Sticky

MMS stopt per 1 juli 2017

• 12 april 2017
  • 13 reacties
  • 3978 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Vanaf 1 juli 2017 kun je geen MMS-bericht meer versturen met je Simyo simkaart.

Met MMS kun je via een sms foto's, tekst en geluid naar een ander mobiel telefoonnummer of e-mailadres sturen. Alleen, doet bijna niemand dit meer. De kosten voor een MMS'je vallen namelijk buiten je bundel. En door de komst van diensten als WhatsApp, is MMS'en eigenlijk niet meer nodig.

Wil je meer weten? Dan kun je terecht op onze website. We hebben hier een artikel met informatie geplaatst. Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen? Stel ze dan gerust.

Groetjes,
Angela

13 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Franswon,

Dat klinkt heel logisch inderdaad! Foto's zijn tegenwoordig van hogere kwaliteit.

Bedankt voor de aanvulling. :D

Groetjes,
Asma
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mede,

Ik vind het erg vervelend dat je geen sms'jes kunt sturen met je telefoon!

Bij Simyo kun je met een Prepaid simkaart sms'jes sturen door onze smsberichtencentrale in te stellen. Wij gebruiken één centrale en aken geen verschil tussen Prepaid en Sim Only.

Je kunt onze smsberichtencentrale instellen via je telefoon door te gaan naar: Startscherm > Apps > Berichten> opties-symbool > Instellingen > SMS-berichten > SMS-centrale > voer +31653131313 in.

Gaat het lukken zo?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela,

Het nadeel van SMS is (binnenkort was) de begrenzing van 320 KB, een beetje foto is veel groter tegenwoordig, dus MMS is vrij nutteloos geworden.
T-Mobile en Ben volgen in 2019 ook met het stopzetten.
Thanks
Reputatie 7
Dat nummer is +31653131313
En ja ik heb bij kpn gezien dat het sms-centrale niet voor abbonnement en Prepaid simkaart dezelfde. Klopt dat?
kan ik mijn berichten opnieuw configureren?
Nee, ik wou net gewoon wat tekst versturen, krijg melding "dinst werkt niet meer"
Reputatie 7
Verstuur je foto's mee?
Ik heb een Galaxy Grand Prime, model SM-G531F. Als je een bericht wil versyuren dan probeert die automatisch MMS te suren. Nu de dinsten van MMs niet te gebruiken zijn,kan ik niks meer doen.
Hoe kan ik mijn instelligen van van MMs naar sms omzetten?

Gr,
Mede
Reputatie 7
Haha ja, 😃
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ray,

Hmm, nu ben ik benieuwd! Wat klopt er volgens jou niet? :D

Edit: Aah, Angela heeft mij al ingelicht. En het klopt allemaal wel. ;)

Groetjes,
Asma
Reputatie 7

Opzeggen
Heb je een Prepaid simkaart? Of heb jij voor 25 januari 2015 abonnement besteld en/of verlengd? Dan kun jij je abonnement kosteloos bij ons opzeggen.

Iets zegt mij dat er iets niet klopt. 😃

Reageer