.

Beantwoord

torenhoge rekening i.v.m. sms berichten centrale 06-53131313


Badge
Hallo,

Zoals ik op dit forum lees ben ik bij lange niet de enige die door de sms berichtencentrale met een torenhoge rekening wordt opgezadeld.

Een paar weken geleden heb ik mijn schoonouders die op vakantie waren in frankrijk een sms berichtje gestuurd i.v.m. een overlijden van een bekende.
De beste mensen hadden hun mobieltje een aantal dagen niet aan staan, en de sms berichtenservice treed in werking als een bericht niet na 72 uur bezorgd kan worden.
Deze stuurt zonder dat je daar zelf bewust van bent uit zichzelf vele smsjes ( het nummer 06-53131313) komt dan op je factuur  te staan.

Als je dit aangeeft bij de klantenservice krijgt je ijskoud als opmerking "Volgens onze gegevens is het verbruik correct in rekening gebracht. Het verbruik is rechtstreeks vanaf uw simkaart geregistreerd. De kosten zijn daarom terecht in rekening gebracht."

Ik ga hier niet mee akkoord, en mijn abbonnement van mij, mijn vrouw wordt z.s.m opgezegd. deze sms heeft mij een rekening van meer dan 200 euro opgeleverd.

En bij Simyo krijg je geen poot aan de grond, ik laat het er niet bij zitten en ga tevens consumenten organisatie aanschrijven.
Als je even op google 06-53131313 / simyo/ kpn intikt krijg je een waslijst met dezelfde klachten, en een ieder kan naar zijn centen fluiten.

Hopelijk bedenkt Simy zichzelf nog voordat er nog meer negatieve reclame over hun sms berichten centrale de wereld in komt.

Mvg, Dries L
icon

Beste antwoord door Ernst 26 June 2014, 11:23

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb eens naar de technische aspecten van SMS/Text Messaging (onderdeel van de GSM standaard) gekeken en het blijkt dat het standaad procedure is dat een berichtencentrale (short message service centre, SMSC) de SMS berichten die om een of andere reden niet afgeleverd kunnen worden, op een wachtlijst worden geplaatst. Dit wordt als een "store and forward" (bewaren en doorsturen) mechanisme beschreven. Ik krijg de indruk dat het aantal keren dat opnieuw wordt geprobeerd een SMS die op de wachtlijst staat alsnog te bezorgen wordt bepaald door de provider.

Er zijn providers die een SMS maar 1 keer doorsturen naar de eindbestemming en het daarbij laten ongeacht of de text aankomt of niet ("forward and forget"). Kennelijk hoort Simyo hier niet bij want uit verhalen op dit forum blijkt dat er een groot aantal pogingen worden gedaan om de SMS af te leveren. Over de kostenaspecten van deze herhaalde bezorgpogingen heb ik niets in de officiele internationale standaards kunnen vinden. Klaarblijkelijk is het aan de provider om te beslissen of deze pogingen als nieuwe SMSsen worden beschouwd die als zodanig allemaal voor rekening van de afzender komen. Dit is duidelijk Simyo's benadering. Ik ben wel benieuwd of het bij andere providers in Nederland net zo gaat.

Het zou het mooiste zijn als het aantal keren dat geprobeerd wordt een SMS te bezorgen als het de eerste keer niet lukt door de klant (afzender) ingesteld kan worden, bijvoorbeeld via een instelling op Mijn Simyo. Of wanneer Simyo simpelweg zou overgaan op het bovengenoemde "forward and forget" principe. Dan weten klanten waar ze aan toe zijn. Mocht de afzender zeker willen zijn dat de SMS is bezorgd, dan is er altijd nog de mogelijkheid om een ontvangstbevestiging in te stellen (d.m.v. *0#).
Badge
Bedankt Scotsman,

Helemaal mee eens, niemand zit te wachten op honderden automatische verstuurde smsjes totdat zijn sms is bezorgd.
En zeker niet als je dat dan ook nog eens honderden euro's gaat kosten.
Ik heb verhaal aangekaart bij de consumentenbond en Tros Radar en daar werdt bevestigd dat er hierover veel klachten binnenkomen, en dat ze al die klachten momenteel in kaart aan het brengen zijn.
Dus bij deze heeft u een gelijksoortig verhaal maak er melding van bij Ă©Ă©n van de consumenten organisaties!

Wordt vervolgd!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Dries L, welkom op het Simyo forum.

Aan de technische uitleg van Scotsman valt niets af te dingen, enkel iets toe te voegen.
Bij het versturen van een SMS bericht zijn 3 partijen betrokken; Jij, de SMS berichtencentrale en de geadresseerde.
Wanneer een SMS niet afgeleverd kan worden en er nieuwe pogingen worden ondernomen door de SMS berichtencentrale, dan merk jij daar niets van. Je ziet dit ook niet in je verbruik terug.
Deze pogingen worden immers niet door je telefoon gedaan, maar zijn enkel en alleen van de SMS berichtencentrale naar de geadresseerde. Zolang de geadresseerde geen ontvangstbevestiging geeft, blijft de SMS berichtencentrale het 72 uur lang proberen.

Nu krijgt elke verstuurde SMS een eigen, unieke code mee en met die code word een SMS (indien nodig) nogmaals aangeboden. Aan de hand van die codes wordt er ook bepaald wat er in rekening gebracht wordt. Die codes worden dus gerekend, niet de SMS berichten zelf.
Wanneer je -zoals bij jou erg pijnlijk het geval is- in je verbruik deze hele rits aan SMS berichten naar de SMS berichtencentrale ziet, heeft je telefoon deze berichten verstuurd.
En hoogstwaarschijnlijk naar een niet-bestaand telefoonnummer geweest en is het daarom niet verder gestuurd dan de SMS berichtencentrale.

Je zou kunnen proberen of dit ook gebeurt als je je simkaart in een andere telefoon zit.
Als het dan stopt, kun je er van uit gaan dat er iets niet goed zit in je telefoon.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. De kosten, zoals je ook al via e-mail is uitgelegd, kunnen we helaas niets aan doen.

Scotsman, dank je voor het meedenken.
Badge
Hallo,

Het is erg gemakkelijk om het te gaan afschuiven op mijn telefoon, het bericht dat ik heb verstuurd was naar mijn schoonvader (en hij heeft deze ook ontvangen) dus het is wel degelijk een  bestaand nummer en hij is ook tevens een Simyo klant !
Alle verzonden sms berichten worden door het android besturingssysteem opgeslagen.
Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S5, ik heb contact opgenomen met de technische afdeling van Samsung Nederland, en deze bevestigen mij dat het onmogelijk is dat een telefoon uit zichzelf sms berichtjes gaat versturen.
Het is gemakkelijk om er maar automatisch vanuit te gaan dat het niet de sms berichten centrale ligt maar aan de klant.
Ook is het vreemd dat zeer veel mensen hetzelfde is overkomen, tik even op google 06-53131313 in en berichtenservice en je krijgt een hele waslijst. Ook op dit forum staan de nodige voorbeelden.
En wat ook heel toevallig is dat het allemaal klanten zijn die van het KPN netwerk gebruikmaken, deze verhalen zijn niet bekend bij het netwerk van vodafone of T-Mobile.
Ook is het toevallig dat er bij de verschillende consumentenorganisaties meerdere klachten liggen van Simyo en jawel KPN die beide gebruikmaken van dezelfde sms berichten centrale.
Ik laat mij niet afschepen, ik ga dit probleem verder aankaarten en ik zal mijn gelijk halen!

Dries L.
Hoi Dries L, welkom op het Simyo forum.

Aan de technische uitleg van Scotsman valt niets af te dingen, enkel iets toe te voegen.
Bij het versturen van een SMS bericht zijn 3 partijen betrokken; Jij, de SMS berichtencentrale en de geadresseerde.
Wanneer een SMS niet afgeleverd kan worden en er nieuwe pogingen worden ondernomen door de SMS berichtencentrale, dan merk jij daar niets van. Je ziet dit ook niet in je verbruik terug.
Deze pogingen worden immers niet door je telefoon gedaan, maar zijn enkel en alleen van de SMS berichtencentrale naar de geadresseerde. Zolang de geadresseerde geen ontvangstbevestiging geeft, blijft de SMS berichtencentrale het 72 uur lang proberen.

Nu krijgt elke verstuurde SMS een eigen, unieke code mee en met die code word een SMS (indien nodig) nogmaals aangeboden. Aan de hand van die codes wordt er ook bepaald wat er in rekening gebracht wordt. Die codes worden dus gerekend, niet de SMS berichten zelf.
Wanneer je -zoals bij jou erg pijnlijk het geval is- in je verbruik deze hele rits aan SMS berichten naar de SMS berichtencentrale ziet, heeft je telefoon deze berichten verstuurd.
En hoogstwaarschijnlijk naar een niet-bestaand telefoonnummer geweest en is het daarom niet verder gestuurd dan de SMS berichtencentrale.

Je zou kunnen proberen of dit ook gebeurt als je je simkaart in een andere telefoon zit.
Als het dan stopt, kun je er van uit gaan dat er iets niet goed zit in je telefoon.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. De kosten, zoals je ook al via e-mail is uitgelegd, kunnen we helaas niets aan doen.

Scotsman, dank je voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
06-53131313
[...]
En wat ook heel toevallig is dat het allemaal klanten zijn die van het KPN netwerk gebruikmaken, deze verhalen zijn niet bekend bij het netwerk van vodafone of T-Mobile.

Dries L.

+31653131313 is KPN's SMS centrale. Dat vodafone klanten en T-mobile daar geen last van hebben is logisch. Vodafone heeft als SMS centrale +316540881000 en T-mobile heeft +31624000000. Dat is geen toeval te noemen... Stel KPN heeft een grote storing, dan hebben vodafone's klanten daar ook geen last van.
Badge
06-53131313
[...]
En wat ook heel toevallig is dat het allemaal klanten zijn die van het KPN netwerk gebruikmaken, deze verhalen zijn niet bekend bij het netwerk van vodafone of T-Mobile.

Dries L.

+31653131313 is KPN's SMS centrale. Dat vodafone klanten en T-mobile daar geen last van hebben is logisch. Vodafone heeft als SMS centrale +316540881000 en T-mobile heeft +31624000000. Dat is geen toeval te noemen... Stel KPN heeft een grote storing, dan hebben vodafone's klanten daar ook geen last van.


Hallo Groentjuh,

Ja +31653131313 hoort bij het KPN netwerk, Maar dit soort verhalen van deze smsjes die door de sms berichtencentrale komt hoofdzakelijk bij Simyo en KPN voor.
Als je bij google het nummer +31653131313 weglaat kom je alsnog alleen bij Simyo en KPN uit, en geen vodafone of T-Mobile! En dat is het punt wat ik wilde maken.

Mvg, Dries L
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Dries L,

Ik had je bericht op Facebook ook beantwoord. Nu heb ik je aansluiting voor je nagekeken. Ik heb je ook geprobeerd te bellen, maar volgens mij staat je telefoon uit...

Wat Ernst en ik al hebben aangegeven is dat er 3 onderdelen zijn in het versturen van een sms. Je hebt de verzender (jouw telefoon), de berichtencentrale en de ontvanger. Zie onderstaand:

Verzender----->----->----->-----Berichtencentrale----->----->----->-----Ontvanger

Als je een sms verstuurd, gaat de sms naar de berichtencentrale en vervolgens door naar de ontvanger. Als een sms blijft haken op het netwerk, is dat tussen de berichtencentrale en de ontvanger. Als een sms blijft haken vanuit een toestel, dan is dat tussen de verzender en de berichtencentrale. Dit laatste is bij jou het geval. Als dit gebeurt, stuurt je telefoon steeds nieuwe sms'jes waar je dus ook voor moet betalen.

We proberen dit niet af te schrijven op je telefoon, dit is wat er aan de hand is. Als je inderdaad een goed werkende telefoon hebt, dan gebeurt dit niet. Er kan echter van alles mis zijn met een telefoon. Vooral smartphones zijn net kleine computers. Er kan een fout in de software zitten. Ik raad je dus aan om je telefoon op te sturen voor reparatie. Voordat je dit doet, kun je je simkaart ook 48 uur in een andere telefoon doen en zo controleren of het nog steeds gebeurt.

Je hebt een aanbetaling gedaan voor hoogverbruik en je simkaart is weer aangesloten. Als ik nu naar je verbruik van vandaag kijk, zie ik dat je vanochtend 6 sms'en hebt verstuurd. Als dat niet klopt, raad ik je aan om per direct je simkaart uit je telefoon te halen. Je bent nu door je belbundel heen. Dat betekent dat elke sms € 0,31 bovenop je factuur is. Op 01-07-2014 heb je weer je volledige bundels tot je beschikking.

Ik hoop dat je begrijpt dat we je niet tegen werken, maar dat we je zo goed mogelijk proberen te helpen door uit te leggen wat er precies aan de hand is. Heb ik je het zo wat duidelijker kunnen uitleggen?
Badge
Hoi Dries L,

Ik had je bericht op Facebook ook beantwoord. Nu heb ik je aansluiting voor je nagekeken. Ik heb je ook geprobeerd te bellen, maar volgens mij staat je telefoon uit...

Wat Ernst en ik al hebben aangegeven is dat er 3 onderdelen zijn in het versturen van een sms. Je hebt de verzender (jouw telefoon), de berichtencentrale en de ontvanger. Zie onderstaand:

Verzender----->----->----->-----Berichtencentrale----->----->----->-----Ontvanger

Als je een sms verstuurd, gaat de sms naar de berichtencentrale en vervolgens door naar de ontvanger. Als een sms blijft haken op het netwerk, is dat tussen de berichtencentrale en de ontvanger. Als een sms blijft haken vanuit een toestel, dan is dat tussen de verzender en de berichtencentrale. Dit laatste is bij jou het geval. Als dit gebeurt, stuurt je telefoon steeds nieuwe sms'jes waar je dus ook voor moet betalen.

We proberen dit niet af te schrijven op je telefoon, dit is wat er aan de hand is. Als je inderdaad een goed werkende telefoon hebt, dan gebeurt dit niet. Er kan echter van alles mis zijn met een telefoon. Vooral smartphones zijn net kleine computers. Er kan een fout in de software zitten. Ik raad je dus aan om je telefoon op te sturen voor reparatie. Voordat je dit doet, kun je je simkaart ook 48 uur in een andere telefoon doen en zo controleren of het nog steeds gebeurt.

Je hebt een aanbetaling gedaan voor hoogverbruik en je simkaart is weer aangesloten. Als ik nu naar je verbruik van vandaag kijk, zie ik dat je vanochtend 6 sms'en hebt verstuurd. Als dat niet klopt, raad ik je aan om per direct je simkaart uit je telefoon te halen. Je bent nu door je belbundel heen. Dat betekent dat elke sms € 0,31 bovenop je factuur is. Op 01-07-2014 heb je weer je volledige bundels tot je beschikking.

Ik hoop dat je begrijpt dat we je niet tegen werken, maar dat we je zo goed mogelijk proberen te helpen door uit te leggen wat er precies aan de hand is. Heb ik je het zo wat duidelijker kunnen uitleggen?


Naar welk nummer worden deze smsjes dan volgens jou verstuurd?
Reputatie 7
Badge +9
Dat kun je zelf ook zien op mijn Simyo.

Log in op Mijn Simyo > Tabblad verbruik > Sub-tabblad Juni.
En klik op SMS binnen Nederland en vervolgens klik je op de gewenste regels, die je verder gespecificeerd wil zien.

Een moderator zal waarschijnlijk pas Maandag dit oppakken en ziet niet veel anders dan jij op Mijn Simyo ziet.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Dries L,

Het nummer van de berichtencentrale is het enige nummer dat wij zien. Jij ziet ook alleen dit nummer op je factuur staan. Dat betekent niet dat het verbruik er niet is geweest. Het bewijs dat het nummer bij de berichtencentrale is aangekomen geeft aan dat er een sms is verstuurd. In jouw geval zijn dit er heel veel geweest. Je telefoon heeft dus dezelfde sms meerdere malen naar de berichtencentrale gestuurd. Wij weten niet naar welke 06-nummers de sms'jes zijn verstuurd...

@Groentjuh, Als het niet om het berichtencentrale nummer gaat, kun je op jouw manier inderdaad precies zien naar welke nummers je hebt gebeld of ge-sms't, bedankt voor je uitleg!
ik heb precies hetzelfde probleem, ook bij mij schuift simyo het af naar mijn mobiel. ik vind het erg raar dat het blijkbaar aan iedereen z'n telefoon ligt.
Reputatie 7
Badge +9
Is niet raar want telefoons zijn niet perfekt. Soms doen ze onverwachte dingen omdat een instelling niet goed staat. Of omdat er een fout in de software zit.  

Maar omdat de opdracht voor het verzenden van een sms hoe dan ook van de telefoon afkomstig is (een simkaart is niet in staat om uit zichzelf sms berichten de wereld in te sturen) lijkt me geen andere conclusie mogelijk dan dat er met de telefoon iets mis is.

Ook kan ik me niet goed voorstellen hoe een provider "op afstand" de telefoon van een klant een sms kan laten versturen. Die mogelijkheid kunnen we dus uitsluiten. De oorzaak van de mysterieuze sms'jes moeten we bij het toestel zoeken, lijkt me.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi kooik074,

Je hebt in dit topic ook al een bericht geplaatst waar moderator Ernst antwoord op jouw vraag heeft gegeven. Scotsman doet het in dit topic. Ik snap je frustratie en onbegrip, maar 'dat het blijkbaar aan iedereen z'n telefoon ligt' is precies wat er aan de hand is. Een simkaart registreert de opdrachten van de telefoon op het netwerk. De simkaart kan nooit uit zichzelf handelingen registreren op het netwerk. Ook kan de simkaart geen opdrachten aan de telefoon geven. De telefoon geeft opdrachten, de simkaart registreert het en het netwerk voert het uit.

Als er uit het onderzoek van de netwerkspecialisten blijkt dat er fout vanuit ons is gemaakt, dan hoef je uiteraard de factuur niet te betalen.

Heb ik het je zo wat duidelijker kunnen uitleggen?
Hoi kooik074,

Je hebt in dit topic ook al een bericht geplaatst waar moderator Ernst antwoord op jouw vraag heeft gegeven. Scotsman doet het in dit topic. Ik snap je frustratie en onbegrip, maar 'dat het blijkbaar aan iedereen z'n telefoon ligt' is precies wat er aan de hand is. Een simkaart registreert de opdrachten van de telefoon op het netwerk. De simkaart kan nooit uit zichzelf handelingen registreren op het netwerk. Ook kan de simkaart geen opdrachten aan de telefoon geven. De telefoon geeft opdrachten, de simkaart registreert het en het netwerk voert het uit.

Als er uit het onderzoek van de netwerkspecialisten blijkt dat er fout vanuit ons is gemaakt, dan hoef je uiteraard de factuur niet te betalen.



Heb ik het je zo wat duidelijker kunnen uitleggen?




ook dit is helaas niet waar ook ik ben de dupe geworde van deze zogenaamde sms wat is blijven hangen en wel 1188 keer ! werd ook ineens afgesloten terwijl ik pas 2 weken simyo heb....ik heb gebeld met jullie en er werd mij gezegt er is idd een fout opgetreden en wij gaan het oplossen....de dag erna belde ze op en vertelde me dat ze 50 % van de rekening vergoed hadden en de andere helft van 173 euro moet ik nog zelf gaan betalen....toch wel vreemd..ze zegge de fout is bij de sms centrale maar gaan wel het hele bedrag niet vergoeden maar wel de helft!   ik vind dat ze de andere helft ook moeten  betalen,dit omdat ik misschien 1 sms zelf heb verstuurd.....maar dat is dan wel een heel duur smsje van 173 euro !
Reputatie 4
Badge +10
Hoi freaky1973,

Ik ga het bij de netwerkspecialisten voorleggen. Zij gaan er nog een keer naar kijken wat de specifieke oorzaak is, hoe het komt dat er zoveel smsjes zijn verstuurd. Zodra ik meer weet, dan geef ik het aan je door.
Nou heel erg bedankt! Ik vind het niet kunnen.want ze geven de fout wel toe maar moet wel de helft zelf betalen.....
Reputatie 4
Badge +10
Hoi freaky1973,

Ik heb een reactie teruggekregen. Je smsÂ’jes zijn verstuurd naar een niet bestaand of onvolledig nummer. Dit is ook de reden dat bij je verbruik het nummer 0653131313 ziet staan. De smsÂ’jes zijn verzonden vanaf je toestel. Het kan daarbij ook dat je dacht een ander type bericht te gebruiken, maar dat hiervoor sms is gebruikt.

Als je in je verbruik kijkt, dan zijn je smsÂ’jes op een bepaald moment opgehouden. Op 11 november vanaf 7:30 uur zijn je smsÂ’jes gestopt. Je ziet dit ook op 1 december vanaf 16:13 uur. Ik heb hier het Ă©Ă©n en ander over nagevraagd bij de netwerkspecialisten van KPN. Zij kunnen zien wanneer je van toestel wisselt.
Als je je simkaart in je Samsung Galaxy (Fame Lite) plaatst, dan stoppen je smsÂ’jes. Dit betekent dat er een fout in je andere toestel zit. Ik raad je aan om je andere toestel na te laten kijken.

Het is natuurlijk vervelend dat je hierom hoge kosten hebt gekregen. Wij zijn hierin je al tegemoetgekomen. De helft van je kosten zijn vergoed. Je kunt voor nu het beste je toestel laten nakijken. Op deze manier kun je dit in gevolg voorkomen.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?
Hoi freaky1973,

Ik heb een reactie teruggekregen. Je smsÂ’jes zijn verstuurd naar een niet bestaand of onvolledig nummer. Dit is ook de reden dat bij je verbruik het nummer 0653131313 ziet staan. De smsÂ’jes zijn verzonden vanaf je toestel. Het kan daarbij ook dat je dacht een ander type bericht te gebruiken, maar dat hiervoor sms is gebruikt.

Als je in je verbruik kijkt, dan zijn je smsÂ’jes op een bepaald moment opgehouden. Op 11 november vanaf 7:30 uur zijn je smsÂ’jes gestopt. Je ziet dit ook op 1 december vanaf 16:13 uur. Ik heb hier het Ă©Ă©n en ander over nagevraagd bij de netwerkspecialisten van KPN. Zij kunnen zien wanneer je van toestel wisselt.
Als je je simkaart in je Samsung Galaxy (Fame Lite) plaatst, dan stoppen je smsÂ’jes. Dit betekent dat er een fout in je andere toestel zit. Ik raad je aan om je andere toestel na te laten kijken.

Het is natuurlijk vervelend dat je hierom hoge kosten hebt gekregen. Wij zijn hierin je al tegemoetgekomen. De helft van je kosten zijn vergoed. Je kunt voor nu het beste je toestel laten nakijken. Op deze manier kun je dit in gevolg voorkomen.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



heb idd het simkaartje in de samsung gehad....daarna heb ik de samsung note4 gekocht en neem toch niet aan dat daar de fout inzit..je zou eerder zeggen dat de fout in de oude samsung zit dan...daar zit mijn sim nog steeds in..
Reputatie 3
Badge +7
Hoi freaky1973,

Als dit alleen voorkomt bij je oude toestel dan is het waarschijnlijk een toestelinstelling.

Bij Samsung heb je de optie dat een sms'je wordt verstuurd op het moment dat je toestel opnieuw is aangemeld op het netwerk. De sms'jes worden verstuurd voor het geval dat je toestel kwijt is. Op deze manier kan je altijd nog het IMEI nummer achterhalen en je toestel opsporen. Je kan deze optie uitschakelen via in het menu van de beveiligsinstellingen.

Wil je kijken of het daarmee te maken heeft?
Hoi freaky1973,

Als dit alleen voorkomt bij je oude toestel dan is het waarschijnlijk een toestelinstelling.

Bij Samsung heb je de optie dat een sms'je wordt verstuurd op het moment dat je toestel opnieuw is aangemeld op het netwerk. De sms'jes worden verstuurd voor het geval dat je toestel kwijt is. Op deze manier kan je altijd nog het IMEI nummer achterhalen en je toestel opsporen. Je kan deze optie uitschakelen via in het menu van de beveiligsinstellingen.

Wil je kijken of het daarmee te maken heeft?


dit heeft er nix mee te maken..want het kaartje zit nog steeds in de samsung en heeft daarna in de note 4 gezeten

maar ga wel contact opnemen met de geschillen commissie..en anders verdere stappen ondernemen want ik ga die torenhoge rekening waar ik nix mee te maken heb niet betalen,als simyo de ene helft heeft betaald omdat ze zeggen dat het een fout is snap ik niet waarom ze de andere helft niet ook betalen....maar nee dat word op mij geschoven,maar daar ga ik niet intrappen...dan maar reclame maken dat ze de goedkoopste zijn...amehoela..ja tuurlijk als ze de mensen zo een poot uit trekken kunnen ze de kosten voor een ander laag houden..stel er trappen duizende mensen in....tel uit je winst
Reputatie 5
Badge +11
Hoi freaky1973,

Wat jammer om te lezen dat je eraan denkt deze stappen te moeten nemen.
Ik hoop dat je begrijpt dat een simkaart niet uit zichzelf smsjes kan versturen. Een simkaart doet namelijk helemaal niets uit zichzelf.
De smsjes zullen door een defect aan je toestel of de software verzonden zijn.
Omdat we het vervelend en kostbaar vinden voor je ben je al tegemoet gekomen. Echter, het verbruik is er geweest. Daar kunnen wij niets aan veranderen.

We werken volgens alle standaarden die door KPN opgedragen zijn en dit wordt geregeld gecontroleerd. Als er mensen 'in zouden trappen', zou dat impliceren dat dit een verdienmodel is en dus goedgekeurd door KPN.
Hopelijk hoef ik niet verder uit te leggen dat dit niet het geval is.
Ach heb zelfs iemand aan de telefoon gehad en die zei wel dat de sim het had verstuurd. .leuk hè al die verschillende antwoorden......en btw de gesprekken worden bij jullie toch opgenomen!! Hoor dat maar eens trug. ..want ik zei ook al goh dan heb ik een slimme simkaart. ....en dat ik al voor 50 % tegemoet gekomen ben....das een teken dat de fout toch echt niet bij mij ligt!! Aangezien ik in de 2 weken dat ik bij simyo zit maar 1 sms verstuurd heb...dan kunnen jullie ook de andere helft van de rekening betalen....want doordat er wel al 50 % is betaald geeft dat toch wel aan dat ik het niet schuld ben......
Reputatie 5
Badge +11
Hoi freaky1973,

Alle gesprekken naar onze klantenservice worden inderdaad opgenomen. Het gesprek dat je had op 10 november heb ik dan ook teruggeluisterd.
De collega die je toen sprak uitte de hoop dat er een sms bericht was 'blijven hangen'. Van de KPN Netwerkspecialist die ze vervolgens sprak vernam ze dat dit niet het geval was.
De reden dat je 50% coulance op die sms kosten hebt gekregen is omdat wij het als provider vervelend voor je vinden dat je verrast wordt door zo'n hoge rekening, niet omdat we schuld bekennen. Zo zijn we nu eenmaal.

Het is jammer dat je een tegemoetkoming als een schuldbekentenis ziet. Ik hoop dat je begrijpt dat het gewoon uit een goed hart komt.

Reageer