.

Beantwoord

Sms versturen lukt niet, wat kan ik doen?

  • 27 August 2012
  • 36 reacties
  • 33608 Bekeken

Badge
Kan sinds ik sim only heb ipv prepaid naa
een nummer geen sms sturen, kan de persoon wel gewoon bellen. nummer idgecheckt staat goed in contacten. de melding is: mislukt?
icon

Beste antwoord door Natascha 27 August 2012, 15:51

Bekijk originele reactie

36 reacties

Badge +6
Beste Sonyplayborstel,

Welkom op het forum!

Wanneer je geen SMS berichten kan versturen verzoek ik je het volgende te controleren:

Controleer of het nummer van de SMS berichtencentrale (correct) is ingesteld. Het juiste nummer is +31653131313
Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.
Badge
Het gaat maar om 1 nummer. ik kan verder gewoon sms'n . ik kan die ene persoon wel bellen maar geen sms sturen?
Reputatie 2
Badge +1
Hey sonyplayborstel,

Wanneer je SMS berichten niet aankomen, kan dit de volgende oorzaken hebben:

• Het nummer van de SMS-berichtencentrale +31653131313 is niet geprogrammeerd
• Er is gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het bericht later te verzenden
• De geadresseerde was niet bereikbaar of had het toestel niet aan staan
• De inbox van de ontvanger is vol
• De geadresseerde accepteert geen sms-berichten
• De verzender stuurt een sms-bericht vanuit het telefoonboek, waarin een verkeerd nummer is ingevoerd
• Sommige toestellen hebben een ‘block sender’ functie waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het ‘berichten’ menu.

Indien je na het controleren van deze mogelijkheden nog steeds problemen ondervindt met het versturen van SMS berichten, vernemen wij dit graag.
Badge
Hey sonyplayborstel, Wanneer je SMS berichten niet aankomen, kan dit de volgende oorzaken hebben: • Het nummer van de SMS-berichtencentrale +31653131313 is niet geprogrammeerd • Er is gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het bericht later te verzenden • De geadresseerde was niet bereikbaar of had het toestel niet aan staan • De inbox van de ontvanger is vol • De geadresseerde accepteert geen sms-berichten • De verzender stuurt een sms-bericht vanuit het telefoonboek, waarin een verkeerd nummer is ingevoerd • Sommige toestellen hebben een ‘block sender’ functie waarmee bepaalde afzenders geblokkeerd kunnen zijn. Deze functie kan worden uitgezet in het ‘berichten’ menu. Indien je na het controleren van deze mogelijkheden nog steeds problemen ondervindt met het versturen van SMS berichten, vernemen wij dit graag.



Al deze info was niet nodig. Ik weet niet waarom, maar ik kan weer die ene persoon bereiken. in ieder geval bedankt
Badge
vraagje: ik ben overgestapt van simyo prepaid naar sim only. Het bellen en gebeld worden in het buitenland gaat dat van je bundel af of krijg ik daar een aparte rekening voor? Heb ik helemaal niet bij stil gestaan bij het afsluiten.

mvgr erik borstel (sonyplayborstel)
Reputatie 2
Badge +1
Hey sonyplayborstel,

Bellen in en naar het buitenland wordt altijd buiten de bundel berekend. Een overzicht van de tarieven voor het bellen in en naar het buitenland vind je hier.
Ook ik kan al geruime tijd geen berichten versturen! bellen appen en internet werkt allemaal prima, echter smsen niet. Heb alle instellingen al bekeken en die zijn goed. Ook is mijn inbox/outbox/verzonden berichten e.d. niet vol. Daarnaast kan ik jullie ook niet bereiken aangezien jullie momenteel gesloten zijn en afgelopen week te lang elke keer in de wacht sta! Erg vervelend! Graag zo snel mogelijk een reactie!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum priscilla,

Kan je aangeven wat voor melding je krijgt wanneer je een sms bericht probeert te versturen? Ook ben ik benieuwd of je dit probleem ervaart naar 1 of meerdere nummers?

Welk telefoonnummer staat er vermeld bij je sms centrale? Dit moet namelijk +31653131313 zijn.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Ik heb hetzelfde probleem als Priscilla sinds zondag. Ik kan alles nog met mijn telefoon, behalve smsjes versturen. De melding die ik krijg is 'verzenden bericht mislukt'. Ik heb het nummer van de sms-centrale gecheckt, gerecheckt en getripelcheckt (+31653131313), outbox is niet vol, het ligt niet aan één specifieke ontvanger en ik toets niet het verkeerde nummer in. Mijn toestel is prehistorisch (Nokia 1600) maar doet het verder nog prima, dus daar zou het ook niet aan moeten kunnen liggen.

Heb jij nog een ander idee van wat er mis zou kunnen zijn?

Dank in ieder geval!
Gr.
Tom.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Toms,

Bedankt voor je uitleg. Ik heb contact gehad met det technische dienst en je aansluiting laten controleren. Er zou netwerktechnisch geen belemmering moeten zijn voor het versturen van sms. De technische dienst heeft je aansluiting wel een reset gegeven. Kan je controleren of dit werkt? Anders zou ik je willen vragen de Simyo simkaart in een ander toestel te proberen om te controleren of het dan wel werkt.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Idd precies hetzelfde als hierboven bij Toms beschreven: verzenden bericht mislukt. nummer gechecked en gebeurd bij alle ontvangers. Alle instellingen al diverse keren gecontroleerd. Mijn toestel is niet prehistorisch maar ook niet echt nieuw te noemen: Nokia E71! Graag je antwoord!

Groetjes,

Priscilla
Reputatie 5
Badge +10
Hoi priscilla,

Ook jouw aansluiting staat goed op het netwerk. Er staat geen blokkade op de sms dienst. Sinds wanneer speelt dit probleem? Ook jou zou ik willen vragen om een ander toestel te proberen. Graag hoor ik wat hiervan de uitkomst is.

Groetjes,

Alex
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem als Priscilla. Ook bij mij staat alles goed ingesteld, heb ook meerdere malen gecheckt. Ik heb een micro SD van 8G waar ik m'n berichten op opsla en daar staat nog ruim 7G geheugen vrij, dus dat lijkt het ookniet te kunnen zijn. Verder staan er weinig mailsin mijn inbox en verzonden items.
Het vreemde is dat ik gisteren bij mijn mobiel (Nokia N95) de fabrieksinstellingen heb teruggezet en toen ging het weer even goed. Maar helaas blijven vandaag m'n smsjes weer in de outbox hangen. Na meerdere malen opnieuw proberen te verzenden (automatisch) komt uiteindelijk de melding "verzenden mislukt". Ook ontvang ik niet alle smsjes die naar mij gestuurd worden.
Soms gebeurt het ook dat ik een smsje niet verzonden krijg, maar dat de ontvanger hem toch heeft ontvangen.

Met een ander toestel heb ik hetzelfde probleem.

Kun je alsjeblieft helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Tolletje
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Tolletje,

Ik heb je gegevens laten nakijken door de technische dienst. Op netwerk niveau staat alles goed. Er is geen blokkade te zien. Niet voor versturen noch voor ontvangen. Toch wordt aangegeven dat je het probleem op moet kunnen lossen via het toestel. Ik kan je natuurlijk een vervangende simkaart op sturen om na te gaan of het hiermee wordt verholpen. De praktijk wijst echter vaak uit dat dit niet direct de oplossing is. Graag verneem ik je akkoord voor het versturen van een vervangende simkaart (deze is in dit geval gratis). Let er wel op dat de oude simkaart direct vervalt zodra ik een vervangende laat opsturen. Je bent dan dus weer bereikbaar op het moment dat je de vervangende simkaart ontvangt. De simkaart ontvang je binnen 2 werkdagen.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Ik heb inmiddels een Iphone 4 aangeschaft en het lijkt dat ik weer normaal sms kan versturen en ontvangen.
Op dit moment is het dus niet nodig me een vervangende simkaart te sturen. Mocht ik wederom problemen krijgen laat ik het je weten. In ieder geval hartelijk bedankt voor het nakijken en meedenken.
Top hoor dit forum! :)

Groetjes,
Tolletje
Badge +2
Beste Tolletje,

Fijn om te horen dat het probleem is verholpen. Mocht je verder nog vragen hebben dan kan je die altijd stellen.

Groetjes,

Arie
Ik heb sinds vanochtend een vergelijkbaar probleem.

Na enkele goed verstuurde smsjes zei de ontvanger dat ze mijn laatste sms meerdere malen achter elkaar kreeg. Toen ik keek bij verzonden, bleken mijn laatste 2 smsjes niet eens aangekomen. Die bleken in de outbox te blijven hangen. Na een reset van mijn gsm stopte het herhaaldelijk ontvangen bij de ontvanger (mijn sms bleek 8x verzonden te zijn en, zo zag ik net, ook 8x gecrediteerd), maar de andere problemen blijven.

Alle gegevens zijn goed, maar ik heb geen ander toestal om mijn SIM-kaart in te doen. Zou de technische dienst mijn aansluiting ook een reset kunnen geven?
Dag,

Het lukt niet om smsjes te versturen Samsung S3500; ze worden wel verzonden . Nummer smscentrale is correct +31653131313 en bus is nite vol.
Gaarne advies, dank.
Dag,

Het lukt niet om smsjes te versturen Samsung S3500; ze worden wel verzonden . Nummer smscentrale is correct +31653131313 en bus is nite vol.
Gaarne advies, dank.


Ik zal de informatie compleet maken. Het gaat om een Samsung Pocket S3500 met SIMYO sinds enkele maanden. Ik kom er nu achter dat SMS verzenden niet werkt, wel het ontvangen. Ik heb het forum geraadpleegd en centralenummer gecheckt: klopt. Ik zie geen mogelijkheid op de phone om SMNS berichtformat aan te passen; wel invoerstand GSM alfabet.

Advies van forumleden om dit probleem op te lossen is zeer welkom.
ik denk dat we in dit geval aan forumleden weinig hebben, het is wachten op een reactie van een moderator ofzo. alex, arie, hallo?
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb sinds vanochtend een vergelijkbaar probleem.

Na enkele goed verstuurde smsjes zei de ontvanger dat ze mijn laatste sms meerdere malen achter elkaar kreeg. Toen ik keek bij verzonden, bleken mijn laatste 2 smsjes niet eens aangekomen. Die bleken in de outbox te blijven hangen. Na een reset van mijn gsm stopte het herhaaldelijk ontvangen bij de ontvanger (mijn sms bleek 8x verzonden te zijn en, zo zag ik net, ook 8x gecrediteerd), maar de andere problemen blijven.

Alle gegevens zijn goed, maar ik heb geen ander toestal om mijn SIM-kaart in te doen. Zou de technische dienst mijn aansluiting ook een reset kunnen geven?


Hoi Ruud2012,

Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen. Kan je dit laten. Anders wil ik je toch vragen een ander toestel te proberen. Wellicht dat ze in een telefoonwinkel even een test kunnen doen.

Ik zal de informatie compleet maken. Het gaat om een Samsung Pocket S3500 met SIMYO sinds enkele maanden. Ik kom er nu achter dat SMS verzenden niet werkt, wel het ontvangen. Ik heb het forum geraadpleegd en centralenummer gecheckt: klopt. Ik zie geen mogelijkheid op de phone om SMNS berichtformat aan te passen; wel invoerstand GSM alfabet.

Advies van forumleden om dit probleem op te lossen is zeer welkom.


Welkom op het forum Wbertus,

Ook jouw aansluiting heb ik een reset gegeven. Indien dit niet werkt, wil ik je vragen om een kruistest (ander toestel) te proberen. Kan je aangeven wat je bevindingen zijn?

Groetjes,

Alex
het heeft helaas niks geholpen.
ik zal het laten weten als ik een kruistest heb kunnen doen.
Goedenavond Alex,

Dank voor het resetten; helaas heeft het niet geholpen. Ik heb de simkaart op een andere telefoon geprobeerd. SMS ontvangen gaat prima maar verzenden lukt helemaal niet. Wat nu? Een nieuwe simkaart? Gaarne je advies. Bij voorbaat dank, WBertus

Ik heb sinds vanochtend een vergelijkbaar probleem.

Na enkele goed verstuurde smsjes zei de ontvanger dat ze mijn laatste sms meerdere malen achter elkaar kreeg. Toen ik keek bij verzonden, bleken mijn laatste 2 smsjes niet eens aangekomen. Die bleken in de outbox te blijven hangen. Na een reset van mijn gsm stopte het herhaaldelijk ontvangen bij de ontvanger (mijn sms bleek 8x verzonden te zijn en, zo zag ik net, ook 8x gecrediteerd), maar de andere problemen blijven.

Alle gegevens zijn goed, maar ik heb geen ander toestal om mijn SIM-kaart in te doen. Zou de technische dienst mijn aansluiting ook een reset kunnen geven?


Hoi Ruud2012,

Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen. Kan je dit laten. Anders wil ik je toch vragen een ander toestel te proberen. Wellicht dat ze in een telefoonwinkel even een test kunnen doen.

Ik zal de informatie compleet maken. Het gaat om een Samsung Pocket S3500 met SIMYO sinds enkele maanden. Ik kom er nu achter dat SMS verzenden niet werkt, wel het ontvangen. Ik heb het forum geraadpleegd en centralenummer gecheckt: klopt. Ik zie geen mogelijkheid op de phone om SMNS berichtformat aan te passen; wel invoerstand GSM alfabet.

Advies van forumleden om dit probleem op te lossen is zeer welkom.


Welkom op het forum Wbertus,

Ook jouw aansluiting heb ik een reset gegeven. Indien dit niet werkt, wil ik je vragen om een kruistest (ander toestel) te proberen. Kan je aangeven wat je bevindingen zijn?

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Wbertus,

Ik kan een vervangende simkaart voor je aanvragen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het bereik met je huidige simkaart direct wegvalt. Hierdoor kan je maximaal 2 werkdagen geen gebruik maken van een simkaart. Graag hoor ik wat ik voor je kan doen.

Groetjes,

Alex
Alex, gaarne ontvang ik een nieuwe simkaart en accepteer 2 dagen geen aansluiting. Dank, WBertus

Hoi Wbertus,

Ik kan een vervangende simkaart voor je aanvragen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het bereik met je huidige simkaart direct wegvalt. Hierdoor kan je maximaal 2 werkdagen geen gebruik maken van een simkaart. Graag hoor ik wat ik voor je kan doen.

Groetjes,

Alex

Reageer