.

Beantwoord

Waarom krijg ik ongewenste betaalde sms'jes?

  • 1 October 2016
  • 12 reacties
  • 252 Bekeken

Badge
Mijn zoon heeft vandaag twee sms'jes ontvangen dat hij geabonneerd is op twee betaalde sms-diensten, voor belachelijke bedragen per week. Hij kan zich niet herinneren zich hier ooit voor te hebben aangemeld Op de site van Simyo lees ik het volgende:


'Bij Simyo is je simkaart geblokkeerd voor het ontvangen van betaalde sms-diensten. Dit is een dienst die we niet aanbieden. Je kunt wel een sms'je sturen naar een betaalde sms-dienst. Je ontvangt dan alleen geen antwoord terug van de dienst. Voor het ontvangen van zo'n sms betaal je namelijk het meeste geld.

Wil je een lopende sms-dienst stopzetten? Klik dan hier.'

Hoe kan het dat hij deze sms'jes ontvangt als de sim-kaart hiervoor is geblokkeerd? Ik heb voor de zekerheid op de site van Pay Info de diensten stopgezet, maar zou verwachten dat dit helemaal niet nodig zou zijn.
icon

Beste antwoord door Ilias 3 October 2016, 11:34

Bekijk originele reactie

12 reacties

Heeft uw zoon Prepaid? Want dan is het wel mogelijk om deze berichten te ontvangen. Het was echter zo dat dit wel aangevraagd moest worden, maar of dat nog steeds zo is weet ik niet. De reden dat het bij Prepaid wel kan is heel simpel. Geen beltegoed, geen mogelijkheid om er gebruik van te maken.

Heeft uw zoon een abonnement, dan is het goed dat u payinfo heeft bezocht en ingesteld. Simyo Zal na aanleiding van dit topic dan ook zorgen dat het niet meer voor kan komen. Helaas zijn er blijkbaar toch nog diensten die door de blokkade heen glippen.
Badge
Mijn zoon heeft een abonnement. Ik heb onmiddellijk actie ondernomen na het ontvangen van de sms'jes, dus hopelijk zijn er geen kosten gemaakt. Maar als het zo is dat ik ervan uit mag gaan dat de simkaart is geblokkeerd voor ditt soort diensten, lijkt het me billijk dat eventuele kosten vergoed worden. Kan Simyo dit bevestigen?
Heeft uw zoon Prepaid? Want dan is het wel mogelijk om deze berichten te ontvangen.
Maakt prepaid hierin verschil?

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-betaalde-sms-diensten-94?c=43
Reputatie 7
Wat ik pas uit een reactie van Simyo in een ander topic opmaakte, is dat een en ander ook afhankelijk kan zijn van de ouderdom van de aansluiting. Sommige oude aansluitingen kunnen (nog) wel gebruik maken van deze betaalde diensten.
Laatst nog een topic gelezen waarin dit werd genoemd. Kan het topic alleen niet meer vinden waarin ik dat las.
Badge
De aansluiting van mijn zoon is van januari dit jaar. Lijkt me dus niet waarschijnlijk dat dit de oorzaak is.
Reputatie 7
Laten we dan even afwachten totdat een moderator dit morgen oppakt.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Chrisholst,

Wat enorm vervelend dat er sprake is geweest van kosten door betaalde sms-diensten. Dat is onhandig!

Ik wil hier graag naar kijken voor je en kijken wat ik voor je kan betekenen hierin. Helaas is het account waarmee je reageert niet gekoppeld aan het nummer waar je de vraag over stelt. Kun je een reactie plaatsen met het account waarom het gaat of kun je mij een privébericht sturen met het 06-nummer en de adresgegevens? Ik zal dan kijken wat ik voor je kan betekenen.

Betaalde sms-diensten moeten niet mogelijk zijn, het is dus apart dat dit het geval is geweest. Ik zal het per direct voor je uitschakelen zodra ik het nummer heb en de kosten vergoeden op de factuur.

Iedereen, enorm bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Ilias
Badge
Dank je wel voor je reactie Ilias. Hoe stuur ik precies een privébericht?
Badge
Je kan een privébericht sturen door eerst op iemands gebruikersnaam of profielfoto te klikken (waarna je op het profiel van diegene terechtkomt), en dan op de "stuur bericht" knop onder de profielfoto van diegene.

Bij Ilias kom je dan hier: https://forum.simyo.nl/inbox/conversation?with=30264 (als het goed is staat er "Verstuur privébericht naar Ilias" op de pagina waar je terechtkomt na het klikken op die link).
Badge
Dank je wel Dunics. Ik heb Ilias inmiddels een privébericht gestuurd.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Chrisholst,

Ik heb je privébericht in goede orde ontvangen! Je krijgt zo snel mogelijk een reactie!

@Dunics, enorm bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Ilias

Reageer