.

Beantwoord

Waarom ontvang ik oude smsjes in plaats van het nieuwe smsje dat is verzonden door de ander?

  • 1 June 2016
  • 8 reacties
  • 782 Bekeken

Beste medewerker van simyo,

Sinds een paar dagen ontvang ik oude smsjes die ik dagen of weken eerder ook al heb ontvangen. Dat zou op zich geen probleem zijn, maar nu blijkt dat de verstuurder van dat oude smsje eigenlijk een nieuwe sms heeft verstuurd. Ik krijg deze echter niet binnen. Het gebeurt niet bij elke smsje maar wel bij meer dan 50 procent. Dus dat is redelijk vervelend.

Ik zag dat er ergens anders op het forum het omgedraaide probleem werd genoemd, maar dat daar na een eerste reactie niet echt een oplossing voor is gekomen. (https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/veel-oude-smsjes-worden-opnieuw-verzonden-dit-31272)

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en kunnen jullie hier iets aan doen?

Groeten,
Dave
icon

Beste antwoord door Caspar 2 June 2016, 13:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi davedekoning,

Welkom op het forum.

Wat vervelend voor je dat je problemen hebt met het ontvangen van sms'jes. Heb je dit bij één persoon of bij meerdere personen?

Ik heb gelijk maar even je aansluiting gereset. Dit zou nog wel eens kunnen helpen! Om te kijken of het heeft geholpen zul je even je toestel uit en aan moeten doen. Zou je daarna kunnen testen of een nieuw verstuurd sms'je wel gelijk aankomt? Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,
Caspar
Ha Caspar,

Ik heb het voorlopig alleen met één persoon. Ik heb mijn mobiel aan en uitgezet nu, maar nog geen smsjes ontvangen 🙂 Ik wacht het even rustig af en houd je op de hoogte.

Bedankt voor de snelle reactie!

Groeten,
Dave
Ha Caspar,

Het gaat nog steeds niet goed. Ik ontvang nog steeds af en toe oude smsjes.
Andere ideeen? :)

Groeten,
Dave
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Davedekoning,

Wat jammer dat het probleem nog niet is opgelost.

Het kan dat een bericht meerdere keren wordt afgeleverd, wanneer er bijvoorbeeld geen afleverbericht is binnengekomen bij de berichtencentrale. Deze berichten worden echter nooit langer dan 72 uur bewaard.

Dit betekent dat er in jouw situatie iets mis moet gaan op jouw telefoon of op de telefoon van de afzender. Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart even in een andere telefoon te plaatsen om te kijken of je dan nog steeds oude berichten binnenkrijgt?

Groetjes,
Sean
hmm, ik ga eens rondvragen. Ik denk dat dat wel moet lukken om met een andere telefoon te proberen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Davedekoning,

Goed dat je dit even gaat navragen 🙂 Houd je ons ook op de hoogte? Alvast bedankt.

Groetjes,
Angela
Ik heb precies het zelfde probleem en alleen bij 2 mensen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Enna,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je van twee mensen geen sms-berichten kunt ontvangen! Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je aansluiting. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op 't netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan je simkaart in een ander toestel stoppen? Merk je dan hetzelfde probleem op?

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer