.

Beantwoord

Sms meerdere malen in rekening gebracht. Hoe kan dat?

  • 30 December 2017
  • 8 reacties
  • 179 Bekeken

Badge
Op 22/12 heb ik 1 sms gestuurd naar 2 nummers ( in DK en N)
deze SMS is maar liefst 73 x in rekening gebracht
graag uitleg over wat er fout is gegaan?
icon

Beste antwoord door Ray 30 December 2017, 10:49

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Bij wie moet ik zijn om dit uit te laten zoeken laat staan corrigeren? Mócht het niet via deze chat kunnen!
Je stelt de vraag op de juiste plek. Enige wat behoeft is geduld. Simyo klantenservice is gesloten in het weekend en op feestdagen. Maar ondanks dat is er altijd wel een moderator die je vraag beantwoord.

Voor je zelf kun je nagaan hoe deze berichtjes eruit zagen. Een sms bestaat uit 160 karakters. Een emoticon of vreemde leestekens verhogen het aantal karakters in het bericht. Hebben de ontvangers ze ook zo vaak ontvangen?
Badge
Dank je wel voor het uitleg

Aha, het was best een lange tekst, wel zonder emoticons.
Dus sms’en naar Europa valt dus altijd buiten mijn bundel en kost €0,07 per bericht met max 160 karakters! Klopt dat!?
ik dacht dat het niet langer uitmaakte binnen Europa, en gewoon uit mijn bundel kwam- niet dus!
@mvenema

De regels waar jij op doelt zijn de roaming regels binnen de EU. Deze gelden alleen als je zelf in een zone1 land bent behalve Nederland. Want in Nederland ben je niet aan het roamen.

Roamen betekend gebruik maken van een netwerk anders dan je eigen (Simyo / KPN).

Dus als jij die smsjes vanuit Nederland hebt verstuurt vallen ze inderdaad buiten je bundel.
Badge
Ok
helemaal duidelijk
bedankt, Marianne
Graag gedaan en een fijne jaarwisseling 🙂
@mvenema een kleine opmerking. Je hoeft zelf niet in een ander land van zone 1 te zijn. Grensbewoners in verbinding met bijvoorbeeld een Duitse mast roamen ook voordelig.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mvenema,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, één sms 73 keer in rekening gebracht. Dat is nog eens wat! Kun je controleren hoe vaak de sms daadwerkelijk is verzonden? Dit kun je controleren via de verzonden berichten op je telefoon.

Verder klopt het wat Ray en Friesian zeggen. De roamingkosten zijn te komen vervallen als je gebruik maakt van en buitenlands netwerk. In dat geval valt het verbruik binnen je bundel. Als je daarentegen vanuit Nederland naar een ander EU land belt of sms't, dan valt dit verbruik buiten je bundel. Meer informatie vind je hier.

@Ray en Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer