.

Beantwoord

Wat zijn de instellingen voor het ontvangen/versturen van een mms?

  • 27 May 2015
  • 8 reacties
  • 1202 Bekeken

heb een samsung core 2. hoe moet ik de instellingen doen om een mms te sturen/ ontvangen.
sms werkt wel
icon

Beste antwoord door Ray 27 May 2015, 15:16

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hieronder kun je lezen hoe je dit kan instellen.

Instellingen voor mms

Om mms-berichten te versturen, zet je eerst de optie 'Internet op je mobiel' aan op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart. Lukt het niet om mms-berichten te versturen? Controleer dan de instellingen in je telefoon. Gebruik de handleiding van je telefoon om de instellingen in het juiste menu aan te passen.

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen);

Bij Gebruikersnaam/login: voer niets in;

Bij Wachtwoord: voer niets in;

Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen);

Bij Toegangspuntnaam: voer portalmmm.nl in (wordt ook aangeduid als APN, access point name, of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen);

Bij IP-adres: voer 0.0.0.0 in. (wordt ook aangeduid als IP server, proxy (primair) gateway, of inbelnummer in sommige toestellen);
Bij Proxy- of IP Poort: voer niets in;
Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen);

Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.
Zet je telefoon uit en weer aan. Na ongeveer tien minuten kun je mms-berichten versturen vanaf je telefoon.

Tip: gebruik WhatsApp om foto's te versturen naar je contacten. Per mms betaal je € 0,50. Dit valt direct buiten je bundel.

Verneem graag of het gelukt is.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi lemmen,

Welkom op het Simyo Forum:D

Ik zie dat Raytje al perfect heeft geholpen! Dankjewel daarvoor Raytje.
Is het gelukt om mms in te stellen?
Hoi Raytje en Ruud.
Bedankt voor jullie hulp.
Raytje ik ben gestopt met proberen toen je me de top gaf dat het buiten de bundel valt en ik beter kan appen..
Hoi lemmen,

Welkom op het Simyo Forum:D

Ik zie dat Raytje al perfect heeft geholpen! Dankjewel daarvoor Raytje.
Is het gelukt om mms in te stellen?
Slimme keuze 🙂
Badge +8
Hoi lemmen,

Ja, dat is inderdaad de beste oplossing 🙂

Kom je ons forum nog eens bezoeken, denk je?

groetjes,
Charlene
hoi Charlene.
Ik denk ut wel maar moet eerst nog ff uitvogelen hoe het forum precies werkt.
Wel fijn dat je ergens terecht kunt met vragen of opmerkingen

Groetjes
Lemmen
Reputatie 3
Badge +7
Hoi lemmen,

Als je vragen hebt, horen wij het graag. Ook als je een spoedcursusje forum wil hebben, kunnen wij je helpen;)

Reageer