.

Beantwoord

Waarom zijn er meerdere sms'jes in rekening gebracht?

  • 22 January 2018
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

Badge
Ik heb al een paar keer als ik in Spanje een sms verstuur dat ik dubbele smsen krijg afgeschreven op hetzelfde tijdstip. Klantenservice heeft mij een keer verteld dat ze sms verstuurd in het buitenland niet kunnen controleren, maar het is toch Simyos verantwoording om dit te controleren voor mij, of zie ik dit verkeerd en weet iemand wat de reden kan zijn van deze dubbele afschrijving?
icon

Beste antwoord door Asma 23 January 2018, 16:14

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Martje09,

Ontzettend balen dat er onduidelijkheid is over je verbruik. Ik kan mij goed voorstellen dat dit niet fijn voor je is.

Het klopt dat als er een sms wordt verstuurd vanuit het buitenland, dit niet op ons eigen netwerk gebeurt. Wij kunnen helaas ook geen onderzoek doen naar de sms zelf. Uiteraard kunnen wij wel met je meedenken waarom er twee sms'jes in rekening zijn gebracht. De oorzaak kan komen doordat de sms bijvoorbeeld langer is geweest dan 160 karakters. Zodra de sms langer wordt, gaat hij tellen als meerdere sms'jes.

Was je sms niet langer dan 160 tekens? Dan adviseer ik om je sms even te bekijken. Vreemde symbolen en emoji's tellen namelijk ook als meerdere tekens. Als je een emoji in je sms-bericht plaatst, dan kan dat zelfs tellen als wel 70 tekens. Dit heeft te maken met de format van de emoji.

Laat je mij weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Asma
Badge
de sms was erg kort dus zeker niet 160 tekens, dus dat kan het echt niet geweest zijn. Ik zou graag uitvinden wat de reden is, want ik heb dit vorig jaar ook al gehad en het gaat mij langzamerhand te veel geld kosten, want ik verblijf een lange tijd in Spanje elk jaar!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Martje09,

Bedankt voor je reactie. Wat verwarrend dat je sms'jes niet langer lijken te zijn dan 160 tekens, maar toch dubbel in rekening worden gebracht.

Heb je ook nagekeken of er emoticons of speciale leestekens zoals ä, ü, ö en ï in je bericht staan? Hierdoor wordt je bericht namelijk ingekort tot 70 leestekens. Zo kunnen er dus eerder twee sms'jes in rekening worden gebracht. Ook kan het zijn dat er een hapering in je telefoon zit, waardoor een sms'je meerdere keren wordt verstuurd door het toestel. In dat geval raad ik je aan je simkaart ten minste tien minuten in een andere telefoon te plaatsen. Hierna kun je de simkaart weer in je eigen telefoon plaatsen.

Gebeurt het hierna nog steeds? Dan wil ik je vragen om een print screen van de sms'jes die dubbel in rekening zijn gebracht naar ons te sturen via webcare@simyo.nl. Zorg ervoor dat de datum en het tijdstip van het verzenden van de sms duidelijk te zien is. Zodra we je e-mail ontvangen, gaan we voor je aan de slag.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els

Reageer