.

Beantwoord

Herhaaldelijk ontvangen van steeds dezelfde sms, wat kan ik daartegen doen?

  • 19 December 2014
  • 4 reacties
  • 2774 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Gistermiddag heb ik een sms ontvangen, op zich niet vreemd natuurlijk, maar ik ontvang nu steeds dezelfde sms, zeker al 20x. De verzender heeft de sms maar 1x verzonden, dit is ook gecontroleerd. Meestal ontvang ik het bericht elk halfuur, 2x kort achter elkaar. Heb de batterij en sim kaart verwijderd en ook toestel al meerde malen aan- en uitgeschakeld. Enig idee wat ik nog meer kan doen?
icon

Beste antwoord door Ernst 19 December 2014, 16:07

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Een gelukje is, of je moet je in het buitenland bevinden, dat jij in ieder geval niets betaalt voor deze herhaaldelijk verzonden sms'jes. :o Mits het geen commerciële of ander soortige diensten-sms'jes betreft natuurlijk met kosten per ontvangen bericht.......

Heel vervelend. De oorzaak ligt echter, voor zover ik dat zo kan beoordelen, niet bij jou, maar bij de verzendende partij. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Abb, welkom op ons forum!

Ik heb dit topic even in het subforum Sms&mms gezet. Zo kunnen andere forumgebruikers het makkelijker vinden.

Gelukkig kost dit je niets, zoals RicoK al aangeeft :)
De oorzaak ligt alleen niet bij de verzender, maar in jouw telefoon.

Kijk, het smsje dat naar jou gestuurd wordt gaat eerst van de afzender naar een SMS berichtencentrale. Deze berichtencentrale stuurt het smsje door naar jouw telefoon.
Normaal gesproken stuurt je telefoon dan een ontvangstbevestiging terug naar de berichtencentrale. Die weet dan; 'bericht afgeleverd, klaar met mijn taak'. Of iets dergelijks.
Nu heeft je telefoon dat een keer niet gedaan en blijft die berichtencentrale proberen dat bericht afgeleverd te krijgen. En dat duurt meestal 72 uur.
(Lekker is dat, 3 dagen lang tot vervelens toe dat berichtje krijgen)

Wat kun je doen? Eigenlijk is het heel simpel; de berichtencentrale moet die ontvangstbevestiging krijgen.
Dat kun je voor elkaar krijgen door jóuw simkaart in een andere telefoon te doen, te wachten tot je dat smsje weer krijgt en even later het smsje verwijderen.
De berichtencentrale krijgt dan van die andere telefoon de ontvangstbevestiging en klaar is kees. En daarna doe je je simkaart weer terug in je eigen mobiel.

Heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd?
Vraagje: in het antwoord staat dat het mij niets kost, maar het kost de verzender neem ik aan bij elke sms wel wat?
Ook hier helpt het niet om de simkaart uit het toestel te halen en/of in een ander toestel te plaatsen. Wat kan ik nog doen om mijn vriend nu niet op enorme kosten te jagen?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi FemkeT,

Welkom op het forum.

De verzender van het bericht betaalt één keer voor het verzonden sms-bericht.

Zodra het bericht je toestel heeft verlaten komt het binnen bij de berichtenserver en wordt het verrekend met je bundel, of met het bijbehorende tarief. De verzender betaald dus maar één keer.

Vanuit de server wordt het bericht afgeleverd bij de ontvangen. Mocht dit de eerste keer niet lukken dan volgt er nog een poging. Zoals Ernst het aangaf kan dit tot 72 uur duren.

Is je vraag zo beantwoord ?

Reageer