.

Beantwoord

Ik denk dat mijn nummer door iemand anders in gebruik is want er zit iemand anders op mijn Whatsapp account. Kan dat?

  • 10 December 2016
  • 2 reacties
  • 14420 Bekeken

Ik heb in de week van zondag 4 december tot zaterdag 10 december een prepaid simkaart besteld en heb het nummer gebruikt om een whatsapp account te maken. Als profielfoto had ik meteen al een profielfoto van een vrouw die ik niet kende dus ik had de foto verwijderd. Een paar momenten daarna kreeg ik een appje van een persoon die ik ook niet ken met de vraag waar mijn profielfoto was. een paar minuten daarna kreeg ik nog een appje van een onbekend persoon. Mijn ouders hebben mij ook toegevoegd op whatsapp en die kregen ook die vrouw als contact. Samengevat: Ik ben er haast zeker van dat ik een nummer gekregen heb dat al in gebruik is.
icon

Beste antwoord door Samantha 12 December 2016, 12:40

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Dit is erg vreemd, maar er is dan waarschijnlijk een ander probleem.

Het kan niet zijn dat er iemand precies hetzelfde nummer als u heeft. Wat wel mogelijk is is dat vroeger persoon x jouw nieuwe telefoon nummer heeft gehad, daarmee gebruikte hij ook whatsapp.
Nu gebruik jij dat nummer en gebruik jij ook whatsapp.
Whatsapp is gebaseerd op je telefoonnummer en dus is die persoon x nog steeds ingelogd op jouw nieuwe nummer op whatsapp. Jij logt nu ook in met datzelfde nummer. Dus jullie zitten met zijn 2en op hetzelfde nummer op whatsapp.

Je moet er dus eigenlijk voor zien te zorgen dat hij uitlogt op whatsapp want dan kan hij niet meer inloggen. Ik weet zelf niet hoe dit mogelijk is maar dit is hoogstwaarschijnlijk op te lossen via whatsapp.

Groet Paul.
Badge +7
Hoi NDruijff,

Welkom op het Simyo forum! :D

Wat vervelend dat je op Whatsapp een profielfoto van een onbekende vrouw ziet, en dat je berichtjes krijgt die voor deze 'grote onbekende' zijn bedoeld! Dit komt omdat Whatsapp-accounts zijn gekoppeld aan telefoonnummers. Blijkbaar heeft de vorige eigenaresse van jouw telefoonnummer een Whatsapp account gehad, en dit account niet verwijderd. Ik kan je in ieder geval vertellen dat een telefoonnummer maar aan één persoon toegewezen kan zijn, en dat ben jij. Er is niemand anders die op dit moment jouw telefoonnummer kan hebben.

Whatsapp zegt er zelf dit over. Het lijkt er dus op dat het probleem zich straks vanzelf oplost. Zo niet, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met Whatsapp.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@PaulH, heel erg bedankt voor je hulp! 😃

Reageer