.

FAQ: hoe stel ik een ontvangstbevestiging in?

  • 6 December 2011
  • 21 reacties
  • 6195 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als je graag wilt weten of degene waar jij een sms-bericht naar hebt gestuurd, deze ook heeft ontvangen, kun je een ontvangstbevestiging instellen.

Je ontvangt deze bevestiging als bericht op je telefoon zodra het bericht is ontvangen op het toestel van degene die je sms't. Let op: dit is geen bevestiging dat deze persoon het bericht ook heeft gelezen!

Simyo ondersteunt een ontvangsbevestiging niet standaard, maar je kunt hier wel gebruik van maken door je bericht te beginnen met *0#.

21 reacties

is niet echt klant vriendelijk
Dubbelpost

Idd nogal onvriendelijk dat de klant dat niet zelf kan instellen voor alle uitgaande berichten.
Badge
Standaard kan dit ingesteld worden in de mobiel, erg vervelend dat Simyo dit niet ondersteund. Kan dit in de toekomst eventueel nog gebeuren? Ik heb dit al 6 jaar en kan eigenlijk niet meer zonder.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mayketjee,

Het is niet bekend of we deze optie in de toekomst wel gaan ondersteunen.

Groetjes,

Alex
@Alex: Waarom is dat onbekend?
Badge
Waar kan ik t instellen en hoe?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Aygul12345,

Simyo ondersteunt een ontvangsbevestiging niet standaard, maar je kunt hier wel gebruik van maken door je sms-bericht te beginnen met *0#.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste MiSoy,

Wij kunnen nog geen uitspraken doen over een datum omdat hierbij technische factoren een rol spelen. Mocht dit in de toekomst mogelijk zijn dan zullen wij dit kenbaar maken op www.simyo.nl en op het Simyo forum.

Groetjes,

Manisha
(Tijdelijk) oplossing dat je niet elke keer *0# in je sms hoeft typen, namelijk voeg handtekeningtekst *0# toe. 
Hoe? Hier is het als volgt: naar berichten -> instellingen -> 'handtekening toevoegen' invinken en handtekeningtekst *0# invoegen.
Badge +6
(Tijdelijk) oplossing dat je niet elke keer *0# in je sms hoeft typen, namelijk voeg handtekeningtekst *0# toe. 
Hoe? Hier is het als volgt: naar berichten -> instellingen -> 'handtekening toevoegen' invinken en handtekeningtekst *0# invoegen.


Hoi Luipaard,

Welkom op het forum!
Dat is een handige tip. Bedankt voor het delen van je tip. 🙂
Na 4 jaar nog steeds geen SMS ontvangstbevestiging bij Simyo?! Als ik dat had geweten was ik niet overgestapt. Wat armoedig om deze service niet te bieden die zelfs bij de allerslechtste Telecomprovider zoals BEN Telecom beschikbaar is. Dit is zo'n belangrijke optie, zeker voor zakelijk verkeer. Verkeerde gierigheid van Simyo dus. En klantonvriendelijk. Bah.
Beste MiSoy,

Wij kunnen nog geen uitspraken doen over een datum omdat hierbij technische factoren een rol spelen. Mocht dit in de toekomst mogelijk zijn dan zullen wij dit kenbaar maken op www.simyo.nl en op het Simyo forum.

Groetjes,

Manisha


Wat een flauwekul antwoord, en al 3 jaar oud! Het is technisch heel simpel en KPN ondersteund het ook, en zelfs de allerslechtste Telecomprovider BEN ondersteund het. Behalve dat het heel vervelend is dat je *0# voor ieder bericht moet zetten is het volstrekt onoverzichtelijk als je veel sms stuurt waarbij je niet ieders telefoonnummer uit je hoofd kent. Je krijgt dan bevestigingen waarvan je niet weet waar het bij hoort. Ik had zeker niet naar Simyo overgestapt als ik dat had geweten. Gelukkig kunnen wij per maand opzeggen.
Als je graag wilt weten of degene waar jij een sms-bericht naar hebt gestuurd, deze ook heeft ontvangen, kun je een ontvangstbevestiging instellen.

Je ontvangt deze bevestiging als bericht op je telefoon zodra het bericht is ontvangen op het toestel van degene die je sms't. Let op: dit is geen bevestiging dat deze persoon het bericht ook heeft gelezen!

Simyo ondersteunt een ontvangsbevestiging niet standaard, maar je kunt hier wel gebruik van maken door je bericht te beginnen met *0#.


Je stuurt zelf zeker niet regelmatig een sms anders zou je weten hoe vervelend en onpraktisch je antwoord is. Steeds die 3 tekens voor ieder bericht moeten zetten is vervelend en ziet er rommelig uit, maar wat nog veel vervelender is dat is dat je uit de bevestiging niet kan opmaken om welk bericht het gaat. Je weet namelijk niet alle telefoonnummers uit je hoofd omdat je sms naar namen en niet naar nummers wordt gestuurd. En de tip optie "handtekening" toevoegen zit niet in onze telefoons dus dat werkt ook niet. Heel gierig van Simyo om deze voor zakelijk verkeer zeer belangrijke optie niet te ondersteunen terwijl de slechtste telecomprovider BEN het zelfs ondersteund. Dit topic is 4 jaar oud dus kun je na gaan hoe serieus Simyo om gaat met het ongemak van zijn klanten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Francis60,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, wat vervelend om te zien dat jij je zo benadeeld voelt.

Allereerst wil ik je even aangeven dat het niet helemaal de bedoeling is om vaker te reageren. Het maakt het gesprek een beetje onoverzichtelijk.

Je hebt 2 reacties van oud-collega's als quote gebruikt. Dit zijn reacties uit 2012 zoals je zelf al aangeeft. Dit zijn oude reacties en dat was het antwoord wat op dat moment beschikbaar was. Het heeft niet zoveel nut om hier nu nog op in te gaan.

Wij ondersteunen de ontvangstbevestiging inderdaad nog steeds niet. Dit topic stamt uit 2011. Buiten de enkele reacties die wij in dit topic hebben gehad, is er niet veel vraag naar deze optie. Om deze reden hebben wij besloten hier geen actie op te ondernemen. Onze focus ligt op andere punten zoals het verbeteren van Mijn Simyo, de Mijn Simyo App en een top klantenservice aanbieden.

Het is ruim 3,5 jaar na de laatste reactie in dit topic. Dit geeft ook wel een beetje aan dat er niet veel problemen ervaren worden hierdoor. Buiten dit wordt er tegenwoordig bijna geen gebruik meer gemaakt van sms. Het is voor ons dan geen prioriteit om dit mogelijk te maken.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Als je graag wilt weten of degene waar jij een sms-bericht naar hebt gestuurd, deze ook heeft ontvangen, kun je een ontvangstbevestiging instellen.

Je ontvangt deze bevestiging als bericht op je telefoon zodra het bericht is ontvangen op het toestel van degene die je sms't. Let op: dit is geen bevestiging dat deze persoon het bericht ook heeft gelezen!

Simyo ondersteunt een ontvangsbevestiging niet standaard, maar je kunt hier wel gebruik van maken door je bericht te beginnen met *0#.


*0# werkt bij mij niet. Klantenservice vorige week gebeld en die gingen het uitzoeken en mij terugbellen. Dit nadat mijn internet ook de eerste twee weken niet werkte. Natuurlijk werd ik niet teruggebeld. Zelfs Ben-Telecom, de slechtste provider van Nederland volgens de Consumentenbond, stuurt standaard wel een ontvangstbevestiging. Simyo doet het niet, het alternatief *0# werkt niet, en de klantenservice komt zijn toezegging niet na om het op te lossen. Spijt dat ik ben overgestapt naar Simyo. Slecht product, belabberde service.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Francis60,

Zoals ik ook in mijn vorige bericht Je hebt 1 reacties van een oud-collega als quote gebruikt. Dit zijn reacties uit 2012 zoals je zelf al aangeeft. Dit zijn oude reacties en dat was het antwoord wat op dat moment beschikbaar was. Het heeft niet zoveel nut om hier nu nog op in te gaan.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je niet wordt teruggebeld. Afspraken die gemaakt worden horen gewoon nagekomen te worden. Ik zorg ervoor dat dit intern aangekaart wordt.

Mijn antwoord van de vorige keer verandert verder niet. Wij bieden deze dienst niet aan omdat dit simpelweg niet beschikbaar is op het netwerk van KPN. Hier kan ik niet zomaar iets aan veranderen. Zoals ik in mijn vorige bericht heb aangegeven, ben je de 1e die hiernaar vraag in 3,5 jaar tijd. Het heeft geen prioriteit om dit te gaan ontwikkelen voor KPN. Natuurlijk vind ik het jammer dat het alternatief in jouw geval niet werkt. Helaas heb ik geen andere oplossingen voor je. Sorry.

Groetjes,
Angela
Je hebt duidelijk mijn reactie niet goed gelezen. De ingave *0# zou voor een ontvangstbevestiging moeten zorgen en dat werkt de laatste dagen niet bij mij. Sterretje, nul, hekje dus. Ik zou terug gebeld worden door de klantenservice en dat gebeurde ook niet. Dus een product dat niet werkt en een klantenservice die zijn afspraak om terug te bellen niet na komt. Verder had ik de eerste twee weken geen internet op mijn BB door instellingen die bij Simyo niet goed stonden. Alles bij elkaar weinig verheffend.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Francis60,

Als klant van Simyo wil ik graag ook even reageren.

Wat vervelend dat dit zo gebeurd!
Ik weet niet of je een smartphone hebt maar Whatsapp heeft 2 blauwe vinkjes als iemand het gelezen heeft.
Misschien een idee om dat te proberen.

Hopelijk heb ik een goed advies kunnen geven als klant en mocht je meer informatie willen kun je altijd hier terecht!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Francis,

Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent.

Begrijp ik het goed dat jij voorheen wel een ontvangstbevestiging ontving door *0# in te voeren, maar de laatste dagen gebeurt dit niet meer? En met BB bedoel je Blackberry?

Groetjes,
Sean

@Maikel.twinnie bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad een goed alternatief!
Ik ben net overgestapt naar Simyo, maar redelijk teleurgesteld nu ik hier achter kom dat ontvangst bevestiging niet wordt ondersteund.
Dit topic is al redelijk oud, maar ik vroeg me af of er niet eventuele plannen zijn om deze optie toch aan te gaan bieden?
Elke keer *0# typen is irritant. Ik was juist zo gehecht aan de ontvangst bevestiging die ik bij mijn vorige provider kreeg.
Reputatie 6
Badge +5
Hi bliepje666,

Welkom op het Simyo Forum!

Het is helaas niet mogelijk bij Simyo om de ontvangstbevestiging automatisch aan te hebben. De manier om deze bevestiging te krijgen is inderdaad door *0# te typen aan het begin van je bericht. Naar mijn weten zijn er geen plannen om dit te veranderen. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels

Reageer