.

Beantwoord

Waarom wordt mijn sms met overschrijding van 160 tekens niet verstuurd?


Als ik sms en boven de limiet kom dan wordt het bericht niet verzonden. Het wieltje blijft draaien maar geen verzending.!
Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Caspar 6 July 2017, 11:59

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi sawje,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je toestel geen sms'jes verzendt die langer zijn dan 160 tekens. Komen de sms'jes ook echt niet aan bij de andere partij? Verzendt je toestel wel normale sms'jes? Ik zie in je verbruik namelijk wel sms'jes terug die vannacht zijn verstuurd.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Imderdaad worden sms'jes wel verstuurd als ik beden de 160 tekens blijf. Als ik daarboven kom wordt mijn sms plotseling een mms die niet verstuurd kan worden. Daarom heb ik vannacht zelf mijn bericht in drie afzonderlijke sm'sjes vetdeeld. Ik vind het prettiger als het in één bericht kan en vind het geen probleem als ik dan wel voor drie berichten betalen moet. Dit moet toch ook mogelijk zijn volgens jullie forum?
Sorry voor de tikfouten 😉
Badge +7
Hoi sawje,

Dat zou zeker mogelijk moeten zijn. Ik raad je aan om even de sms-instellingen van je telefoon na te kijken. Staat hier misschien iets ingesteld wat dit niet mogelijk zou moeten maken?

Ik wil ook wel graag nakijken of er zo'n optie in jouw telefoon bestaat. Welk toestel heb je?

Groetjes,
Samantha
Dag Samantha,

Fijn als je het voor me na wilt kijken. Ik heb een Samsung Galaxy S3
Alvast bedankt!

Groetjes,

Angela
Reputatie 7
Badge +7
Als een sms, zoals je stelt wordt omgesmurft in een mms is het logisch dat het niet werkt. MMS is een dienst die volgens mij per 1 juli is opgeheven.
Tja...dat mms niet meer ondersteund wordt weet ik wel. Raadselachtig is echter dat ik een sms-bericht start en dat dit bericht zonder mijn inmenging zichzelf "omsmurft" naar mms als ik de 160 tekens overschrijd. Wat zou moeten gebeuren is dat ik automatisch voor meerdere smsberichten moet betalen en dat het bericht wel gewoon als één sms verstuurd wordt
Badge +7
Hoi Sawje,

Oh super! Ik heb hier een Samsung Galaxy S3 mini liggen, maar die zal vast hetzelfde werken. Ik raad je aan om de instellingen van je berichten-app te openen. Wat staat er bij jou bij 'Invoerstand'? Als dit op 'Unicode' staat, zet hem dan op 'GSM-alfabet'. Ook ben ik erg benieuwd wat er bij jou bij 'Limiet SMS-bericht' en 'MMS melding' staat.

Ook raad je aan om MMS voor de zekerheid uit te zetten in je telefoon. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@wimj12 Bedankt voor het meedenken 🙂
Bij limiet sms-bericht staat 200 en bij mms-melding staat een vinkje.
Hoe kan ik mms uitschakelen?
Alvast bedankt voor de reactie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sawje!

Ik heb even voor je rond gezocht op het internet. Lukt het om via Menu > Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Toegangspunten, iets te wijzigen in MMS?

Groetjes,
Jihane

Reageer