.

Beantwoord

Waarom worden er meerdere sms' jes in rekening gebracht?

  • 18 August 2017
  • 8 reacties
  • 427 Bekeken

Badge
Ik heb op de nieuwe specificatie van augustus gezien dat ik 0,28 ct voor het versturen van sms moet betalen. Echter heb ik maar 1 sms verstuurd en er worden 4 in rekening gebracht. Hoe is dit mogelijk? 0,21 ct is niet veel maar ik hoop dat jullie het wel begrijpen dat ik niet voor iets wil betalen wat ik niet gebruik. Alle 4smsjes zijn op hetzelfde dag en tijdstip afgeschreven. In mijn eigen telefoon "geschiedenis" heb ik dus maar één sms verstuurd.
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 August 2017, 21:05

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Is het een heel lang SMSje, of een met veel symbooltjes?
Badge
Hoeveel tekens mag 1 smsje hebben? In mijn ogen was het niet lang
Stel eens een smsje op. Je ziet dan een getal van 160, tijdens het opstellen wordt dat getal kleiner. Het getal geeft aan hoeveel tekens het sms mag bevatten en er dus over zijn tijdens het typen. Geen smiley gebruiken bijvoorbeeld. Want dan wordt het een MMS.
Badge
OK, bedank voor jullie reacties. Ik ga in de toekomst opletten..
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Doortje,

Welkom op het Simyo Forum! Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt hoe het kan dat er meerdere sms'jes op hetzelfde tijdstip in rekening zijn gebracht.

Zoals wimj12 en Friesian ook al aangeven, betreft dit een sms die in meerdere berichten is opgedeeld. Voor een standaard sms heb je 160 leestekens, dit is inclusief spaties. Op het moment dat je smileys of speciale leestekens gebruikt (zoals ë, ï, û, etc.) wordt dit maximale aantal zelfs verlaagd naar 70 leestekens.

Heb je hier nog vragen over?

@ wimj12 en Friesian, bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Els
Badge
Nee, alles is duidelijk al vind ik het wel erg weinig..In zn sms kan je dan net: "groetjes, hoe gaat het?" kwijt..
Badge
Gelukkig gebruiken meeste mensen whatsapp
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Doortje,

Een tekst zoals "Groetjes, hoe gaat het?" bedraagt ongeveer 25 tekens (inclusief spaties). Dat moet prima in een sms passen 😉 Er kunnen 160 tekens in een sms, tenzij er vreemde tekens gebruikt worden. Dan worden het er minder, zoals Els uitlegde.

Maar je hebt ook gelijk natuurlijk: iedereen gebruikt WhatsApp tegenwoordig, waardoor het niet meer relevant is hoeveel tekens er gebruikt worden.

Heb je nog andere vragen?

Groetjes,
Jihane

Reageer