.

Beantwoord

Sms verstuurd?

  • 21 May 2013
  • 7 reacties
  • 658 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Op mijn factuur van maand april staat dat ik 5x sms'jes heb verstuurd. Waaronder:
- 2x naar simyo klanten (waarschijnlijk sms'jes die ik krijg van Simyo? Aangezien de sms'jes naar mijn eigen nummer zijn verstuurd waar de abonnement op zit), daar zijn geen kosten aan verekend.
- Daarnaast nog 3x naar mobiele nummers, maar ook dit zijn sms'jes naar mijn eigen nummer gericht.

Daarbij is 31 cent per sms'je verekend. Het gaat mij dan niet zozeer om die 93 cent, maar het is wel erg raar dat er zomaar sms'jes in rekening zijn gebracht, terwijl ik helemaal geen sms'jes heb verstuurd (ben geen sms mens) en ik stuur al helemaal geen sms'jes naar mijn eigen nummer. Zijn het anders de sms'jes die ik van Simyo ontvang? Moet ik daarvoor betalen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.
icon

Beste antwoord door Charlene 23 May 2013, 14:48

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ik moest aan een ding denken. Een sms naar 1300 ivm de instellingen?
En staan ze je log?
Badge
In mijn log staat geen SMS van of naar 1300. Ik zie alleen inkomende berichten. Van drie personen heb ik sms'jes ontvangen, 1 reclame sms'je, 2 van simyo (over mijn internetbundel) en 1 voor het registreren van mijn whatsapp. Het zijn allemaal inkomende sms'jes, zie nergens uitgaande. Bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd.
Reputatie 3
Badge +9
Hmm toch maar even op Natascha wachten dan.

Natascha alvast bedankt voor het meedenken 😃
Reputatie 7
Badge +9
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken. :p

@wing vreemde zaak inderdaad. Sms-jes aan jezelf. Dat doe je normaliter alleen als je weinig sociaal leven hebt. En je hebt gelijk....sms is zo 2011. 

Inderdaad maar even wachten op een moderator. Die zoekt het vast tot op de bodem uit. 
Badge +8
Op mijn factuur van maand april staat dat ik 5x sms'jes heb verstuurd. Waaronder:
- 2x naar simyo klanten (waarschijnlijk sms'jes die ik krijg van Simyo? Aangezien de sms'jes naar mijn eigen nummer zijn verstuurd waar de abonnement op zit), daar zijn geen kosten aan verekend.
- Daarnaast nog 3x naar mobiele nummers, maar ook dit zijn sms'jes naar mijn eigen nummer gericht.

Daarbij is 31 cent per sms'je verekend. Het gaat mij dan niet zozeer om die 93 cent, maar het is wel erg raar dat er zomaar sms'jes in rekening zijn gebracht, terwijl ik helemaal geen sms'jes heb verstuurd (ben geen sms mens) en ik stuur al helemaal geen sms'jes naar mijn eigen nummer. Zijn het anders de sms'jes die ik van Simyo ontvang? Moet ik daarvoor betalen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.


Hoi Wing,

De smsjes naar je "eigen nummer" zijn verzonden met de Simyo simkaart, voor je nummer is overgezet. Toen die dus nog een tijdelijk nummer had.
Je nummer is overgezet op 29-4-2013. De drie berichtjes die daarvoor verstuurd zijn, zijn gerekend, omdat je abonnement toen nog niet was ingegaan.
De twee die op de 29ste nog verstuurd zijn, zijn binnen je bundel gevallen, omdat die administratief aan is gegaan die dag. Wellicht heeft het nog een tijdje geduurd die dag dat je nummer echt is overgezet.

Verheldert dit iets? Klopt het dat je met je tijdelijke nummer naar je te behouden nummer hebt gesmst?
Ik hoor het graag van je.

Groetjes,

Charlene
Badge
Het is nog steeds onbegrijpelijk en vreemd dat ik dan sms'jes zou versturen met mijn tijdelijke nummer naar mijn oude nummer.
Voor nu zal ik het hierbij laten. Het zou inderdaad mogelijk kunnen zijn dat ik tijdens het overzetten van mijn nummer sms'jes heb verstuurd. Alhoewel ik het nog steeds vreemd vind dat ik sms'jes zou versturen naar mijn oude nummer.

In ieder geval bedankt voor het beantwoorden en oplossen van deze mysterie. Bedankt allen!
Reputatie 5
Badge +10
Jij ook bedankt voor je terugkoppeling Wing :D

Groetjes,

Alex

Reageer