.

MMS in rekening gebracht

  • 25 April 2012
  • 11 reacties
  • 2944 Bekeken

Badge
Hallo, op mijn factur zie ik dat er 4x voor totaal €2,00 " MMS naar mobiele nummers / email " in rekening is gebracht. Ik ben me er niet van bewust dat ik een MMS bericht heb verzonden, wel enkele sms jes, wat WhatsApp berichten en via gmail wat email berichtjes. Kan iemand uitleggen hoe dat komt? Ik heb wel eens een foto via WhatsApp ontvangen maar dar is toch gewoon een bericht via internet en geen MMS.

11 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Dat zou inderdaad geen MMS moeten zijn dan zoals jij het beschrijft. Is dat gewoon een mobiel nummer van iemand die je kent? Of misschien een internationale? Het zou ook zomaar een app kunnen zijn die dit doet.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Harald,

Welkom op het Simyo forum!
Sommige toestellen converteren sms-berichten automatisch naar een MMS bericht als het om een lang sms-bericht gaat. Het kan ook zijn dat je de toestelvergrendeling niet hebt geactiveerd waardoor het toestel zonder je toestemming een MMS bericht heeft verzonden. Wij raden je aan om de toestelvergrendeling te activeren bij de beveiligingsinstellingen op je toestel.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Harald,

Welkom op het Simyo forum!
Sommige toestellen converteren sms-berichten automatisch naar een MMS bericht als het om een lang sms-bericht gaat. Het kan ook zijn dat je de toestelvergrendeling niet hebt geactiveerd waardoor het toestel zonder je toestemming een MMS bericht heeft verzonden. Wij raden je aan om de toestelvergrendeling te activeren bij de beveiligingsinstellingen op je toestel.

Groetjes,

Manisha




Dan komen de volgende vragen bij mij op....
1. Is het dan mogelijk dat uit te sluiten dat lange sms berichten een mms wordt?
2. Zijn er ook tel/data paketten die wel MMS in zich hebben?
Badge +2
Beste Harold,

Aangezien de optie MMS gekoppeld zit aan het internet kunnen wij deze niet apart uitschakelen. Wij kunnen wel de optie internet op je mobiel/MMS uitschakelen. Echter is het dan ook niet meer mogelijk om gebruik van het internet te maken.
Wij bieden geen bundels aan waar MMS berichten zijn inbegrepen.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste Harold,

Aangezien de optie MMS gekoppeld zit aan het internet kunnen wij deze niet apart uitschakelen. Wij kunnen wel de optie internet op je mobiel/MMS uitschakelen. Echter is het dan ook niet meer mogelijk om gebruik van het internet te maken.
Wij bieden geen bundels aan waar MMS berichten zijn inbegrepen.

Groetjes,

Arie

Hoe zit het dan met mijn internet data bundel van 500MB die ik heb. Ik begrijp dat MMS niet van deze bundel afgetrokken wordt maar als aparte functie wordt aangeslagen. Het versturen van een foto als attachment aan een reguliere e-mail (kan dat eigenlijk op een smartphone?) wordt niet gezien als MMS. Ook een foto via WhatsApp wordt geloof ik aleen als data gezien.
De vragen zijn dus:
1. Is een MMS een bericht dat alleen naar een mobiel nummer wordt verzonden?
2. Wordt een foto die je direct vanuit je smartphone stuurt naar een email adres ook gezien als een MMS?
3. Is een e-mail met attachment mogelijk op een smartphone?

4. Zo ja, wordt deze als data of MMS gezien?
5. Is een foto via whatsApp gestuurd een MMS?
Als het goed ik heb ik nu inzicht in de vraag: Hoe voorkom ik dat ik bij het versturen van een foto een MMS bericht verstuur?
Alvast dank voor het antwoorden, Harald
Reputatie 2
Badge +4
Beste Harald,

Een MMS bericht is een sms-bericht naar een mobiel nummer met een foto of audio bestand. De kosten voor MMS berichten worden apart in rekening gebracht, het gaat hier namelijk niet om dataverkeer.
Een foto die per e-mail wordt gestuurd wordt niet als MMS gezien, dit is immers geen bericht naar een mobiel nummer. Een whatsapp bericht is ook geen MMS omdat voor de verzending van de foto de app whatsapp wordt gebruikt.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ik kan me niet herinneren dat ik een foto of audio bericht naar een mobiel nummer heb gestuurd. Ik stuur ook geen ellenlangen sms berichten. Ben dus benieuwd hoe ik kan zijn aangeslagen op mijn factuur voor mms beichten? We stuur ik foto's direct door naar een mailadres. ik gebruik daarvoor een iPhone ...mocht dat nog uitmaken.
Ik heb deze vraag ook direct aan Simyo gestuurd dus ben benieuwd wat het antwoord gaat zijn.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Harald,

Wij vermoeden dat je in plaats van per e-mail wellicht per ongeluk een foto per MMS hebt gestuurd. Hierdoor zijn de MMS kosten in rekening gebracht. Je kunt dit waarschijnlijk ook nog terugzien in je toestelgeschiedenis bij verzonden MMS berichten.

Groetjes,

Manisha
Ik heb sinds kort internet via Simyo. Ook ik zag opeens een MMS in mijn  overzicht staan. Ik weet wat ik gedaan heb. Ik wou een SMS doorsturen per e-mail. In het "SMS" deel van de telefoon heb ik hem doorgestuurd naar een e-mail adres. Dit is als MMS gebeurd. De ontvanger kreeg een email van  3162531****@www.simyo.nl/mms met de sms en de toegevoegde tekst "Dit bericht ontvangt u van een klant van Simyo. U kunt niet antwoorden op dit bericht."

Het was voor mij totaal niet duidelijk dat ik een MMS ging versturen en al helemaal niet dat ik daar 50 cent voor moest betalen. Helaas is deze functie niet uit te zetten en zeker als je internet op de telefoon hebt, is een MMS een (volgens mij) totaal overbodige functie.
De volgende keer de tekst van de SMS maar kopieren en via het mailprogramma (GMail) plakken en versturen.

Misschien heb jij ook zo'n actie uitgevoerd?


Groetjes,

Anton
Oeps, dit is mij dus ook overkomen. Gelukkig kwam ik er al na 1 MMS achter dus de schade is beperkt tot € 0.50. Maar als je het niet in de gaten hebt kan het flink oplopen.
Het is inderdaad gevolg van een tekstbericht, verstuurd naar een e-mailadres. Deze actie werd bij mij veroorzaakt door de widget "topcontacten". Mogelijk heb ik hier een verkeerde keuze in gemaakt bij het verzenden maar bij een van de contactpersonen wordt nu een tekstbericht verstuurd naar het e-mailadres ipv Whatsapp. 

Mijn oplossing is nu dat ik bij de contactpersonen de e-mailadressen heb weg gehaald. Mailen doe ik toch via gmail.

Maar ik denk dat Simyo er wel iets aan zou kunnen doen. De MMS wordt tenslotte versleuteld via een @simyo afzender. Zie ook het bericht van Harald.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Zappa,

Simyo kan hier niets aan doen, omdat wij niet kunnen achterhalen of iets bewust of onbewust plaats vindt. Wel bedankt voor het delen van de informatie.

Groetjes,

Alex

Reageer