.

Beantwoord

Waarom lukt sms ontvangen op 1 simkaart wel en op de andere niet?

  • 12 August 2015
  • 9 reacties
  • 5309 Bekeken

Ik heb een dualsim toestel met 2 simkaarten. 1 van Vodafone en 1 van Simyo.
sms ontvangen en versturen via Vodafone gaat feilloos, maar vanaf Simyo kan ik sinds een paar dagen geen sms meer ontvangen en versturen. Na het opnieuw opstarten van de telefoon komen de sms-jes wel weer binnen, maar ik kan nog steeds niet versturen.
Wie kan mij helpen?

Ik zie dat mijn vraag niet goed is geformuleerd, het gaat dus om sms sturen, sorry
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 August 2015, 12:31

Bekijk originele reactie

9 reacties

Kun je wel bellen met je Simyo aansluiting?

En bij je sms instellingen dient nummer +31653131313 te staan.
Dankjewel Raytje,

Alles werkt verder naar behoren, maar bij mijn sms instellingen staat nu +3165040881000
Als ik dat ga aanpassen dan werkt mijn andere simkaart waarschijnlijk niet meer...
Ik neem aan dat als je een dual sim hebt ook van beide sims instellingen hebt en kunt aanpassen.. 😉
Dat kan helaas niet, ze zitten beide onder 1 icoon, ik kies pas welke SIM ik gebruik na het typen van het sms-je.
Vallen onder dezelfde instellingen.
Een dual sim telefoon dus 2 sim(pson)s:D met 2 gekleurde signaalbalkjes, normaal gesproken.
Haal eens 1 er uit voda en verwijder de sms centrale met achteraan 1000 Voda berichten centrale.
Alleen +31653131313 laten staan.
Kijk wat er gebeurt wanneer je met elk sim slot met simyo een sms stuurt..
Daarna simyo sim er uit en met vodakaart allebei de simsloten afzonderlijk met vodaberichtencentrale (1000) ook eens sms stuurt.

Maar allereerst, ga naar instellingen.
Als het goed is heb je bij een dualsim bij simbeheer allebei de instellingen bij bellen en berichten op eerst vragen staan.
Controleer eerst die instellingen zodat de telefoon vraagt welke sim gebruikt wordt.
Wanneer je de simkaarten van plek wisselt komt er als het goed is iets te staan van wijzigingen instellingen....goedkeuren !
Dat dus eerst doen en dan wederom proberen afzonderlijke sim een sms laten sturen.
Omdat je aangeeft dat er maar 1 icoon is, wat op zich vreemd is Je zou in mijn ogen 2 signaalsterkte balkjes moeten hebben met ieder een afzonderlijke kleur.

Staat bij simbeheer alle 2 de simsloten wel op aan?
Hij doet het. ik kon toch per simkaart een apart nummer invoeren. Heb weer eens half gekeken.
Bedankt allebei!
Vond het al raar maar goed, je hebt het gevonden en het werkt.
Hoi SaskiaS,

Mooi resultaat dat het werkt. Maar uhh durf het bijna niet te vraagguh, ben zo verschrikkelijk bang:P. Wat is het merk en type?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi SaskiaS,

Welkom op het forum en goed dat je hier vraag plaatst.

Fijn om te zien dat Raytje en Friesian je konden helpen 🙂 Gelukkig kon je de berichtencentrale per simkaart instellen. Het zou anders de doel van een dualsim telefoon voorbijschieten :)

We zien je graag weer terug op het forum.


@Raytje en Friesian, bedankt voor jullie hulp.

Reageer