Mijn moeder vertelde mij dat ze geen SMS kon verzenden op haar iPhone 5. Zij heeft Simyo prepaid met automatisch opwaarderen en voldoende beltegoed. Vervolgens ging ik op mijn eigen iPhone SE proberen of ik wel een SMS kon verzenden. Ik heb een Simyo sim-only abonnement, dus ook voldoende beltegoed. Dat lukte ook niet. Wij krijgen beiden de melding
Vervolgens loop ik de checklist uit jullie FAQ langs.
- De berichtencentrale is goed ingesteld:
- Het type (formaat) bericht kan ik zo te zien niet instelling op de iPhone. Ik zie het nergens terug in de instellingen en op google vind ik er ook niets over.
- Een outbox van berichten lijkt er niet te zijn, maar vol zit deze m.i. niet. Ik verstuur namelijk zelden een SMS, want ik heb mobiel internet. Is er een manier om op de iphone te checken of de simkaart vol zit? Dit kan ik nergens op jullie website of google terugvinden.
- Toestel uit- en aangezet, maar dit biedt geen soelaas. Toestellen zijn beiden volledig geüpdate naar IOS 10.3.3
- SMS versturen is niet geblokkeerd. Zie onderstaande pic:
Tot slot:
- Ik heb niemand geblokkeerd
- Ik heb verschillende mensen proberen te SMS-en.
- Op het laatste plaatje zie je dat er voldoende bereik is
Enig idee waar het aan kan liggen?
Beste antwoord door Marrc67
Bekijk originele reactie