.

Beantwoord

Geen online sms meer versturen via Mijn Simyo, waarom is het verwijderd?


Badge
waarom kan ik nu niet meer via mijn simyo bericht versturen kan het nergwers meer vinden waarom is het verwijdert als ik vragen mag
icon

Beste antwoord door Naomi 25 July 2015, 15:59

Bekijk originele reactie

84 reacties

Hoi herman61,

Vragen mag altijd dat is juist de functie van het forum. 1 van de pijlers van Simyo.🆒
De online sms functie is niet meer beschikbaar op het nieuwe mijn simyo omdat er te weinig gebruik van gemaakt werd. Je kunt het dus ook niet meer vinden.
Blijft de telefoon over voor sms. Sorry, kan geen ander nieuws brengen.

Tis zoals ut is.

Friesian
Wat een slechte service !
Je maakt gebruik van een simpele script.
Geef nu eens een oprechte reden waarom de service "sms via website" verwijdert is?
Wat maakt het uit of deze service nu veel of weinig gebruikt wordt?

Ik verwacht van jullie een duidelijke reactie.

Wat een slechte service !

Vind je dat? Dankjewel !:@

Ik verwacht van jullie een duidelijke reactie.

Dat hebben wij al gedaan.
Bèèh

:D:D
Reputatie 4
Badge +10
Hoi herman61 en jhfKh56M, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat Friesian al een reactie heeft gegeven op je bericht. Wij streven er naar om je bericht binnen 24 uur te beantwoorden. In de tussentijd kunnen andere forumleden je proberen te helpen. Friesian heeft je dus geprobeerd te helpen, jammer dat je zijn antwoord niet goed vindt.

Op de oude Mijn Simyo pagina kon je online een sms versturen. We hebben nu een nieuwe en voordat deze werd gemaakt, hebben we gekeken naar “hoe kunnen we Mijn Simyo zo goed mogelijk verbeteren en optimaliseren”. Aan de hand van feedback van klanten en aan de hand van meerdere testen is deze nieuwe Mijn Simyo ontstaan.

Ook zijn we er tijdens het ontwerpen achtergekomen dat de online optie “SMS versturen” niet veel werd gebruikt. Om deze reden is er uiteindelijk voor kozen om die functie niet meer in te bouwen in de nieuwe Mijn Simyo.

jhfKh56M, ik vind het jammer om te horen dat je ontevreden bent hiermee. Zoals je begrijpt hebben we deze keuze niet 1-2-3 gemaakt, maar hebben we het Ă©Ă©n en ander overwogen.

@Friesian; dankje voor je reactie. Het kan natuurlijk dat er klanten zijn die deze keuze niet waarderen. Als je dit zelf vaak gebruikt of dit soms makkelijk vindt, dan begrijp ik dat dit een teleurstelling is.
Hoi herman61 en jhfKh56M, welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat Friesian al een reactie heeft gegeven op je bericht.

@Friesian; dankje voor je reactie. Het kan natuurlijk dat er klanten zijn die deze keuze niet waarderen. Als je dit zelf vaak gebruikt of dit soms makkelijk vindt, dan begrijp ik dat dit een teleurstelling is.


Blijft de telefoon over voor sms. Sorry, kan geen ander nieuws brengen.

I rest my case.:8
Badge
Slechte zaak dit. Ik vroeg mij hetzelfde af dus ben ik op zoek gegaan op het forum en dit topic dus gevonden. Erg jammer.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Robo,

Allereerst goed om te zien dat je zelf je antwoord op je vraag hebt weten te vinden. Het vervelende is wel dat het zo te lezen een teleurstelling is. We zijn bezig om iedereen te noteren die het jammer vindt dat de optie niet meer beschikbaar is op Mijn Simyo. Dit zijn er zoals verwacht niet veel, maar we blijven het bij houden. Het is dus in elk geval goed dat je iets van jezelf hebt laten horen 🙂.

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Ik zou ook zeer graag zien dat deze functie terug komt. Misschien een idee om de bezoekstatistieken van deze pagina mee te nemen in de afweging, ik kan me voorstellen dat er meer teleurgestelde simyo-gebruikers deze pagina via Google vinden.

Mvg,
Badge
Zoveel mensen zijn er niet die op het forum kijken. Laat stilstaan het aantal mensen dat op het forum naar specifieke onderwerpen zoeken. De enige manier waarop je dit object kan meten is door het gehele klantenbestand een mail te sturen met een link naar een poll waarin gevraagd word of men nog behoefte heeft naar een online sms functie.

Er zijn trouwens wel alternatieven zoals smsglobal maar daar moet je natuurlijk wel weer apart opwaarderen helaas.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi t-1000, welkom op het Simyo forum!

Bedankt dat je het aangeeft. We nemen het in ieder geval mee 🙂

@Robo; we kijken niet alleen naar de mensen die via het forum dit aangeven. Daar hoef je je verder geen zorgen over te maken of het op de goede manier wordt onderzocht 🙂
waarom kan ik nu niet meer via mijn simyo bericht versturen kan het nergwers meer vinden waarom is het verwijdert als ik vragen mag
Hallo Herman61, inderdaad jammer dat er geen mogelijkheid meer bestaat om online een sms te versturen. Ik maakte daar regelmatig gebruik van als ik in het buitenland ben. Toch makkelijker dan met de telefoon. Nu vertrek ik binnenkort weer en zie dat het er niet meer is. Voor mij een overweging om op zoek te gaan naar een andere provider.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ron64,

Ook zie ik dat jij web sms met enige regelmaat gebruikte afgelopen jaar. Nu is een kleine zoekopdracht voldoende om een alternatief te vinden op het web. Deze zijn ook veelal gratis te gebruiken 🙂. Ik hoop dat je snapt dat ik niet direct een voorstel kan doen voor service, omdat dit geen Simyo service is.

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,
dank voor je reactie. Ik zal eens zoeken naar een alternatief.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ron64,

Graag gedaan namens Tiury 🙂 Ik hoop dat je een alternatief kunt vinden waar je mee uit de voeten kunt. Dit verzacht dan toch nog een beetje het wegvallen van onze websms. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Ik mis het ook heel erg. Ideaal om zonder hassle je SIM kaart geldig te houden die je even een paar maanden niet gebruikt (heb nu geen toestel waarin de SIM-kaart past). Ik vermoed eigenlijk dat dat ook een argument is geweest om het weg te halen: om het lastiger te maken je beltegoed te behouden.
Reputatie 1
Echt heel jammer. Voor mijn moeder en schoonmoeder 2 x SIMYO abbo afgesloten. Dames zijn op leeftijd en waren middels SIMYO bereikbaar.en konden bellen als ze buitenshuis waren. 😞 Het komt regelmatig voor dat ze meer dan 6 maand geen gebruik van de mobiele telefoon. Ik kon dan via de website eenvoudige middels een online SMS bericht het nummer weer voor 6 maand activeren. Nu gaat morgen het eerste nummer vervallen omdat dit niet meer online kan. Echt heel erg jammer.
Echt heel jammer. Voor mijn moeder en schoonmoeder 2 x SIMYO abbo afgesloten. Dames zijn op leeftijd en waren middels SIMYO bereikbaar.en konden bellen als ze buitenshuis waren. 😞 Het komt regelmatig voor dat ze meer dan 6 maand geen gebruik van de mobiele telefoon. Ik kon dan via de website eenvoudige middels een online SMS bericht het nummer weer voor 6 maand activeren. Nu gaat morgen het eerste nummer vervallen omdat dit niet meer online kan. Echt heel erg jammer.
Dat het vervelend is begrijp ik volkomen, maar zou je niet met hun telefoon (wellicht seniorentelefoon) een sms kunnen sturen met het woordje Hoi?
Reputatie 1
Neem aan dat het ongebruikte saldo beltegoed gecrediteerd wordt.
Reputatie 1
Echt heel jammer. Voor mijn moeder en schoonmoeder 2 x SIMYO abbo afgesloten. Dames zijn op leeftijd en waren middels SIMYO bereikbaar.en konden bellen als ze buitenshuis waren. 😞 Het komt regelmatig voor dat ze meer dan 6 maand geen gebruik van de mobiele telefoon. Ik kon dan via de website eenvoudige middels een online SMS bericht het nummer weer voor 6 maand activeren. Nu gaat morgen het eerste nummer vervallen omdat dit niet meer online kan. Echt heel erg jammer.
Dat het vervelend is begrijp ik volkomen, maar zou je niet met hun telefoon (wellicht seniorentelefoon) een sms kunnen sturen met het woordje Hoi?


Dat gaat vandaag niet meer lukken. Ik moet er dan ook net aan denken als we bij hun op bezoek zijn. En dat weet je het wel wel.. . "vergeten"
De enige optie die ik zie bij Simyo, al stel ik ook vraagtekens bij de prijs, is een internetdagbundel. Betekent elk half jaar een euro.
Reputatie 1
Hoi Robo,

Allereerst goed om te zien dat je zelf je antwoord op je vraag hebt weten te vinden. Het vervelende is wel dat het zo te lezen een teleurstelling is. We zijn bezig om iedereen te noteren die het jammer vindt dat de optie niet meer beschikbaar is op Mijn Simyo. Dit zijn er zoals verwacht niet veel, maar we blijven het bij houden. Het is dus in elk geval goed dat je iets van jezelf hebt laten horen 🙂.

Groetjes, Tiury


Beste Simyo, ik ben dus Ă©Ă©n van gebruikers van de functie om een sms via de website te versturen.
Ik vind dit ook jammer, want ik heb een simkaart voor een apparaat in gebruik die niet veel van mn beltegoed verbruikt. Hierdoor moet ik soms een sms versturen om de simkaart actief te houden. Omdat het veel eenvoudiger is het via de website te kunnen doen en niet via het apparaat gebruik ik de functie op de website die jullie nu hebben verwijderd.

Dit was ook een van de redenen om een simkaart van Simyo te kiezen.
Hierdoor ga ik overwegen om op een andere dienst over te stappen.

Graag zou ik de optie weer terug willen namelijk als dat kan.
Hallo,

Ik vind het ook erg vervelend dat ik geen smsjes online via de computer kan versturen.
Dit was altijd makkelijk om het thuisfront te laten weten als ik bijvoorbeeld mijn telefoon vergeten was, of wanneer mijn telefoon was uitgevallen.
Lijkt mij een kleine moeite om deze service te behouden voor Simyo?
Ook ik vond mijn antwoord pas via google, omdat ik het zo vreemd vond dat ik nergens meer smsjes kon versturen.
Voor mij ook een grote teleurstelling.

Graag zou ook ik deze optie weer terug willen zien.
Ook ik vind het erg jammer dat het weg is. Ik gebruik de SIM-kaart voor mijn huisalarm, en kon voorheen idd eens per 6 maanden online een smsje versturen om het nummer in de lucht te houden. Dat kan nu niet meer. En de SIM-kaart past niet in mijn iPhone, dus dat kan ook niet. Moet ik ergens een oude mobiel vandaan zien te halen speciaal alleen maar om er vervolgens een smsje mee te versturen... erg onhandig dus... :(

Kevin
Net als vele voor mij en wellicht nog na mij vind ik het heel vervelend dat de online sms functie er niet meer is, ook ik gebruikte de functie om zo de simmetjes van oudere mensen up to date te houden! Want die gebruiken de telefoon alleen maar om bereikbaar te zijn en niet om te bellen!

Wanneer het nu vergeten wordt om te sms-en met het toestelletje zijn ze straks niet meer bereikbaar maar zijn ze ook nog hun telefoon nummer EN beltegoed kwijt!.... :@

En als ik zo het topic bekijk zijn er best wel veel mensen die er gebruik van maakte, dus toch wel een kwalijke zaak dat het er nu niet meer is! :?
Reputatie 5
Badge +11
Hallo allemaal,

Zoals al uitgelegd is, is de reden dat we gestopt zijn met web sms dat er simpelweg te weinig gebruikt van werd gemaakt. Het was een service die geld kostte,
Nu heb ik zelf niet de beslissing gemaakt, maar als je denkt als bedrijf dat geld wil verdienen, staan zaken die geld kosten en niets opleveren bovenaan lijstjes van managers als het gaat om besparingen.
En ik begrijp dat het hard klinkt, maar begrijp dat beslissingen als deze niet lichtzinnig worden gemaakt.

Er wordt in veel reacties aangegeven dat men het gebruikte om Prepaid simkaarten actief te houden. Nu hebben we daar al een groot deel van de oorzaak van het stoppen met web sms:
Het werd door veel klanten eenmaal per 6 maanden gebruikt. En omdat het zo weinig gebruikt werd, is het er niet meer.

De wensen van veel voormalig web sms gebruikers zijn door ons allen hier op het forum wel doorgegeven aan diegenen die erover beslissen.

Wat ook al wordt aangegeven hierboven: met de aanschaf van een dagbundel internet van €1 op Mijn Simyo is je 06 nummer en je beltegoed ook gered. Je hoeft ook niet bang te zijn dat we 'zomaar' je aansluiting termineren, we sturen altijd twee mailtjes voordat je bij de zes maanden zonder verbruik bent.

Reageer