.

Beantwoord

Waarom stuurt mijn Samsung een SMS naar de apple centrale in UK?

  • 17 August 2013
  • 12 reacties
  • 1322 Bekeken

Badge
Ik heb een Galaxy Note2. Ik dacht dat zo'n SMS alleen nodig was om Facetime op iPhones te activeren?
icon

Beste antwoord door Natascha 19 August 2013, 11:32

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +6
Ik heb een Galaxy Note2. Ik dacht dat zo'n SMS alleen nodig was om Facetime op iPhones te activeren?

Hoi OempaS,

Ik heb je aansluiting laten bekijken op het netwerk. Heb je eerder deze maand toevallig gebruik gemaakt van een iPhone 4?
Ik verneem graag je bevindingen.
Reputatie 7
Badge +9
Ja vreemd. Ik kan me ook alleen maar voorstellen dat je de Simkaart in de Galaxy Note eerder in een iPhone gebruikt hebt..

Natascha en -nu ook-  ik vernemen graag je bevindingen... 



Interessante case. Een Samsung die activatie SMS-jes naar Appleflap stuurt. Moet niet gekker worden.. 

Badge +8
Ik heb een Galaxy Note2. Ik dacht dat zo'n SMS alleen nodig was om Facetime op iPhones te activeren?

Ben je er nog achter gekomen, OempaS?
Dan horen we het graag :)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 4
Badge +8
OempaS is met de muziek mee denk ik.
Reputatie 7
Badge +9
Ben je er nog achter gekomen, OempaS?
Dan horen we het graag :)

Groetjes,
Charlene


Welnee joh, Charlene.......hoor je nooit meer wat van. :rolleyes:

OempaS is met de muziek mee denk ik.

Yep... 

Badge
Nee hoor. Ik ben niet met de muziek mee. Heb alleen geen tijd om elke dag op dit forum te kijken. ( Rare opmerking trouwens van een Simyo medewerker richting klant..).

Antwoord op het raadsel:
Inderdaad heb ik mijn Simyo simkaart in de nieuwe iPhone4 van mijn echtgenote gedaan. ( we wachtten nog op haar eigen nieuwe Simyo simkaart en ik wilde toch even weten of die iPhone wel werkte..).
Maar het werkte niet. Dat was eerst wel even schrikken, maar teruggedaan in mijn eigen Samsung werkte die simkaart ook niet.. Bleek dat mijn nummer om "administratieve redenen" door Simyo buiten gebruik was gesteld. (beltegoed was ruim onder nul gekomen)

Dan is wel het raadsel  van de iPhone/Samsung opgelost, maar blijven nog de vragen staan:
Hoe kan het dat er een SMS verstuurt wordt terwijl
1) het nummer door Simyo buiten gebruik is gesteld
2) het beltegoed ruim onder nul staat
3) het bellen/SMS naar buitenland op "UIT" staat (die staat bij mij allen op"aan" wanneer ik op vakantie in buitenland ga).
???
Reputatie 4
Badge +8
OempaS,

Ik ben geen medewerker van Simyo, slechts een klant die af en toe op dit forum rondwaart...
Flauw grapje, ik ben het met je eens.
Reputatie 7
Badge +9

Dan is wel het raadsel  van de iPhone/Samsung opgelost, maar blijven nog de vragen staan:
Hoe kan het dat er een SMS verstuurt wordt terwijl
1) het nummer door Simyo buiten gebruik is gesteld
2) het beltegoed ruim onder nul staat
3) het bellen/SMS naar buitenland op "UIT" staat (die staat bij mij allen op"aan" wanneer ik op vakantie in buitenland ga).
???


Het versturen van de activatie SMS gebeurt buiten de invloed van Simyo om. Dus ook die instelling in je Mijn Simyo.
Fijn dat je nog even reageert, zodat ons vermoeden bevestigd wordt.
Badge +6
Nee hoor. Ik ben niet met de muziek mee. Heb alleen geen tijd om elke dag op dit forum te kijken. ( Rare opmerking trouwens van een Simyo medewerker richting klant..).

Antwoord op het raadsel:
Inderdaad heb ik mijn Simyo simkaart in de nieuwe iPhone4 van mijn echtgenote gedaan. ( we wachtten nog op haar eigen nieuwe Simyo simkaart en ik wilde toch even weten of die iPhone wel werkte..).
Maar het werkte niet. Dat was eerst wel even schrikken, maar teruggedaan in mijn eigen Samsung werkte die simkaart ook niet.. Bleek dat mijn nummer om "administratieve redenen" door Simyo buiten gebruik was gesteld. (beltegoed was ruim onder nul gekomen)

Dan is wel het raadsel  van de iPhone/Samsung opgelost, maar blijven nog de vragen staan:
Hoe kan het dat er een SMS verstuurt wordt terwijl
1) het nummer door Simyo buiten gebruik is gesteld
2) het beltegoed ruim onder nul staat
3) het bellen/SMS naar buitenland op "UIT" staat (die staat bij mij allen op"aan" wanneer ik op vakantie in buitenland ga).
???


Hoi OempaS,

Het versturen van de sms gaat buiten Simyo om zoals De Leon aangeeft. In het systeem zie ik een opwaardering van 6 augustus en de sms is verstuurd op 7 augustus. De optie 'Bellen in en naar het buitenland' staat los van de optie om een sms sturen naar het buitenland. Is het zo allemaal duidelijk?

@ De Leon bedankt voor het meedenken.
Badge
Bedankt voor jullie reacties. Het wordt me al iets duidelijker.

De reactie hierboven van Natascha mbt het opwaarderen op 6 aug klopt. Die opwaardering deed ik nadat ik mijn eigen simkaart in de iPhone van mijn echtegenote had gedaan (dat was op 6 aug) en constateerde dat ie niet werkte wegens buitengebruikstelling door tekort aan beltegoed.
Op dat moment (dus nog vóór het opwaarderen) ging er dus geen SMS naar de UK. Die SMS werd verstuurd de volgende dag (7 aug) toen Simyo de nieuwe simkaart van mijn echtgenote activeerde.
Die nieuwe simkaart kregen we pas thuis op 8 aug, en toen hebben we hem pas in de nieuwe iPhone gedaan..
Snappen jullie het nog?  De SMS naar UK werd dus al verstuurd nog voordat we de simkaart in huis hadden..??😕

Info voor Simyo moderator:
zie rekeningnummer AA-13-005803915 mbt aanschaf simkaart met tegelijk extra opwaardering (deze hoort dus niet bij OempaS maar bij gebruiker onder naam HannyB).

In elk geval:
ik zie dat ik in MijnSimyo het SMS gebeuren niet aan/uit kan zetten.
Is dat niet raar?
Volgens Leon/Natascha gaat SMS buiten Simyo om. Ik begrijp niet helemaal hoe dat dan werkt..
Ik begrijp dat alle SMS via een aparte centrale gaat. En ik begrijp ook dat iPhone (Apple) een eigen systeem heeft voor iMessage/FaceTime waarvoor je je moet aanmelden anders werkt het niet.
Maar waarom wordt je dan verplicht aangemeld (tegen verplichte betaling) zonder dat je daar enige invloed op kan uitoefenen?
Kan iemand dat eens proberen uit te leggen?😕
Reputatie 7
Badge +9

Kan iemand dat eens proberen uit te leggen?😕


Misschien iemand van de firma Apple?

Ik kan u nog wel het volgende zeggen. Als u op de iPhone iMessage / FaceTime fysiek uit zou zetten (schuifje) en later weer aan, dan gaat er wederom een activerings sms naar de rekening van Appleflap. Hetzelfde is het geval als u de iPhone herstelt. 
Hier kan Simyo niets aan doen. En van hen zal ook het antwoord niet vandaan kunnen komen.
Overigens, bij KPN en t-Mobile wordt iMessage en FaceTime ook geactiveerd, alleen nemen deze bedrijven de sms kosten hiervan voor eigen rekening. Zij hebben immers de iPhone in hun collectie en connecties met Apple. 
Simyo niet.
Badge +6
Bedankt voor jullie reacties. Het wordt me al iets duidelijker.

De reactie hierboven van Natascha mbt het opwaarderen op 6 aug klopt. Die opwaardering deed ik nadat ik mijn eigen simkaart in de iPhone van mijn echtegenote had gedaan (dat was op 6 aug) en constateerde dat ie niet werkte wegens buitengebruikstelling door tekort aan beltegoed.
Op dat moment (dus nog vóór het opwaarderen) ging er dus geen SMS naar de UK. Die SMS werd verstuurd de volgende dag (7 aug) toen Simyo de nieuwe simkaart van mijn echtgenote activeerde.
Die nieuwe simkaart kregen we pas thuis op 8 aug, en toen hebben we hem pas in de nieuwe iPhone gedaan..
Snappen jullie het nog?  De SMS naar UK werd dus al verstuurd nog voordat we de simkaart in huis hadden..??😕

Info voor Simyo moderator:
zie rekeningnummer AA-13-005803915 mbt aanschaf simkaart met tegelijk extra opwaardering (deze hoort dus niet bij OempaS maar bij gebruiker onder naam HannyB).

In elk geval:
ik zie dat ik in MijnSimyo het SMS gebeuren niet aan/uit kan zetten.
Is dat niet raar?
Volgens Leon/Natascha gaat SMS buiten Simyo om. Ik begrijp niet helemaal hoe dat dan werkt..
Ik begrijp dat alle SMS via een aparte centrale gaat. En ik begrijp ook dat iPhone (Apple) een eigen systeem heeft voor iMessage/FaceTime waarvoor je je moet aanmelden anders werkt het niet.
Maar waarom wordt je dan verplicht aangemeld (tegen verplichte betaling) zonder dat je daar enige invloed op kan uitoefenen?
Kan iemand dat eens proberen uit te leggen?😕


Hoi OempaS,

Oke, ik ben er eens even goed ingedoken en ik dènk dat ik kan verklaren/uitleggen wat er is gebeurd.

Ik zie dat je op 6-8 's avonds je eigen prepaid simkaart (voor het gemak simkaart A) hebt opgewaardeerd met €10 en dat er volgens op 7-8 in de ochtend een sms is verstuurd naar Facetime. Dit vlak voordat er een uitgaand gesprek is gevoerd.
Wat ik daarom vermoed is dat, omdat je je iPhone ging gebruiken voor dit uitgaande gesprek, Facetime daardoor een seintje heeft gekregen om de SMS nogmaals te versturen omdat de app nog niet geregistreerd was.

Daarnaast zie ik op de simkaart van je echtgenote (simkaart 😎 het eerste verbruik terug op 8-8, betreft tevens een SMS naar Facetime, maar de activatie van Simkaart B op 7-8, staat helemaal los van de SMS die is verstuurd naar Facetime door Simkaart A op 7-8.

Tot slot is het inderdaad zo dat je alleen de mogelijkheid hebt om Bellen in en naar het buitenland uit of aan te zetten voor je simkaart. Een SMS ontvangen of versturen in en naar het buitenland is altijd mogelijk.
Met betrekking tot het versturen van de SMS door Facetime is dat inderdaad iets waar wij als provider verder geen invloed op hebben. Ik zou je willen aanraden om bijvoorbeeld ook eens op Google te zoeken hierop, wellicht dat er wel een mogelijkheid is om te voorkomen dat Facetime de SMS automatisch verstuurd.

Reageer