.

Beantwoord

SMS berichten blijven binnenkomen, wat moet ik doen?

  • 27 May 2015
  • 5 reacties
  • 692 Bekeken

Sinds afgelopen zondag heb ik van 3 mensen een SMS bericht gehad en die blijven zich nu al dagenlang herhalen.
Ik heb al van alles geprobeerd: uitzetten, de batterij en de SMS er uitgehaald en de contacten van de zenders verwijderd.
Maar de berichten blijven binnenkomen.
icon

Beste antwoord door Ernst 28 May 2015, 11:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ben B, welkom op het Simyo forum!

Wat jij meemaakt is vermoedelijk wel één van de meest irritante problemen 😠 Gelukkig is het ook vrij eenvoudig op te lossen, als je maar weet hoe :)

Als iemand jou een smsje stuurt, dan gaat dat smsje naar onze sms centrale. Die centrale stuurt het vervolgens door naar jouw telefoon.
Je telefoon geeft normaal gesproken een seintje aan de sms centrale dat het smsje is ontvangen. En dát gebeurt nu niet. De sms centrale denkt nu dat dat smsje niet is aangekomen en blijft 72 uur lang proberen dat smsje af te leveren.
Het gevolg daarvan ondervind je nu.

Hoe nu te handelen:
  • Haal de simkaart uit je telefoon
  • Plaats je simkaart in een andere telefoon
  • Wacht tot je weer een zoveelste sms hebt ontvangen (de andere telefoon zal nu wél een 'ik heb het smsje ontvangen' seintje sturen)
  • Verwijder de ontvangen sms.
  • Plaats je simkaart weer in je eigen telefoon.
  • Indien er sprake is van meerdere berichten die je vaak krijgt, kan het nodig zijn bovenstaande stappen te herhalen.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Hoi Ernst,
bedankt voor je reactie. De Simyo klantenservice kon mij hier een doeltreffend antwoord op geven.
Ga het vanmiddag meteen uitproberen met een ander toestel. Heb inderdaad een aantal SMS'jes die zich op dit moment herhalen.

groet,
Ben
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ben B,

Top dat je het even gaat proberen. Wij horen graag van je of het is oplost.

Geef je het door? 😳
Hoi Naomi,
Ik heb mijn SIM kaart het afgelopen weekend een hele dag in een ander toestel gestopt en gewacht tot ik alle SMS's van de diverse zenders weer binnen had. Heb ze vervolgens verwijderd en de SIM kaart weer teruggeplaatst in mijn eigen toestel. Op dit moment werkt dit prima. Hou mijn hart wel vast voor het volgende SMS'je dat weer binnenkomt.

groet,
Ben
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Ben B,

Wat fijn dat de oplossing voor nu werkt.:D

Mocht het nu vaker voorkomen en biedt de bovenstaande oplossing niet de gewenste voor de lange termijn.
Kun je je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst even een back-up van je telefoon;)

Reageer