.

Beantwoord

Waarom wordt een sms naar 31653131313 in rekening gebracht?


Hallo Simyo,

Ik heb 3 keer een bedrag van 0,51 moeten betalen voor smsjes die ik verstuurd zou hebben naar het nummer +31653131313. Echter heb ik deze SMSjes niet verstuurd. Er zijn 3 smsjes verstuurd op 11, 14 en 15 mei. Rond die tijd was ik in Azië. Ik heb precies rond die tijd wel smsjes van jullie gekregen met informatie over de tarieven in het land waar ik toen was. Omdat het om exact dezeflde tijden gaat vermoed ik dat er bij jullie iets mis is gegaan.

Kunnen jullie dit a.u.b. weer als beltegoed op mijn nummer zetten?

Groet,
Chris
icon

Beste antwoord door Caspar 14 June 2017, 13:10

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi chrish06,

Het nummer +31653131313 is het nummer van de berichtencentrale, het ontvangen van SMS in het buitenland is gratis. Een moderator zal e.e.a. uitzoeken voor je.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi chrish06,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je niet weet wat de sms'jes naar het nummer 31653131313 zijn. Zoals franswon zegt is dit het nummer van de sms-centrale en worden sms'jes vanuit het buitenland eerst naar de sms-centrale verstuurd voordat het naar de daadwerkelijke ontvanger gaat.

Deze sms'jes hebben niks met het ontvangen van de info sms'jes te maken. Dit staat los van elkaar. Daarnaast is het ontvangen van sms in het buitenland gewoon gratis.

Wij kunnen helaas niet zien waar de sms'jes vanuit het buitenland uiteindelijk heen zijn gegaan. Wij zien alleen dat er sms'jes zijn verstuurd. Je zou in het toestel moeten kunnen nakijken waar de sms'jes heen zijn gegaan.

Heb je hier nog vragen over?

@franswon bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo Casper, dank voor je reactie. Ik vind in mijn iPhone geen enkel spoor van deze berichten. Het ontvangen is inderdaad gratis. In mijn overzicht staat er dat ik 3 sms'jes heb verstuurd naar die centrale maar dat heb ik niet gedaan en daar is ook geen bewijs van. Kun je me mij vertellen waar ik een refund formulier kan invullen?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi chrish06,

Het is een bekend iets dat sommige apps SMS'jes versturen zonder dat je het weet, als je bij de apps op hun rechten kijkt zie je dat verschillende apps dat recht hebben. Ze kunnen dat doen ter verificatie bij installatie of update van je toestel of de app. Deze SMS'jes zijn niet zichtbaar voor de gebruiker, ik vind dit een slechte zaak, maar bij installatie van de app ga je ermee akkoord.... :(

Een refund formulier ken ik niet als zodanig, misschien wel een heel goed idee om dit alsnog in te voeren of, indien het er al is, dit duidelijk zichtbaar te maken.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi chrish06,

We hebben helaas geen refund formulier.

Als je echt wilt weten wat voor sms'jes het waren, zou je wellicht langs de Apple storen kunnen gaan. Het is het toestel wat de sms'jes verstuurd, dus zij kunnen vast achterhalen welke app de sms'jes verstuurd. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat het niet weer gebeurt.

Heb je hier nog vragen over?

@franswon bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Ook ik word geconfronteerd met sms naar de nummers 0031653131313 en 316531313130 zonder dat ik daar naar sms.
Ik sms maar naar 1 nummer, als ik het zo lees wat hier boven staat gaat dat bij veel mensen zo.
Wel erg raar dat dit gebeurt en dat het kan gebeuren.
Badge +7
Hoi Hark,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat er bij jou ook onduidelijkheid is over sms'jes naar dit nummer! Gelukkig vallen deze sms'jes bij jou heel eenvoudig te verklaren.

Het nummer +31653131313 is het nummer van onze berichtencentrale. Deze verschijnt in je verbruik als je een sms verstuurt vanuit het buitenland. Onze berichtencentrale zorgt er vervolgens voor dat het sms'je aankomt bij het nummer waarnaar je het sms'je hebt gestuurd. Vandaar dat je dan het nummer van onze berichtencentrale in je verbruik ziet, en niet van je ontvanger. Op 29 april heb je vanuit Duitsland een sms gestuurd en op 1 juni heb je vanuit het Verenigd Koninkrijk een sms gestuurd. Hier is dus niets vreemds aan,

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Hallo. Ook ik heb hetzelfde probleem. Het is nu 2 x gebeurd. Niet veel, ik weet het. En het is ook maar 10 €cent per x, maar toch. 1 x naar 1233 & 1 x naar +31653131313. Ik sms niet op mijn telefoon. Dit lijkt me iets van voicemail. Kunnen jullie dit geheel deactiveren? Want heb het niet nodig en gebruik het niet. Mvg.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ineke1946,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je twee sms'jes hebt verstuurd terwijl je dit niet wilde. We kunnen sms'jes versturen helaas niet voor je uitzetten of blokkeren. Kun jij in je telefoon terugzien wat voor sms'jes het waren? Wij kunnen namelijk niet de inhoud van de sms'jes inzien.

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar. Zoals u kunt zien is het ene voice mail? En het andere is niet te zien. Omdat ik niet sms zoals ik schrijf.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ineke,

Je hebt gelijk! Eén van de sms-berichten ging naar 1233. Dit was op 10 juni. Het andere sms'je ging naar het nummer van de berichtencentrale op 29 juni. Het laatste kan drie redenen hebben:

- Sms- berichten die vanuit het buitenland verzonden
- Sms- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
- Sms- berichten die naar een niet-bestaand nummer worden verstuurd

In deze drie situaties krijg je te zien dat je naar 0653131313 hebt ge-sms't. Dit berichtje zou je terug moeten kunnen vinden in je mobiel. Als je dat niet terug kunt vinden, wil ik je vragen om na te gaan of je recentelijk een app hebt gedownload die misschien een bericht uitgestuurd zou kunnen hebben.

Wat het sms'je naar 1233 betreft: dat is het nummer van voicemail. Er is geen reden om te sms'en naar 1233, want je kunt je voicemail alleen aan- (12331) of uitzetten (12339) door te bellen naar je voicemail. Ik heb ook even geprobeerd wat er gebeurt als je sms't naar 1233, maar dan krijg je de melding dat die sms-dienst niet beschikbaar is. Wil je nog even in je toestel kijken of je een sms-bericht terugziet?

Groetjes,
Jihane

Reageer