.

Beantwoord

Hoe verander ik het automatisch opwaarderen?

  • 5 November 2018
  • 8 reacties
  • 473 Bekeken

Badge
Hoe kan ik mijn automatisch opwaarderen veranderen
icon

Beste antwoord door Ray 5 November 2018, 11:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Wil automatisch opwaarderen uitzetten
is voor 30 euro opgewaardeerd
ik heb niet gesmst, maar 2233 heeft betaalde smsen gestuurd vlgd simyio
Hoi @Hennyp

Inloggen op je MijnSimyo, dan naar instellingen en vervolgens Beltegoed&tarieven.


Edit..

https://radar.avrotros.nl/forum/overig-juridisch-financieel-f93/sms-dienst-2233-t179385.html

https://www.kadasterdata.nl/woninginformatie-per-sms
Reputatie 7
Badge +10
Hi Henny,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me voorstellen dat je dat gek vindt! Over dat automatisch opwaarderen zie ik dat je dat intussen zelf via Mijn Simyo uit hebt gezet. Super! Was dat makkelijk te vinden voor je? :)

Wat de sms'jes betreft: ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er inderdaad gebruik is gemaakt van een betaalde sms-dienst. Zoals Ray zegt in zijn reactie, zijn die sms'jes afkomstig van een dienst die huizenwaarde naar je toestuurt. Dat is dus een dienst geweest waar je je voor aangemeld hebt. Wil je daar graag vanaf? Ik kan je aansluiting doorsturen naar onze technische afdeling, zodat zij de optie uitzetten voor jou om gebruik te maken van betaalde sms-diensten. Of wil je dat liever niet?

@ Ray, dank voor het uitzoeken wat de bron was van die sms-berichten! Held!

Groetjes,
Jihane
Badge
Heb inderdaad 1 maal de huizewaarde opgevraagd
maar geen 10 talle malen voor 30 euro
dus zou u dankbaar zijn als u dit kunt wilt uitzetten
bij voorbaat dank,vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +10
Hi Henny,

Ik snap dat dat verwarrend is! Ik zie dat je je hebt aangemeld voor deze dienst, maar betaalde-sms-diensten halen hun geld niet uit het feit dat jij een sms verstuurt. Dat versturen van die ene sms kost gewoon evenveel als een normale sms. Echter, het ontvangen sms'jes met informatie van hen, dát kost je geld. Ik zie dat ook hier terug in het systeem. Ik heb het net overlegd met de technische afdeling en ze hebben het volgende geadviseerd: wil jij STOP sms'en naar 2233? Op die manier komt het abonnement tot stilstand bij hen. Daarna kun je via www.payinfo.nl je ook afmelden.

Ik zie trouwens dat je een ander topic hebt geplaatst over ongeveer hetzelfde. Ik zal hier daarop reageren, omdat het niet handig is om meerdere topics over hetzelfde onderwerp aan te maken. Je stond inderdaad ongeveer vijf euro in de min, maar dat hebben wij voor je aangevuld waardoor je nu weer een saldo van € 0,- hebt. Je automatisch opwaarderen staat intussen ook uit, dus verder zal je saldo alleen veranderen als je dat zelf actief doet. Heb je daar nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Badge
Heb ik geprobeerd
krijg bericht: niet afgeleverd!
Badge
Maar vraag me nog steeds af:
er stond eergisteren nog 11,91 euro saldo in de plus op
heb geen berichten verstuurd of ontvangen, niet gebeld en sta voor bijna 6 euro in de min!
dat is toch een groot schandaal dat dat zomaar kan!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Hennyp,

Wat vreemd dat je bericht krijgt dat het niet gelukt is. Mijn collega's van de technische dienst hebben inmiddels ervoor gezorgd dat dit type diensten wordt geblokkeerd. Wel zo fijn, want dan kan er geen beltegoed meer worden afgeschreven voor het ontvangen van de sms.

Ik snap goed dat je het vreemd vindt dat je bij ons ook 'negatief beltegoed' kunt hebben. Op dit vlak verschillen we net wat van andere providers, zo kun je in geval van nood bijvoorbeeld je telefoongesprek afmaken zonder dat je wordt afgesloten als je beltegoed op raakt. Zodra je geen verbruik meer hebt met je telefoonnummer wordt de simkaart wel geblokkeerd, totdat je dus weer opwaardeert.

In je verbruiksgegevens zie ik ook dat je in het buitenland Internet gebruikt hebt, zonder dat je een internetbundel hebt. Zo te zien heb je inmiddels deze instelling aangepast in Mijn Simyo zodat dit niet meer kan gebeuren ook. Omdat je door dit verbruik dus in de min bent gekomen, zijn mijn collega's van de financiële afdeling zo coulant geweest om dit negatieve tegoed, op te hogen tot 0 euro. Zodra je weer opwaardeerd kun je weer aan de slag .

Heb je hier nog andere vragen over? :)

Groetjes,
Thomas

Reageer