Beantwoord

Waarom lukt SMS versturen niet?

  • 13 oktober 2014
  • 20 reacties
  • 752 Bekeken

Badge
en ja ik heb genoeg beltegoed en naar mijn echtgenote ook bij Simiyo lukt ook niet en naar andere providers lukt ook niet 
tot een paar weken terug ging het nog prima naar iedereen en nu wil het opeens niet meer 
Ik heb een ouderwetse Samsung GT-E1080W
icon

Beste antwoord door Ernst 14 oktober 2014, 15:07

Hoi Balsien, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb je vraag en dit topic verplaatst naar het subforum SMS&MMS. Zo houden we dit forum overzichtelijker.

Even resumé; je kunt niet met jouw mobieltje smsjes sturen, en je vrouw ook niet met de hare?
In jullie gegevens zie ik eerlijk gezegd geen enkel SMS bericht dat niet via Mijn Simyo is verstuurd 😕
Nu geef je al aan dat je een leek bent op dit gebied, dus is het misschien handiger als je met jullie telefoons langs een telefoonwinkel gaan om samen met een specialist eens te kijken wat er aan de hand is?

@Friesian; dank je voor je onvermoeibare assistentie!
Bekijk originele reactie

20 reacties

Hallo Balsien.

Doe eens de volgende test. Jouw sim in een andere telefoon, en in jouw telefoon een andere sim. Om alvast 1 van de 2 (sim / telefoon) uit te kunnen sluiten of daar het probleem zit.

Groet,
Friesian.

Laat ff weten wat hiervan het resultaat is...:)
Badge
simkaarten omgewisseld en nu kan ik van géén van beide telefoons SMS versturen....
Badge
voor ik de simkaarten verwisselde kon mijn echtgenote wel naar mij SMSen
Badge
en er wordt ook NIETS afgeschreven bij mij na de mislukte SMSjes 
(mijn laatste was 9 sept. en op 7 okt. zou ik weer versturen 
maar dat ging dus niet meer
Vreemd, erg vreemd. Alsof je sim 2 telefoons een verkeerde instructie geeft..
Controleer eens bij de instellingen van berichten of ingeschakeld is antwoorden via zelfde pad. 
Dit moet uit staan.
Berichtencentralenr, moet kloppen +31653131313

Ik heb eens online zitten kijken naar info, dat toestel is released september 2009.
Er is geen usb-aansluiting dus Samsung Kies is geen optie.

Groet,
Friesian
Badge
beste Friesian, je hebt met een echte leek te maken....
toen ik de sims had omgewisseld heb ik verder niet naar de telefoons gekeken
maar alleen naar beide geSMSt via de PC 
toen dat geen resultaat opleverde heb ik de sims weer teruggezet in de originele telefoons
en TOEN pas ontdekte ik dat als je de sims eruit hebt gehaald (en de batterij,anders kan je niet bij de sims) 
je opnieuw op bellen moet drukken en je code moet invoeren en de datum weer instellen 
en dat is dus niet gebeurd na het eerste omwisselen 
misschien verklaard dat iets?
Badge
mijn telefoon is nu dus "gereset"? 
en mijn vrouw (ook bij Simiyo kreeg mijn SMS 
nu ben ik nog bij kennissen bij andere providers aan het proberen....
dank zij jou heb ik de telefoon dus "gereset" met al 1 goed resultaat 
BEDANKT!!!
ik laat het weten als de andere kennissen ook mijn SMS ontvangen hebben 

je opnieuw op bellen moet drukken en je code moet invoeren en de datum weer instellen 
en dat is dus niet gebeurd na het eerste omwisselen 
misschien verklaard dat iets?

Wanneer je met je code de 4-cijferige pincode bedoeld dan heeft dat zeker invloed.
Hiermee wordt het KPN / Simyo netwerk weer bereikbaar.
Badge
ja, de 4 cijferige pincode bedoelde ik 
(nog geen reaktie van de kennissen)
zijn aan het sporten geloof ik 
Badge
helaas, werkt het versturen van SMS nog steeds niet 
(ook niet van en naar Simiyo) 
dat mijn echtgenote toch de sms ontving nadat ik de sims had teruggeplaatst 
kwam dus doordat ik ze met haar sim in mijn telefoon heb geSMSt 
dus zou ik zeggen dat het niet aan mijn telefoon ligt maar elders?
want met haar sim werkte mijn telefoon wel met SMS versturen 
Badge
kan het dan aan mijn simkaart liggen? 
en wat moet ik daar dan aan doen?
Je kunt 2 dingen doen.
Je kunt wachten tot een moderator contact opneemt dus dit topic in de gaten houden.
Het kan zijn dat een reset van je verbinding de oplossing is, heb je gecontroleerd of het nummer van de berichtencentrale klopt?
Daar zou in 1e instantie mijn voorkeur naar uitgaan wachten tot een moderator contact opneemt.

Je zou in de winkel een goedkope prepaid (nood)sim kunnen kopen gebruikmakend van bijvoorbeeld kpn netwerk, zodat je voorlopig verder kunt.
Maar of dat nodig is?😕  Jouw keuze!
 Naar verwachting zal een moderator binnen een werkdag contact opnemen.
Zoals gezegd dat zou ik eerst eens afwachten wat hij of zij dan schrijft.

Groet,
Friesian
Badge
het nummer van de berichtencentrale klopt 
en ik wacht de moderator af 
bedankt Friesian
Badge
mijn instellingen voor SMS zijn:
GSM alfabet   -   geldigheidsduur 1 week   -     SMS centrale +31653131313  -   berichttype TEKST 
ik verstuur alleen vanaf de PC 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Balsien, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb je vraag en dit topic verplaatst naar het subforum SMS&MMS. Zo houden we dit forum overzichtelijker.

Even resumé; je kunt niet met jouw mobieltje smsjes sturen, en je vrouw ook niet met de hare?
In jullie gegevens zie ik eerlijk gezegd geen enkel SMS bericht dat niet via Mijn Simyo is verstuurd 😕
Nu geef je al aan dat je een leek bent op dit gebied, dus is het misschien handiger als je met jullie telefoons langs een telefoonwinkel gaan om samen met een specialist eens te kijken wat er aan de hand is?

@Friesian; dank je voor je onvermoeibare assistentie!
Badge
beste Ernst,
nu heeft U het niet goed gelezen
mijn echtgenote haar telefoon en simkaart werkt goed
haar simkaart in mijn telefoon werkt ook goed 
er is dus iets mis met mijn simkaart?
mvg. van Balsien
Badge
mijn simkaart verstuurd de smsjes niet
Badge
OPGELOST!!!
door op jullie forum rond te sneupen kwam ik een soortgelijke klacht tegen 
en daar gaven ze aan dat op de PC vanuit het adresboek NIET SMS werd verstuurd
maar werd aangegeven om het telefoonnummer handmatig in te typen
en ja hoor. dat werkt!
weer een tevreden topic starter....
bedankt alle mensen!!!!
Balsien 
Dat is de kracht van een forum. In 1e instantie ging ik er vanuit dat het probleem telefoon-sim gerelateerd zou zijn.
Goed dat je rondgesneupt hebt, geweldig dat het is opgelost! 🆒
Of zoals ik pleeg te zeggen, zo doorgaan en dan beter. :rolleyes:

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
In 1e instantie ging ik er vanuit dat het probleem telefoon-sim gerelateerd zou zijn.

Ik dus ook ;)
Maar het belangrijkste is dat het werkt zoals je wilt dat het werkt 🙂

Reageer