.

Beantwoord

Sms'jes naar het buitenland op verbruik terwijl ik niet hebt gesms't. Hoe kan dat?

  • 17 May 2017
  • 4 reacties
  • 522 Bekeken

Ik wordt regelmatig belast voor sms's naar het buitenland. Ik heb deze sms's niet zelf verzonden. Is hier wat aan te doen?
icon

Beste antwoord door Asma 18 May 2017, 09:58

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
In principe wordt je belast voor gebruik van je simkaart. Het gebruik heeft derhalve in principe wel plaats gevonden. Omdat je het niet zelf hebt gedaan kan een app hier ook verantwoordelijk voor zijn.

Sowieso heb je als iPhone gebruiker ook te maken sms'jes naar het buitenland. Veelal bij ingebruikname van een iPhone en na een update naar een nieuwe versie van iOS, maar dat laatste weet ik niet 100%

Heb je het buitenlandse nummer al eens gegoogled? Mogelijk levert dit een resultaat op waar je iets mee kunt, zoals een herleiding naar een betreffende app.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gon Eindhoven,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is over de sms'jes naar het buitenland op jet verbruik. :(

Het komt vaak voor dat klanten op hun verbruik sms'jes naar het buitenland zient staan. Dit komt omdat bepaalde Apps automatisch een sms versturen naar hun server als jij je telefoon bijvoorbeeld uit- en aanzet.

RicoK is met een goed idee gekomen om de telefoonnummers te achterhalen. Hierom heb ik zijn advies opgevolgd en deze telefoonnummers voor je opgezocht op Google. Helaas kan ik alleen niet achterhalen van welke App deze telefoonnummers zijn. Wel zie ik dat deze sms'jes pas sinds 7 januari 2017 op je verbruik staan.

Kan het zo zijn dat je sindsdien andere Apps op je telefoon hebt, of dat je een ander toestel in gebruik hebt?

@ RicoK, bedankt voor het meedenken! :D

Groetjes,
Asma
Gister heb ik mijn simkaart in een andere iPhone gedaan en ik heb gister meerdere keren en vandaag blijkbaar een sms naar 'zone 1' gestuurd.
Ik heb niks gestuurd maar toch gaat dit buiten mijn bundel om.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Qmr,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je sms'jes op je verbruik ziet staan, die je niet zo goed kunt plaatsen. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat het gaat om sms'jes die naar +447786205094 in het Verenigd Koninkrijk verstuurd zijn.

Deze sms'jes zijn activatie-berichten die verstuurd worden zodra je simkaart zich op een iPhone aanmeldt op iMessage of FaceTime. Zodra je je simkaart dus in een iPhone stopt, worden deze sms-berichten automatisch verstuurd.

Omdat deze sms-berichten vanuit Nederland naar het Verenigd Koninkrijk toegezonden worden, vallen ze buiten je bundel.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane

Reageer