.

Beantwoord

Smsberichten komen te laat binnen. Wat nu?

  • 17 September 2019
  • 3 reacties
  • 379 Bekeken

Badge
Beste Forum
ik gebruik soms een creditcard voor online betalingen (ICS)
daar zitten enkele security regels aan vast.
een daarvan is dat er een sms naar mijn telefoon nummer wordt verstuurd
vervolgens dien ik dan in de security pages van ICS die code in te tikken.echter dat duurt meestal langer dan 5 minuten voordat ik die sms ontvang.
ondertussen is de security page al gesloten door ICS.
Heb hen gebeld, zij zeggen dat je dan bij de provider (SIMYO in dit geval) moet zijn, die verstuurd het gewoon te laat/niet snel genoeg.
Op deze manier is het namelijk niet mogelijk om online betalingen te doen mbv een creditcard
Hoor graag
Groet
icon

Beste antwoord door Jihane 18 September 2019, 20:00

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Thrs,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is natuurlijk helemaal niet handig! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik heb een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee worden alle instellingen vernieuwd. Wil je je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

In het geval dat de sms'jes nog steeds zo laat binnenkomen, wil je je simkaart in een ander toestel stoppen? Merk je dan hetzelfde probleem op?

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane
Badge
beste Jihane
ik vraag me af wat je nu bedoelt met "alle instellingen vernieuwd"?
ik neem aan dat mijn telefoon instellingen gewoon blijven wat ik heb ingesteld,
waarschijnlijk heb je het over ander instelling,
Goed, mn telefoon gereset
ICS maakt gebruik van SMS berichten vanuit een computer denk ik
hoe kan ik dit nu het makkelijkst testen om te kijken of het wat synchroon/voldoende snel loopt?
Hebben jullie daar een test-adrs voor?
(heb geen zin om als test, allerlei aankopen te doen :-)
Hoor graag
Thrs
Reputatie 6
Badge +6
Hoi thrs,

Wat Jihane bedoelt met "alle instellingen vernieuwd" is dat je optie om te kunnen bellen, internetten, SMS'en, et cetera worden gereset op het netwerk.

Waarom gebruik je eigenlijk niet gewoon de app van ICS Cards? Daar zit nota bene een e-Code generator in 😉

Groetjes,
Bas

Reageer