.

Beantwoord

Ik kan geen sms'jes verzenden noch versturen. Wat nu?

  • 5 February 2016
  • 4 reacties
  • 1003 Bekeken

Mijn zoontje heeft een iPhone 5S, plus een prepaid kaart van Simyo. Helaas kan hij niet sms'en zonder wifi en hij kan ook niet sms'jes ontvangen (zonder wifi). Raar toch?
Nu heb ik alles gedaan wat jullie aanraden op de site en in het forum. Veel vragen opgezocht maar ik kom er niet uit.
Ten eerste het berichten centrum?
Volgens mij is dat er niet op iPhone, klopt dit?
De inbox is niet vol, niets is geblokkeerd
Het staat op iMessage
Alles staat 'aan' wat aan moet om een sms te sturen
Nagekeken of iMessage goed is ingesteld.
Mobiel netwerk staan ook aan.
Kunnen jullie mij misschien helpen?
icon

Beste antwoord door Ray 6 February 2016, 09:01

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Dat u zoon niet kan smsen komt door Imessage. Het is nu zo ingesteld dat sms via imessage gaat waardoor er een internet verbinding nodig is.

Als u de link volgt kunt u daar meer over lezen en stappen nemen om dit (eventueel) uit te schakelen.
https://applecoach.nl/imessage-uitschakelen-op-je-iphone-met-ios-5
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tonkie,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is niet echt handig dat sms'jes alleen via wifi gestuurd kunnen worden.

Het antwoord van Raytje is in dit geval het juiste antwoord 🙂 iMessage is een functie van Apple waardoor je onderling kan 'sms'en' over het internet. Dit kan alleen als de andere persoon ook een iPhone heeft. Het is een soort WhatsApp maar dan net even anders ;)

Als iMessage aanstaat, worden alle sms'jes automatisch verstuurd als een iMessage en hiervoor heb je dus internet nodig. Laat je weten of het ondertussen gelukt is om dit te wijzigen? Kun je nu sms'jes versturen?

@Raytje, bedankt voor je scherpe antwoord! Goed gezien :D

Groetjes,
Angela
Dank @Raytje en Angela voor de snelle reactie.
iMessage uit gezet op zijn telefoon. Zonder wifi werkt het!
Dacht dat iMessage zó handig was maar eigenlijk net als whatsapp. Nooit bij stil gestaan.
Dank nogmaals
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tonkie,

Yes, dat is het bericht waar we op zaten te wachten 🙂

Je moet natuurlijk maar net weten dat het op deze manier werkt. iMessage is ontzettend handig op het moment dat jij en de ander een iPhone hebben en een werkende internetverbinding. Dit scheelt dan weer belminuten.

In jouw geval is het veel makkelijker om het uit te laten staan. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer