.

Beantwoord

Ik kan niet sms'en naar iemand. Waarom niet?

  • 22 September 2017
  • 2 reacties
  • 1924 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Ik kreeg de laatste tijd af en toe een bericht dat ik naar iemands nummer geen sms kan versturen. In het bericht staat dan 'Versturen momenteel niet mogelijk' en dan 'versturen van sms is misgegaan'. Het gebeurt maar af en toe maar ik kan nu bijvoorbeeld naar iemands nummer twee dagen lang al geen berichten sturen. Ik heb de sim kaart eruit gehaald, mobiel aan en uit gedaan, het helpt allemaal niet. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Ik had het probleem eerder terwijl ik in het buiteland probeerde berichten te versturen. Nu ben ik wel gewoon in Nederland. Ik kan op dit moment wel naar andere nummers berichten sturen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
icon

Beste antwoord door Jihane 23 September 2017, 13:13

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Maike,

Lastig dat je geen SMS kan sturen naar dat nummer. Het lijkt aan de ontvangende kant te liggen, als het toestel uit- of op niet storen staat en na een bepaalde tijd de SMS niet afgeleverd kan worden dan bestaat de kans dat de berichtencentrale je een melding stuurt dat de SMS niet afgeleverd kan worden.

Als je het nummer probeert te bellen, wat gebeurt er dan?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maike,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je naar sommige mensen geen sms kunt sturen 😞 Gaat het om één persoon of om meerdere mensen? Kun je deze mensen wel bellen, of lukt dat ook niet? Weet je of andere mensen diegene wel kunnen sms'en?

Ik heb voor de zekerheid nog een reset uitgevoerd op je simkaart. Hiermee worden de instellingen op 't netwerk vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Verandert dat de zaak?

@ Franswon, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer