.

Beantwoord

Wat moet ik doen als ik geen verificatiecodes meer kan ontvangen?

  • 21 September 2019
  • 15 reacties
  • 1268 Bekeken

Beste forumleden,

Ik heb een mobiel LG G3 D855 android 5.0, wat gewoon helemaal goed is. En een tablet Lenova met android 6.0. Mobiele bank app werkt alleen nu op tablet, de verificatiecode wordt naar mijn mobiel gestuurd. Daar werkt de mobile app niet en dus werkt de verificatiecode ook niet. Ik heb e.e.a. al uitgeprobeerd met o.a. mysms. Ook deze app is voor 6.0. Heb ik een sms op mobiel voor 5.0 dan werkt die niet op tablet. Ik vind het te bizar om een nieuwe mobiel te kopen alleen voor een verificatiecode. Wat ik nu bedacht heb is om via tablet de verificatiecode van mobiel bank te ontvangen. Dan heb ik daar een telefoonnummer van nodig. Denk niet dat het kan.
icon

Beste antwoord door Ray 21 September 2019, 23:55

Bekijk originele reactie

15 reacties

Inmiddels is Android 10 uit. Meeste apps zullen geen ondersteuning bieden voor oudere versies. Er zal toch een moment komen dat de meeste apps niet meer functioneren.

Als de tablet de mogelijkheid heeft voor een simkaart dan is het zeker mogelijk. Wellicht is een prepaid simkaart voor u de oplossing?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WM64,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is nogal een probleem, ja! Iemand die ik ken heeft een soortgelijk probleem omdat de bankieren-app niet meer werkt op een verouderd tablet. Dit gaat ook steeds lastiger worden, aangezien er steeds nieuwere versies van Android uit komen. Blijkbaar krijgt ook mijn mobiel geen Android 10 meer 😒

Werkt jouw bank niet meer met TAN codes, bijvoorbeeld? Of een identifier?

@Ray, dankjewel voor je hulp!! Als de tablet simkaarten ondersteunt kan een Prepaid simkaart een oplossing bieden.

Groetjes,
Jihane
Hartelijk dank Ray.

Tablet heeft sim mogelijkheid. Heb gisteren een goedkope Alcatel smartphone gekocht. Voor 50,00 euro ben ik voorlopig klaar. Had de LG eerder dan de tablet. Ik ga geen dure mom/tab meer aanschaffen.

Groet, Wilma
Hartelijk dank Jihane.

Ik heb N26 mobile bank. Log in op pc. Geen TAN en identifier. Simkaart heb ik aan gedacht. Wilde eigenlijk in de 1e instantie een extra simkaart bij jullie aanvragen. Helaas kan dat niet bij jullie.

Wat Ray aangeeft dat het een keer allemaal ophoudt. Op mijn mobiel krijg ik sinds kort voor het eerst phishing berichten. En daarom een goedkope goed beveiligd mobiel gekocht. Dan kan ik jullie abo aanhouden en indien nodig vraag ik een vervangende simkaart aan.

Mijn LG wordt camera 🤓

Groet, Wilma
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wilma,

Klinkt alsof je het prima hebt geregeld tot nu toe 🙂 Wat een ingewikkeldheid allemaal, haha. Ik ben blij dat je eruit bent gekomen.

Hou je ons op de hoogte als er iets in de situatie verandert?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Hartelijk dank voor je bericht en interesse, echt top!

Hele tijd nu met de bank bezig geweest. Ja heel ingewikkeld en een gedoe. LG is niks meer waard 😞.
Lukte me niet om alle contacten in nieuwe te kleine mobiel te krijgen en een gepiel met letters en cijfers. Bank heeft via chat een beveiligingscode gegeven nadat ik allerlei belangrijke gegevens moest melden. Daarna ga ze me binnen een uur bellen, zij geven de 1e 3 cijfers en ik de laatste 3. Goed beveiligd. Wel op een nieuw simkaart telefoonnummer met 5 euro te goed. Mobiel heeft een duo sim. Geen idee wat dat inhoudt. Misschien dat ik dan daar de simyo simkaart ook in kan doen. Weet jij dat misschien? Aan de anderkant wil ik de LG toch nog gebruiken.....vind het zo zonde. Pfff weet het ff niet.

Oh boy...zojuist Berlin calling ha ha ha echt waar, was dus de bank. In ieder geval is dat goed geregeld.

Hartelijke groet, Wilma
Hoi Wilma.

Ik begrijp wat je bedoeld maar...
Je mobiel heeft geen duo sim, dat is iets anders. Dat zijn 2 simkaarten met hetzelfde 06 nummer.

Jouw nieuwe mobieltje is een dual-sim telefoon hier kunnen 2 verschillende simkaarten in.

Er zijn ook dual-sim telefoons met een simkaart en Esim.

Het probleem waar je tegenaan bent gelopen is niet alleen maar de apps. Het besturingssysteem van nieuwe telefoons wordt steeds groter, die neemt de helft in van het geheugen.

De beveiligingspatches worden meestal een 2 jaar uitgerold naar een telefoon.
Dan nog blijft het raadzaam om vaak cookies en cache te verwijderen. Laat zo weinig mogelijk sporen achter op internet.

Je kunt je oude mobiel ook gebruiken als radio🙂 met een (bedraad) speakertje.
Hoi Friesian,

Oh sorry, ik bedoel dual-sim.
https://www.simyo.nl/blog/dual-sim-telefoons/
Zojuist gevonden en eSIM. Voor de zekerheid, dan kan ik mijn simyo simkaart er bij in doen, klopt dat?

Groet, Wilma
Sorry is niet nodig hoor Wilma. Ik leg alleen uit wat het inhoudt.

En ja klopt, ik denk dat je vandaag de postcodekanjer hebt gewonnen. 😉

Kijk dan ook even of je de naam van de provider erbij kunt zetten, bijvoorbeeld simkaart 1 prepaid, simkaart 2 abonnement.
Is wel zo handig.

Nog een kleine **edit**
Zorg ervoor dat updates van zowel het besturingssysteem en apps van Google play via WiFi gebeuren.

Fijne dag nog Wima.

Groetjes
Friesian.
E-sim wordt in Nederland nu nog alleen door T-Mobile ondersteund voor particuliere klanten.
Hoi Friesian,

Hoera!!! Ik blij. Jullie blij. Heb ondertussen een gratis prepaid simkaart aangevraagd van nieuwe mobiel is van Lebara nog nooit van gehoord trouwens. Wilde ook een vervangende simkaart van jullie maar dat kost dan 5,00. De concurrentie is moordend 🤐

Nogmaals aan allen hartelijk dank voor jullie support. 👍

Groet, Wilma
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Wilma,

Zo te zien heb je het allemaal goed geregeld!

Wilde je nou eigenlijk nog een simkaart hebben ter vervanging van de huidige of bedoel je dat je een nieuwe prepaid aansluiting had willen bestellen? Want een hele nieuwe bestelling kost inderdaad minimaal € 5,- (voor prepaid i.i.g.) maar een vervangende simkaart kunnen we nog wel even kosteloos voor je fixen hoor 😉

Groetjes,
Bas
Hoi Bas,

Ja graag! Wat geweldig, dank je wel. Dan kan die mooi in de nieuwe mobiel wel zo handig. Beetje te gek om nieuwe mobiel met nieuwe nr te gebruiken alleen voor de verificatiecode van de bank. En gelijk ook weer veilig. Alhoewel nadat ik messenger heb verwijderd geen phishing berichten meer gekregen. Ik ga denk ik de simkaart van oude mobiel proberen in de tablet te krijgen. Vind het fijner werken met tablet. En als dat goed gaat heb ik Lebara ook niet meer nodig.

Hoe kan ik precies de gratis vervanging van huidig sim only simkaart bestellen?

Groet, Wilma
Hoi Wilma.

Een moderator leest je reactie en zorgt ervoor dat een vervangende simkaart wordt gestuurd.
Controleer even voor de zekerheid op mijn simyo je adresgegevens.

En Ray en ik wij zijn, net als jij, klanten.

Groetjes
Friesian
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @WM64,

Ik heb je even een privébericht gestuurd met betrekking tot je vervangende simkaart 😊

Kan ik je verder nog ergens mee helpen in de tussentijd?

@Ray @Friesian bedankt weer voor de goede zorgen!

Groetjes,
Bas

Reageer