.

Beantwoord

SMS via tijdelijk nummer?

  • 10 February 2014
  • 1 reactie
  • 1136 Bekeken

Badge
Mijn vrouw heeft een tijdelijk nummer van Simyo gehad in afwachting van portatie van haar oude nummer. Dit oude nummer is inmiddels een maand in gebruik. Zojuist stuurde ik haar een sms naar het 'oude' nummer, maar toen zij reageerde kwam dit niet onder de discussie te staan maar werd als een nieuwe discussie geopend, afkomstig van het tijdelijke nummer. Ik blijk haar op beide nummers te kunnen smssen, komen bij haar binnen dezelfde discussie aan. 

Is het niet raar dat het oude nummer niet afgesloten is en dat mijn telefoon denkt dat ze met het tijdelijke nummer smst? Mijn vrouw gebruikt een iPhone 5C en ik een iPhone 5S.
icon

Beste antwoord door Ernst 11 February 2014, 12:46

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Coelho,

Wat je omschrijft gebeurt eigenlijk best vaak met iPhone gebruikers. Iphones nemen namelijk de 'identiteit' aan van de simkaart die erin gedaan wordt. Als de simkaart nog het tijdelijke nummer heeft wanneer deze in de iPhone gedaan wordt, staat dat ook bij Instellingen > Telefoon > Mijn nummer en bovenaan de lijst met contacten.
Dit kun je aanpassen, waarna SMS berichten en whatsappjes enkel afkomstig zijn van het juiste nummer.

Kun je nakijken of dit het euvel is en dat hier laten weten?

Reageer