.

Beantwoord

Onbekende afschrijving / onbekende sms naar onbekend nummer. Wat nu?

  • 12 July 2018
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

Ik zie dat er volgens mijnsymio een sms is gestuurd naar nummer 0635... Voor mij onbekend en ik was zelfs niet thuis op het moment dat het bedrag werd afgeschreven. Iemand enig idee waarmee ik te maken heb?
icon

Beste antwoord door Thomas 12 July 2018, 11:32

Bekijk originele reactie

3 reacties

Haal even dat nummer weg. Het is een openbaar te bezoeken forum en het plaatsen van privacy gevoelige informatie is daarom niet gewenst / toegestaan.

Kijk voor dat bericht eens in je app berichten bij uitgaande berichten. Dat 06 nummer is namelijk van een privé aansluiting en niet van een app die zelfstandig activatieberichten verstuurd.
Ha Ray,

Ik heb het bericht aangepast. Ik vraag me echter af of dit om een privenummer gaat; er is niemand in de contactenlijst die dit nummer heeft... Na zoeken op internet kwam ik dit bericht tegen: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0635... Met dezelfde vraag:

sms verzonden naar dit nr. zonder dat ik het weet ! lijkt veel op het nr, 0635... welke in relatie lijkt te staan met samsung health ?
Reputatie 6
Badge +4
Hi Matthiasbur,

Welkom op het Simyo Forum! 🙂 Zoals Ray al aangaf is het forum openbaar, goed dat je jouw schermafbeelding even hebt aangepast. Ik heb de originele even verwijderd omdat daarin het nummer wel zichtbaar was.

Vreemd zeg dat je en sms ziet staan in je verbruik zonder dat je bewust naar dit nummer ge-sms't hebt. :? Zie jij het sms'je wel terug in je sms/berichten-app op je telefoon? Als deze er niet tussen staat dan vermoed ik toch dat er sprake is van een activatie-sms van een app. Heb je recent een app hebt geïnstalleerd, al dan niet van Samsung, dan zou het ook een sms van deze app kunnen zijn. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Gaat het inderdaad om een activatie-sms dan zou dit eenmalig moeten zijn, krijg je vaker dit soort sms-jes te zien? Dan raad ik je aan na e gaan welke apps je recent hebt geïnstalleerd en de 'boosdoener' te verwijderen.

Heb je hier nog vragen over?

Ray weer lekker scherp gezien! :)

Groetjes,
Thomas

Reageer