.

Beantwoord

Ik kan geen sms vanuit het buitenland ontvangen. Wat nu?

  • 16 October 2017
  • 5 reacties
  • 2161 Bekeken

HELP: Ik kan geen sms vanuit het buitenland ontvangen. Wel smsjes vanuit Nederland. Ik heb al gecontroleerd of ik het nummer per ongeluk geblokkeerd had, maar dit is niet het geval. Ook heb ik het samsung toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit helpt ook niet. Weet iemand wat ik kan doen?"
icon

Beste antwoord door Jihane 17 October 2017, 09:38

Bekijk originele reactie

5 reacties

Misschien typt de zender het nummer verkeerd.. Voorbeeld: +31612345678 of 0031612345678
Reputatie 7
Badge +7
Even ter aanvulling. De voorbeelden van Ray zijn nu juist de correcte manieren.
Inderdaad. Moest zijn: goeie voorbeelden. 😛
In principe is het ook aan te bevelen contacten op te slaan op de wijze die Ray aangeeft. Typen is dan niet extra nodig.
Reputatie 7
Badge +10
Hi SocialEKWF2017,

Welkom op 't Simyo Forum! :)

Wat jammer dat je een sms vanuit 't buitenland niet ontvangen hebt! Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat jouw optie 'Bellen in/naar het buitenland' nog uitstaat. Je kunt deze optie aanzetten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Zodra je deze optie aangezet hebt, zou je bereikbaar moeten zijn vóór en náár het buitenland.

Laat je me weten of het zo lukt?

@ Ray, Wim en Friesian, dank voor het meedenken! Dat klopt inderdaad - het nummer moet ook op een juiste manier ingevoerd worden als een sms naar het buitenland verstuurd wordt. De landcode (+31 of 0031) moet dan dus vóór het nummer, maar dan zonder een 0. Dus, precies zoals Ray zegt.

Groetjes,
Jihane

Reageer