10 berichten gestuurd maar de engsele en de Iers nummer maar ik heb nog geen ontvangstbevestiging ontvangen.

groetjes Sonia
Reputatie 6
Badge +5
Hi Sonia,

Opvallend dat je geen ontvangstbevestiging terug krijgt. Dan komen de berichten dus niet goed aan. In je verbruik zie ik alleen gestuurde sms'jes naar slechts een buitenlands nummer, zoals je zelf ook al aangaf. Zou je je simkaart in een andere telefoon kunnen stoppen, om te kijken of het sturen van sms'jes dan wel lukt? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Badge
Hoi,

Ik heb de simkaart in een andere telefoon geplaatst en het lukt nog steeds niet.

Opvallende is wel dat de berichten naar een tweede buitenlands nummer zijn nu zichtbaar in de 'geschiedenis", ook van vorige week. Maar de berichten komen niet aan.

Ik heb een Samsung S9+, zou het iets met de instellingen van Samsung messanger kunnen zijn?

groetjes Sonia
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sonia,

Hmm, dat is heel vreemd! Qua instellingen voor berichten is het berichtencentralenummer het belangrijkst, deze had je al gecontroleerd toch? Het juiste nummer is +31653131313.

Ik wil graag uitzoeken waar het precies misgaat. Het zou ook kunnen zijn dat de buitenlandse provider je sms'jes niet accepteert. Weet je toevallig of de twee buitenlandse nummers dezelfde provider gebruiken? Zou je mij in een privébericht ten minste drie voorbeelden van telefoonnummer en berichten willen sturen vanaf jouw telefoon? Graag ontvang ik daarbij de voorbeelden waarbij je de ontvangstbevestiging hebt aangezet. Zo kan ik met KPN contact opnemen om deze berichten te onderzoeken op eventuele blokkades, goed?

Groetjes,
Els

Reageer