.

Beantwoord

1 sms versturen en de ontvanger krijgt hem meerdere keren.

  • 29 January 2014
  • 1 reactie
  • 2002 Bekeken

Badge
Ik heb gisteren 1 sms-je verstuurd naar iemand met een kpn netwerk en nu heeft hij het al meerdere malen gehad.( minimaal 10 x ). Hoe kan dit, wat kan je er aan doen en betaal ik ook die sms-jes allemaal of betaal ik er gewoon eentje.

vgr. Claudia
icon

Beste antwoord door Ernst 30 January 2014, 09:29

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi uiltje1963, welkom op het Simyo forum :)

Wees gerust, het probleem zit 'm niet in jouw telefoon of simkaart :o

Elke telefoon geeft bij het ontvangen van een SMS bericht een seintje naar de SMS berichtencentrale (een grote computer) van de provider, een ontvangstbevestiging, maar daar merk je verder niets van. TĂ©nzij dat seintje niet gegeven wordt. Dan blijf je dat SMS bericht maar ontvangen, en ontvangen, en ontvangen... De SMS berichtencentrale krijgt dan die ontvangstbevestiging niet, en blijft het maar sturen. Dat doet jouw telefoon dus niet, en je betaalt er ook niet voor.

Het ligt dus aan de telefoon van de ontvanger. Als die nou nog steeds jouw SMS bericht krijgt, dan moet de gebruiker zijn of haar simkaart even in een andere telefoon doen, wachten tot het bericht weer binnenkomt, verwijderen en vervolgens de simkaart weer terugdoen in zijn of haar eigen telefoon. De SMS berichtencentrale heeft de ontvangstbevestiging dan binnen en stopt met sturen.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Laat je nog even weten of dit geholpen heeft?

Reageer