.

Beantwoord

Er worden sms'jes naar nummer 122 in rekening gebracht. Hoe kan dit stopgezet worden?


Badge
Hallo,

Ik checkte net mijn verbruik, en zie dat ik sinds 31 mei meer dan 100 smsjes heb gestuurd naar 122, en dit is buiten de bundel voor 31 cent per stuk! Ik heb geen idee waar dit om gaat, en heb ook geen uitgaande berichtjes naar 122 in mijn telefoon. Kunnen jullie zorgen dat dit stopt, en ook hopelijk de kosten van deze smsjes niet in rekening brengen?

Dankuwel
icon

Beste antwoord door franswon 5 June 2017, 20:02

Bekijk originele reactie

32 reacties

Hoi allen,

Ik heb precies dezelfde ervaring gehad. ik keek vandaag naar mijn verbruik en bij gisteren staan 5 smsjes verzonden naar 121. Ook ik heb een iphone 6S. Ik heb het nummer nu geblokkeerd, maar weet niet zo goed wat ik er nog meer aan kan doen!



M.erel

Misschien een rare vraag maar heb je ook nagekeken op welke tijdstippen deze verstuurd zijn?, en kun je je herinneren of je iets rond dat tijdstip met een of andere app hebt gedaan?, bij mijn Dochter is dit namelijk verstuurd 0715 engelse tijd terwijl ze nog lag te slapen, ik weet alleen niet of deze tijdsregistratie op mijn Simyo wel acuraat is.
Net mijn facturen gecontroleerd en op alle 4 de abonnementen zijn er sms berichten gestuurd naar 121. Allen Apple telefoons, 3 verschillende types. Simyo enig idee waar het vandaan komt en hoe ik het kan voorkomen?
Er zijn dus 2 nummers waar het om gaat?

121 en 122?

https://forum.simyo.nl/sms-en-mms-61/waarom-is-er-een-sms-je-naar-121-gestuurd-41481
Er zijn dus 2 nummers waar het om gaat?

121 en 122?


https://forum.simyo.nl/sms-en-mms-61/waarom-is-er-een-sms-je-naar-121-gestuurd-41481

Gezien alle reacties ook op bovenstaande link, misschien verstandig op de site van Simyo te gaan vermelden dat er iets aan de hand is met Simyo icm IPhone en 121, ik ben bang dat dit de druppel van de ijsberg is.
Colls met een IPhone maar een andere provider hebben vooralsnog geen last hiervan gehad.

Groet Jurgen
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Mijn excuses voor het feit dat deze sms'jes in rekening gebracht werden! Hier is afgelopen week een onderzoek naar gestart, en de technische afdeling heeft dit netjes opgepakt. Die sms'jes zullen niet meer in rekening worden gebracht in de toekomst én dat ze met terugwerkende kracht worden vergoed. Dat komt dus helemaal goed!

Heeft iemand hier nog een vraag over? :D

Groetjes,
Jihane
Hi allemaal,

Mijn excuses voor het feit dat deze sms'jes in rekening gebracht werden! Hier is afgelopen week een onderzoek naar gestart, en de technische afdeling heeft dit netjes opgepakt. Die sms'jes zullen niet meer in rekening worden gebracht in de toekomst én dat ze met terugwerkende kracht worden vergoed. Dat komt dus helemaal goed!

Heeft iemand hier nog een vraag over? :D

Groetjes,
Jihane


Fijn dat het opgelost is, maar ik denk niet dat ik alleen namens mezelf spreek dat we eingelijk wel graag willen weten wat hier aan de hand is geweest ? en vooral wat de oorzaak was van deze " achtergrond " sms?
Maar vooral ook waarom dit hier alleen bij IPhone is gebeurt naar het lijkt.

Kortom fijn dat het helemaal goed komt, maar zou fijner zijn dat er een uitleg werd gegeven.
En niet geheel onbelangrijk hoe jullie dit in de toekomst gaan voorkomen?

Dank in ieder geval hoe jullie het op hebben gepakt naar alle getroffen abbonees top!

Groet Jurgen
Reputatie 5
Badge +5
Hoi iedereen!

Lekker verwarrend deze onverklaarbare sms'jes, he? Gelukkig hebben een oplossing!

Na contact met Apple lijkt het te gaan om iMessage. Meer over de uitkomst van het onderzoek en de oplossing wat betreft de kosten voor deze sms'jes, kunnen jullie terugvinden in dit topic. :)

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn?

Groetjes,
Els

Reageer