.

Beantwoord

Geen sms ontvangen

  • 9 September 2012
  • 12 reacties
  • 1135 Bekeken

Badge
Beste heer/mevrouw,

Ik heb inmiddels al van een aantal vrienden van mij te horen gekregen dat ze mij een sms verstuurd hebben terwijl ik deze niet binnenkrijg. Afgelopen vrijdag had ik zelf een aantal sms-en verstuurd naar vrienden van me. Er zijn vervolgens 4 sms-berichten naar mij terug gestuurd, maar deze heb ik nooit gehad.

Ik heb al jarenlang hetzelfde nummer dus daar kan het niet aan liggen. Ik vind dit een kwalijke zaak, want als dit nog vaker voor gaat komen dat overweeg ik toch om eens ergens anders te gaan kijken voor een goedkoop abonnement. Maar waarschijnlijk zal het zo'n vaart niet lopen. Alvast dank voor uw reactie.

M.v.g. Vincent
icon

Beste antwoord door Vinnie 13 September 2012, 20:39

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Vinnie,

Dat is inderdaad vervelend. Om de oorzaak te achterhalen heb ik iets meer informatie nodig. Je geeft aan dat je van meerdere personen geen sms kan ontvangen.

Ervaar je dit pas sinds kort of heb je hier al eerder last van gehad? Ook ben ik benieuwd naar wat voor melding de personen krijgen wanneer zij je een sms willen sturen. En kun je nu helemaal geen sms-berichten van de betreffende personen ontvangen of komen sommige berichten wel aan?

Komen jouw verstuurde sms-berichten wel aan bij hun?
Kunnen de personen jou wel bellen?
Heb je het idee dat dit alleen plaats vindt wanneer je op een bepaalde locatie bent?
Van wat voor toestel maak je gebruik?

Groetjes,

Alex
Badge
@Alex: Ik heb dit - naar mijn weten - sinds afgelopen vrijdag. Mijn netwerk valt nu om de haverklap weg, terwijl ik eigenlijk altijd nagenoeg maximaal bereik had. Zo te merken kan ik ook al niet verzenden.

Ik ben telefonisch ook niet bereikbaar  en ik bevind me gewoon op dezelfde locatie als van waar ik meestal sms-berichten verstuur (Meerlo Lb). Ik heb een Nokia 7230 slide.

Dit is behoorlijk vervelend, zeker ook omdat ik hierdoor afgelopen zaterdag een vervelende miscommunicatie heb gecreëerd doordat niets aan berichten aankomt... :mad:

Als dit nog langer zo duurt, dan ben ik zo weg bij Simyo 😞
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Vinnie,

Dit is inderdaad vervelend. Ik begrijp uit je reactie dat dit probleem sinds kort speelt. Het is mogelijk dat er iets aan de hand is met de dekking in Meerlo. Je geeft nu ook aan dat je telefonisch ook niet bereikbaar bent. Daarom wil ik graag een postcode check uitvoeren. Kan je mij de postcode doorgeven? Dan neem ik contact op met de technische dienst.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Vinnie,

Dit is inderdaad vervelend. Ik begrijp uit je reactie dat dit probleem sinds kort speelt. Het is mogelijk dat er iets aan de hand is met de dekking in Meerlo. Je geeft nu ook aan dat je telefonisch ook niet bereikbaar bent. Daarom wil ik graag een postcode check uitvoeren. Kan je mij de postcode doorgeven? Dan neem ik contact op met de technische dienst.

Groetjes,

Alex

Postcode 5864ED
Badge
Beste Simyo,

Nog steeds kan ik van sommige nummers geen sms ontvangen. Ook daarheen bellen of andersom is nog steeds niet mogelijk. Als dit nog lang duurt ga ik toch eens kijken naar een alternatief, want die postcode check geeft blijkbaar ook geen resultaat.

Nu weet ik ook wel dat je niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten, maar vreemd is wel dat er bij ons recentelijk zelfs een zendmast van KPN bijgeplaatst is terwijl mijn ontvangst al maximaal was. Vrienden van mij uit dezelfde plaats hebben gewoon wel ontvangst met een KPN abonnement...

Graag verneem ik van u wat nu te doen en vooral wat de oorzaak van deze plotselinge storing is.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Vinnie,

Ik heb de postcode check voor je uitgevoerd. De dekking is daar echter prima. Het probleem is niet netwerk gerelateerd. Ik raad je aan een kruistest uit te voeren. M.a.w. probeer je Simyo simkaart in een ander simlockvrij toestel. Kan je me laten weten wat het resultaat is?

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Ik heb mijn SIM-kaart in een ander simlockvrij toestel gestopt en hiermee de betreffende contacten gevraagd mij te sms-en. En zowaar kreeg ik sms-berichten terug. Vervolgens de simkaart weer in mijn eigen toestel gedaan en het probleem kwam weer terug. Nu blijkt dus dat een update op de software van de telefoon de oorzaak ervan was. Ik heb de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen, de softwareupdate volledig doorlopen en ik kreeg weer sms-berichten terug van de aanvankelijk niet bereikbare contacten.

Langs deze weg dus mijn excuses, daar het klaarblijkelijk toch niet aans Simyo heeft gelegen. Dat dit probleem zich zo plots voordeed was voor mij de aanleiding om dit op de provider te schuiven, aangezien de mislukte software-update al enkele weken ervoor zich had aangediend. Blijkbaar had ik de betreffende contacten in de tussentijd niet gebeld/geen sms van ontvangen. Blijf ik voorlopig toch maar bij Simyo :o

Zo'n forum is wel een goed medium, vooral ook doordat Simyo er zelf aan deelneemt en het dus geen trechter wordt van ontevreden klanten.

groet,

Vincent
Badge +6
Beste Vinnie,

Blij te horen dat het probleem is opgelost!
Sinds gisteren heb ik het probleem dat ik geen SMS berichten meer ontvang.
Ook na het lezen van eerdere berichten over dit onderwerp kom ik er niet uit.
Mijn  postvak in op mijn mobiel is zo goed als leeg.
Mijn echtgenote heeft ook simyo. Als ze mij een SMS stuurt (die niet overkomt) dan wordt dit ook niet in haar kostenoverzicht getoond.
Hieruit maak ik op dat het bericht ook niet naar mij is verzonden.
Kan het probleem in de SIMkaart zitten?
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum MarcelIV,

Ik heb jouw aansluiting op het netwerk gereset. Zou je even kunnen controleren of dit het probleem verholpen heeft?
Beste Wayne,

Dit heeft het probleem opgelost.
Mijn dank.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven MarcelV

Reageer