.

Beantwoord

ontvangen van SMS met afzender 0031653131313

  • 28 June 2012
  • 24 reacties
  • 5482 Bekeken

Badge
Ik ontvang momenteel in het buitenland (Portugal) buitensporig veel SMS berichten (gisteren ca 80)
Ik heb zelf 2 of 3 berichten verzonden. Als het antwoord is; dat is de KPN centrale klopt dat dus niet. Ik heb gedurende mijn verblijf ook maar een paar keer gebeld. Ik wordt helemaal sjagerijnig van al die berichten, wie weet een oplossing of kent de oorzaak.
icon

Beste antwoord door Manisha 30 June 2012, 13:20

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Hondenkooi,

Welkom op het Simyo forum!
Wanneer u een sms bericht ontvangt, dan geeft u toestel normaal gesproken bericht aan het netwerk dat deze is ontvangen. Wanneer het toestel geen bericht terug stuurt dan zal het netwerk het sms bericht blijven versturen. Nu lijkt het erop dat uw toestel, ondanks dat u het bericht wel heeft ontvangen dit niet aan het netwerk doorgeeft. Als gevolg hiervan wordt het bericht meerdere malen verstuurd. In dit geval raden wij u aan uw simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en af te wachten tot u het bericht nog een keer heeft ontvangen. Hierna kunt u de simkaart weer in het toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.

Groetjes,

Manisha
Badge
He, da's gek. Ik ben op zoek naar infromatie waarom mijn telefoon blijkbaar al automatisch en voor veel geld sms-jes verstuurd naar dit nummer: 0653131313. Ook vanuit het buitenland. Ik snap dit niet. Als ik het nummer bel is het niet in gebruik. Wat is dit voor een nummer en waarom gaan daar automatsich sms-jes heen?
Badge
Het blijkt dat mijn telefoon continu smsjes stuurt naar nummer 0653131313. Ook vanuit het buitenland en dat is een dure grap. Het zijn geen sms-jes die ik verstuur en het nummer bestaat niet als je het belt. Ik lees op internet dat er zoiest bestaat als spooksms-jes. Kan iemand me uitleggen wat hier het geval kan zijn?
Reputatie 7
Badge +9
0653131313 is de SMS centrale van Simyo. Meer info over SMS-centrales vindt u hier.
Op andere fora heb ik gelezen dat het kan voorkomen dat een SMS die u stuurt per ongeluk op het factuur met dat nummer verschijnt. Één van de moderators zal daar verder mee kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +9
Uitleg voor dummies... (mogelijk onvolledig, misschien zelfs incorrect!)
Je stuurt een SMS naar je vriend met het nummer 0600000000
In plaatst van het versturen naar 0600000000 verstuurt je mobiel het bericht naar 0653131313. Dat is immers de SMS-centrale.
Deze SMS-centrale verstuurd het nummer vervolgens door naar 0600000000.
Helaas kan het zo zijn dat 0600000000 onbereikbaar is. In dat geval probeert de centrale meerdere malen het SMSje te sturen. Meestal worden SMS-berichten die na een aantal dagen niet op bestemming zijn aan gekomen alsnog verwijderd.

Zoals Manisha zei: Je toestel meldt niet dat het bericht is aangekomen, dus de sms-centrale gaat rustig door met sturen...
Reputatie 5
Badge +10
He, da's gek. Ik ben op zoek naar infromatie waarom mijn telefoon blijkbaar al automatisch en voor veel geld sms-jes verstuurd naar dit nummer: 0653131313. Ook vanuit het buitenland. Ik snap dit niet. Als ik het nummer bel is het niet in gebruik. Wat is dit voor een nummer en waarom gaan daar automatsich sms-jes heen?

Hoi Luitgard,

Een sms wordt verstuurd via een berichtencentrale. Een berichtencentrale heeft een nummer. Bij Simyo is het nummer van de berichtencentrale +31653131313.

Een sms welke binnen 72 uur niet aan komt bij de ontvangen (telefoon ontvanger staat uit), wordt op je verbruik aangeduid als sms naar +31653131313. Een sms welke naar een verkeerd nummer wordt gestuurd wordt op je verbruik ook aangeduid als sms naar +31653131313. Ook een sms vanuit het buitenland wordt op je verbruik aangeduid met dit nummer.

Groetjes,

Alex
Ben kort geleden overgestapt naar Simyo omdat ik goedkoper uit wilde zijn. Echter betaal ik nu bij elke verzonden sms ook nog ééns voor een sms aan 0653131313(smscentrale).dus 1 sms naar iemand kost me 0,20 ipv 0,10...tel maar op hoeveel je extra kwijt bent door die berichten aan die sms centrale.....vind dit maar raar en niet fijn!!!
heb even gecheckt. 2 smsjes op 26-07 kost me 0,60 cent ( 2x sms naar bekend nummer  en er gaan dan nog eens 4x sms naar 0653131313) , dat is duur! hiervoor ben ik niet overgestapt 😞
Badge +6
Ben kort geleden overgestapt naar Simyo omdat ik goedkoper uit wilde zijn. Echter betaal ik nu bij elke verzonden sms ook nog ééns voor een sms aan 0653131313(smscentrale).dus 1 sms naar iemand kost me 0,20 ipv 0,10...tel maar op hoeveel je extra kwijt bent door die berichten aan die sms centrale.....vind dit maar raar en niet fijn!!!
heb even gecheckt. 2 smsjes op 26-07 kost me 0,60 cent ( 2x sms naar bekend nummer  en er gaan dan nog eens 4x sms naar 0653131313) , dat is duur! hiervoor ben ik niet overgestapt :(


Beste Linn,

Welkom op het forum!
Het nummer van de berichtencentrale komt alleen in je verbruik te zien wanneer je vanuit het buitenland een sms verstuurt, een sms verstuurt naar een niet bestaand of foutief telefoonnummer of wanneer de berichtencentrale de sms na 72 uur niet heeft kunnen afleveren.
Ben kort geleden overgestapt naar Simyo omdat ik goedkoper uit wilde zijn. Echter betaal ik nu bij elke verzonden sms ook nog ééns voor een sms aan 0653131313(smscentrale).dus 1 sms naar iemand kost me 0,20 ipv 0,10...tel maar op hoeveel je extra kwijt bent door die berichten aan die sms centrale.....vind dit maar raar en niet fijn!!!
heb even gecheckt. 2 smsjes op 26-07 kost me 0,60 cent ( 2x sms naar bekend nummer en er gaan dan nog eens 4x sms naar 0653131313) , dat is duur! hiervoor ben ik niet overgestapt :(


Beste Linn,

Welkom op het forum!
Het nummer van de berichtencentrale komt alleen in je verbruik te zien wanneer je vanuit het buitenland een sms verstuurt, een sms verstuurt naar een niet bestaand of foutief telefoonnummer of wanneer de berichtencentrale de sms na 72 uur niet heeft kunnen afleveren.


hallo,
bedankt voor je reactie maar geen van deze 3 oorzaken zijn van toepassing. Heb niet vanuit het buitenland gesmst, het is een bestaand en correct nummer en ik kreeg een reactie terug op mijn sms dus kon het ook binnen 72 uur afgeleverd worden.
ik heb hetzelfde probleem met dat 0653131313 nr. uit frankrijk vandaan 62x maal en ook nog 8 berichtjes op dezelfde tijd na een tel; naar de klanten service werd er gezegd dat dat mogelijk is  dit is natuurlijk belachelijk en ben het aan het uitzoeken dus succes
He, da's gek. Ik ben op zoek naar infromatie waarom mijn telefoon blijkbaar al automatisch en voor veel geld sms-jes verstuurd naar dit nummer: 0653131313. Ook vanuit het buitenland. Ik snap dit niet. Als ik het nummer bel is het niet in gebruik. Wat is dit voor een nummer en waarom gaan daar automatsich sms-jes heen?

Hoi Luitgard,

Een sms wordt verstuurd via een berichtencentrale. Een berichtencentrale heeft een nummer. Bij Simyo is het nummer van de berichtencentrale +31653131313.

Een sms welke binnen 72 uur niet aan komt bij de ontvangen (telefoon ontvanger staat uit), wordt op je verbruik aangeduid als sms naar +31653131313. Een sms welke naar een verkeerd nummer wordt gestuurd wordt op je verbruik ook aangeduid als sms naar +31653131313. Ook een sms vanuit het buitenland wordt op je verbruik aangeduid met dit nummer.

Groetjes,

Alex


geen van deze 3 beweringen is bij mij van toepassing.ben nu al 38 smsjes kwijt aan die berichtencentrale.....zo gaat mijn beltegoed er wel snel doorheen 😞
Wat een gedoe met het versturen van berichtjes in het buitenland, die naar de berichtencentrale gaan en die blijft maar versturen.
Mijn man die vrachtwagenchauffeur is stuurt nu geen berichten meer vanuit buitenland en nu gaan er geen kosten meer af voor smsjes.
Als hij dit wel doet dan gaat het maar door. Wel 50 smsjes in een maand, terwijl hij dit niet zelf doet.
Ligt aan de telefoon, ja,ja. zal wel. We hebben alles er aan gedaan om dit te verhelpen.
Alleen geen smsjes meer versturen helpt.
Wie weet een oplossing?
Reputatie 5
Badge +10
ik heb hetzelfde probleem met dat 0653131313 nr. uit frankrijk vandaan 62x maal en ook nog 8 berichtjes op dezelfde tijd na een tel; naar de klanten service werd er gezegd dat dat mogelijk is dit is natuurlijk belachelijk en ben het aan het uitzoeken dus succes

geen van deze 3 beweringen is bij mij van toepassing.ben nu al 38 smsjes kwijt aan die berichtencentrale.....zo gaat mijn beltegoed er wel snel doorheen :(

Wat een gedoe met het versturen van berichtjes in het buitenland, die naar de berichtencentrale gaan en die blijft maar versturen.
Mijn man die vrachtwagenchauffeur is stuurt nu geen berichten meer vanuit buitenland en nu gaan er geen kosten meer af voor smsjes.
Als hij dit wel doet dan gaat het maar door. Wel 50 smsjes in een maand, terwijl hij dit niet zelf doet.
Ligt aan de telefoon, ja,ja. zal wel. We hebben alles er aan gedaan om dit te verhelpen.
Alleen geen smsjes meer versturen helpt.
Wie weet een oplossing?


Hoi henny751, linn en Rozeboom,

Ons systeem registreerd exact wat voor uitgaand verkeer er vanaf de simkaart plaats vindt. We kunnen niet controleren wie de sms verstuurd. Ik raad jullie aan een ander toestel te proberen zodat je kan nagaan of de smsjes ook vanaf een ander toestel worden gestuurd. Kunnen jullie controleren of dit ook met een ander toestel plaats vindt? De sms centrale wordt zoals eerder aangegeven weergeven op het moment dat een sms vanuit het buitenland wordt gestuurd, niet aan komt of naar een verkeerd nummer wordt gestuurd.

Groetjes,

Alex
Goede middag webcare klantenservice,

Iees zojuist de verhalen over de berichtencentrale. Ook mijn zoontje die nu zo'n pakweg 2 maanden Simyo heeft, is beltegoed kwijt aan de berichtencentrale! Het is niet veel maar toch, en dat komt dan voornamelijk omdat hij gewoon niet veel sms vanuit het buitenland waar wij vaak verkeren. Hij krijgt ook altijd gelijk bericht terug van zijn vriendinnetje dus aan ontvangst kan het niet liggen. 

Ik heb gisteren mijzelf ook aangemeld bij Simyo, moet ik nu op mijn hoede zijn? is het van simyo een verkapte mannier om goedkoopt te lijken maar niet te zijn? want dan klopt het spreekwoord " goedkoop is duurkoop"  Mijn zoon en ik hebben allebij verschillende telefoons, ik ga opletten of het mij ook gebeurt, ik moet namelijk wel vaak sms vanuit het buitenland. 

Dat iets via een berichten centrale loopt is prima, dat deze 72 uur probeerd het berichtje te zenden is ook prima, maar niet als hiervoor extra betaald moet worden, dat bedrag van die dienst moet al in het sms tarief zitten. 

Ik hou het in de gaten en hoop geen spijt te krijgen van mijn beslissing om naar simyo over te gaan. Maar er is ook een Tros Radar !!! wees gewaarschuwd beste Simyo. 

Gr Chris
Reputatie 5
Badge +10
Goede middag webcare klantenservice,

Iees zojuist de verhalen over de berichtencentrale. Ook mijn zoontje die nu zo'n pakweg 2 maanden Simyo heeft, is beltegoed kwijt aan de berichtencentrale! Het is niet veel maar toch, en dat komt dan voornamelijk omdat hij gewoon niet veel sms vanuit het buitenland waar wij vaak verkeren. Hij krijgt ook altijd gelijk bericht terug van zijn vriendinnetje dus aan ontvangst kan het niet liggen. 

Ik heb gisteren mijzelf ook aangemeld bij Simyo, moet ik nu op mijn hoede zijn? is het van simyo een verkapte mannier om goedkoopt te lijken maar niet te zijn??? want dan klopt het spreekwoord " goedkoop is duurkoop"  Mijn zoon en ik hebben allebij verschillende telefoons, ik ga opletten of het mij ook gebeurt, ik moet namelijk wel vaak sms vanuit het buitenland. 

Dat iets via een berichten centrale loopt is prima, dat deze 72 uur probeerd het berichtje te zenden is ook prima, maar niet als hiervoor extra betaald moet worden, dat bedrag van die dienst moet al in het sms tarief zitten. 

Ik hou het in de gaten en hoop geen spijt te krijgen van mijn beslissing om naar simyo over te gaan. Maar er is ook een Tros Radar !!! wees gewaarschuwd beste Simyo. 

Gr Chris


Welkom op het forum Chris65,

Het is niet zo dat je een sms welke vanuit het buitenland gestuurd wordt dubbel wordt berekend. Als je een sms verstuurd vanuit het buitenland zal je het nummer van de berichtencentrale zien staan ipv het nummer waar naar je een sms stuurt. Je hoeft hiervoor dus niet extra te betalen.

Vb. Je bent in België en stuurt een sms naar iemand in Nederland. Het nummer van die persoon is 0612345678. De sms wordt verstuurd en komt aan. Op je verbruiksoverzicht zal je echter niet het nummer 0612345678 zien staan, maar +31653131313

Is de uitleg zo een beetje duidelijk?

Groetjes,

Alex
Op de factuur van zowel mijn zoon als mijn dochter staan kosten voor smsjes vanaf nr. 0031653131313. Deze berichten zijn tijdens onze vakantie binnengekomen. Nu zie ik op het forum dat dit een nummer is van Simyo. Ik heb niet gevraagd om deze berichten en ben niet van plan hiervoor te betalen. Wat gaan jullie hier aan doen? Mijn zoon heeft 176! berichten ontvangen, dat zijn zeker niet het aantal berichten die hij heeft verzonden. Hooguit 10x heeft hij gesmst.. Zijn factuur valt nu €30,= duurder. Graag zsm jullie reactie. Dit is echt een vreemde zaak en niet acceptabel. Kassa, Radar of Klacht.nl? dan maar?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Straaltje,

Voor het ontvangen van sms berichten worden geen kosten in rekening gebracht tenzij het om een premium sms dienst gaat. Volgens onze gegevens gaat het om verstuurde smsjes en zijn er geen kosten in rekening gebracht voor ontvangen sms berichten. Wanneer je een sms stuurt vanuit het buitenland zal op de factuur niet het nummer te zien zijn waar naar je een sms hebt gestuurd met het nummer van de sms centrale. Je verstuurd een sms namelijk via de sms centrale. Wanneer je een smsjes ziet staan met tijdstippen die vlak na elkaar worden weergegeven gaat het waarschijnlijk om een sms welke uit meer dan 160 tekens bestaat. Voorbeeld: een sms met 180 tekens wordt berekend als 2 sms berichten.

Groetjes,

Alex
Hallo,

In april waren we op vakantie in Italië. Daar vandaan lukte het (volgens mijn toestel) niet om sms te versturen. Ik kreeg steeds de melding dat verzenden mislukt was. Inmiddels kreeg de ontvanger het bericht echter wel 9 keer binnen. Vanaf dat moment heb ik berichten steeds onmiddelijk gewist, kreeg alsnog de melding dat verzenden mislukt was, maar toch ontving iedereen mijn berichten dubbel. Ook van de zomer vanuit Frankrijk ging dat op dezelfde manier. Bij de klantenservice kreeg ik te horen dat het aan mijn toestel moest liggen. Het toestel is inmiddels leeg gehaald en met nieuwe software geladen, het probleem blijft. Na het lezen van dit forum besef ik dat ik niet de enige ben. Alle instellingen heb ik nu nogmaals gecheckt, maar die kloppen allemaal. Nu ik terug kijk in mjn verbruik blijkt dat het vorig jaar in dezelfde vakanties en dezelfde landen op dezelfde manier is gegaan. Alleen kreeg ik toen niet die melding dat het bericht niet verzonden kon worden.  
In totaal staat de teller nu op 185 sms berichten voor €23. Voor anderen misschien niet veel, maar in mijn ogen nog altijd te veel als het onterecht is. Zeker, ik heb berichten verstuurd. Maar die zijn zelden langer dan 160 tekens dus dan blijven er heel wat berichten over die volgens mij niet in rekening mochten worden gebracht.
Graag uw reactie en vooral... advies (en graag een andere dan het aanschaffen van een ander toestel)!

Groet,
Marjolein
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mvveldhoven,

Vreemde situatie inderdaad. Wij kunnen wel het e.e.a. terug proberen te vinden via de technische dienst. Kan je een aantal datums doorgeven van wanneer dit heeft plaats gevonden? Dan kunnen we controleren of het een netwerk gerelateerd probleem is. Ik zou je niet meteen willen vragen een ander toestel aan te schaffen, maar een kruistest (sms versturen vanaf een ander toestel) uitvoeren is wel raadzaam. Met het resetten van je software, hoef je het probleem namelijk niet te verhelpen.

Groetjes

Alex
Hallo Alex,

De berichten vanuit Italië (52! stuks) staan geboekt van 21-04 t/m 03-05 en dan nog 28 stuks (Frankrijk) op 24-04 en tussen 04-07 en 23-07.
Een kruistest is me nog even onduidelijk. En het uittesten of dat gelukt is zal ook nog moeilijk worden aangezien dat natuurlijk pas weer kan als ik in het buitenland zit (volgend jaar mei).
Graag hoor ik het als jullie iets hebben kunnen vinden, me verder kunnen adviseren/helpen.

Groetjes,
Marjolein

Welkom op het forum mvveldhoven,

Vreemde situatie inderdaad. Wij kunnen wel het e.e.a. terug proberen te vinden via de technische dienst. Kan je een aantal datums doorgeven van wanneer dit heeft plaats gevonden? Dan kunnen we controleren of het een netwerk gerelateerd probleem is. Ik zou je niet meteen willen vragen een ander toestel aan te schaffen, maar een kruistest (sms versturen vanaf een ander toestel) uitvoeren is wel raadzaam. Met het resetten van je software, hoef je het probleem namelijk niet te verhelpen.

Groetjes

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi mvveldhoven,

Er is niet echt een patroon te zien. Zo zie ik bijvoorbeeld niet terug dat er 9 keer rond hetzelfde tijdstip een sms is verstuurd. Het lijkt hierbij echt om een toestel issue te gaan. Ik ben benieuwd of (indien je dan de mogelijkheid hebt) het ook plaats vindt wanneer je een ander toestel probeert.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

De volgende zin begrijp ik niet; 'Zo zie ik bijvoorbeeld niet terug dat er 9 keer rond hetzelfde tijdstip een sms is verstuurd.'  Waar zie je dat niet? Op het overzicht toch wel?
Een ander toestel gebruiken, dat betekent dat ik het op z'n vroegst pas weer de volgende zomervakantie zal kunnen uitproberen. Eerder zal het niet zo snel gebeuren dat ik in het buitenland kom.

Groet,
Marjolein
Hallo Alex,
Ik zag nu in mijn eigen mailbox pas jouw andere bericht. Aangezien ik er niet op kan antwoorden dan maar langs deze weg een reactie.
Ik weet dat antwoord zeer te waarderen.
Wat het idee voor het andere toestel betreft wordt het dus (over geruime tijd!) vervolgd!

Hartelijk dank tot zover,
Groetjes,
Marjolein
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,

De volgende zin begrijp ik niet; 'Zo zie ik bijvoorbeeld niet terug dat er 9 keer rond hetzelfde tijdstip een sms is verstuurd.'  Waar zie je dat niet? Op het overzicht toch wel?


Hoi mvveldhoven,

Ik heb gezocht naar een verstuurde sms welke rond hetzelfde tijdstip 9x naar hetzelfde nummer is gestuurd. Ik zie wel een aantal verstuurde sms berichten welke 4 of 5x naar hetzelfde nummer zijn gestuurd.

Ik ben benieuwd of het andere toestel dezelfde resultaten oplevert. Al duurt dat dus nog even :)

Groetjes,

Alex

Reageer