Beantwoord

Smsjes komen niet binnen. Hoe kan dit?

• 14 juni 2016
  • 9 reacties
  • 5714 Bekeken

In de afgelopen maand ben ik er meermaals tegenaan gelopen dat ik geen sms ontvangen heb van anderen, hoewel deze dit wel naar mij zouden hebben verstuurd. Hierbij gaat het on ten minste drie verschillende anderen (en dus ook verschillende nummers)
Smsjes naar anderen (ook deze personen) lijken wel aan te komen.
Dit is erg vervelend omdat het soms om afspraken gaat en deze personen wel het idee hebben dat het bericht is aangekomen. Tot nu toe heeft het geen grote problemen opgeleverd doordat dezelfde informatie/vraag ook per mail is verstuurd, maar het is raar dat de smsjes niet over lijken te komen.

Het is niet zo dat mijn inbox of outbox vol zit, bovendien heb ik dan extern geheugen (micro SD kaart) waar de berichten kunnen worden opgeslagen. Mijn mobiel is een LG GD510, en heeft tot recent geen problemen van deze aard gehad.
icon

Beste antwoord door franswon 14 juni 2016, 14:54

Hoi DGSimone,

Welkom op het Simyo Forum.

Op mijn Samsung S5 had ik hetzelfde probleem, ruimte genoeg dacht ik.... toch schijnt er ergens een begrenzing te zitten aan de opslag van SMS berichten. Ik heb toen alle berichten die ik niet meer nodig had verwijderd, telefoon een paar keer herstart en plots kwamen de berichten binnenlopen.

Het lijkt me het proberen waard.
Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi DGSimone,

Op mijn Samsung S5 had ik hetzelfde probleem, ruimte genoeg dacht ik.... toch schijnt er ergens een begrenzing te zitten aan de opslag van SMS berichten. Ik heb toen alle berichten die ik niet meer nodig had verwijderd, telefoon een paar keer herstart en plots kwamen de berichten binnenlopen.

Het lijkt me het proberen waard.
Hallo franswon,

Bedankt voor je antwoord. Ik zorg er altijd voor dat er genoeg ruimte is voor de sms opslag, er zit inderdaad een begrenzing van 500 berichten voor op het toestel, zodra deze wordt overschreden gaat de opslag over naar externe opslag. Deze is niet overscreden en ik krijg altijd een waarschuwing wanneer dit wel het geval gaat worden (en heb ook wel berichten ontvangen die vervolgens op extern geheugen zijn opgeslagen).

Voor de duidelijkheid: het gaat niet om berichten van ieder nummer. Ik ontvang van bijv. DigID en ouders en sommige vrienden gewoon de smsjes, maar van andere vrienden dus weer niet... Niet erg betrouwbaar dus, on te smsen, blijkt.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo DGSimone,

Heel vreemd dit, weet jij (of de afzender) zeker dat de SMS berichten naar het goede nummer zijn gestuurd. SMS-jes die een smiley bevatten o.i.d. of te lang zijn worden in veel gevallen omgezet naar MMS, als je toestel niet ingesteld staat om MMS te ontvangen komen deze ook niet binnen. Dit zou een oorzaak kunnen zijn.
Hallo franswon,

Eerdere berichten (ook sms) van dezelfde afzenders zijn altijd wel goed ontvangen.
Net uitgeprobeerd met een persoon met een smartphone die mij een bericht stuurde met smiley. Bericht komt gewoon binnen hoewel de smiley dan simpelweg onzichtbaar is en mist. Geen probleem dus, eigenlijk.
Degenen van wie ik geen sms heb ontvangen maar wel hebben gestuurd hebben soms direct beantwoord op een sms van mij aan hen, het nummer moet dan dus wel juist zijn. (Sowieso ook omdat ik eerder wel berichten van hen heb ontvangen...)

Inderdaad vreemd, vandaar ook deze vraag op het forum ;-)
Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Hopelijk wordt zo de oorzaak gevonden en kan het probleem verholpen worden!
Bij een MMS krijg ik bovendien berichten die mij naar een website verwijzen waar ik het bericht kan bekijken na invoeren van een wachtwoord/code 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Dan houdt het voor mij op..... ik hoop dat een moderator of ander forumlid nog ideeën heeft.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi DG Simone,

Wat onhandig dat je van een aantal mensen geen sms'jes krijgt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Franswon heeft al een paar goede vragen gesteld en geprobeerd het probleem wat specifieker te krijgen. Ik zou graag nog willen weten of je sinds kort helemaal geen sms'jes meer krijgt van deze personen of dat dit sporadisch niet doorkomt?

Het kan wel eens voorkomen dat je per ongeluk een contact hebt geblokkeerd in je telefoon. Door het contact te verwijderen, haal je deze blokkade er af. Hierna kun je het contact gewoon weer toevoegen en zou alles moeten werken.

Heb je jouw simkaart al eens getest in een andere telefoon om te zien of je hier wel berichten op ontvangt van deze personen? Ik hoor het graag van je.

@Franswon, bedankt voor je hulp :D

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Bedankt voor je bericht.
Van deze personen heb ik eerder wel smsjes ontvangen, geen idee of dat nu sporadisch gebeurd of dat ik van deze mensen helemaal geen berichten meer doorkrijg. Ik ben niet dusdanig 'populair' dat ik elke dag een sms krijg van deze mensen.

Het is in mijn telefoon (volgens mij) niet mogelijk om contacten te blokkeren (ik heb een LG GD510) of als dat wel mogelijk is, ben ik daar nog nooit achter gekomen...
Ik kan mijn simkaart nog testen in een andere telefoon, zal ik later vandaag zeker doen!

Bedankt voor het meedenken,

Groet,
Simone
Reputatie 5
Badge +9
Hoi DG Simone,

Dan zullen de contacten niet geblokkeerd zijn.

Ik heb je simkaart gereset. Dit betekent dat alle instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Dit zou ook kunnen helpen! Hiervoor moet je je toestel 5 minuten helemaal uitdoen en het daarna weer proberen.

Doet die het dan nog niet? Probeer dan de simkaart een tijdje (een paar dagen het liefst) in een ander toestel. Laat de mensen dan eens een sms'je sturen. Komen de sms'jes dan wel binnen?

Ik hoor van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer