.

Beantwoord

Waarom krijg ik diverse keren dezelfde SMS?

  • 19 January 2016
  • 9 reacties
  • 822 Bekeken

Sinds gisteren krijg ik meermalen (5 tot 10x!) dezelfde SMS binnen.
icon

Beste antwoord door Scotsman 20 January 2016, 09:51

Bekijk originele reactie

9 reacties

Het wordt echt irritant, SMS-jes van gisteren komen worden nog steeds binnengehaald. Nu al ruim 20x dezelfde SMS ontvangen.
Ligt het probleem bij Simyo, of is er iets met mijn toestel aan de hand?
Reputatie 7
Badge +9
Het is je toestel, die stuurt na binnenkomst van de sms niet een ontvangstbevestiging terug naar de berichtencentrale. En die probeert de sms nog eens te versturen, enzovoort.

Oplossing: plaats je sim in een ander toestel en wacht tot die sms weer binnenkomt. Verwijder vervolgens de sms en plaats de sim weer terug in je eigen toestel.
Dank je Scotsman, ga ik proberen!
Reputatie 2
Badge +5
Hoi MartinW,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je je sms'jes meerdere keren binnen kreeg. Het advies van Scotsman is exact wat ik je ook zou aanraden. Bedankt daarvoor :8. Ik ben benieuwd of de kruistest iets uitgehaald heeft.

Heeft het geholpen om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen?

Groetjes,
Estelle
Hallo Estelle,

Vanavond heb ik de simkaart in ander toestel geplaatst en ruim 1,5 uur laten zitten. Er kwam één SMS binnen die ik op mijn eigen toestel meerdere keren had gekregen. De simkaart zit nu ongeveer een half uur in mijn eigen toestel en tot nu toe gaat het goed...

Groet,
Martin
Vanochtend nieuwe SMS gekregen. Probleem herhaalt zich, want binnen een half uur heb ik inmiddels 4x dezelfde SMS binnen gekregen.
Reputatie 7
Badge +9
Het is duidelijk: om de een of andere reden stuurt je telefoon geen ontvangstbevestiging terug als er een sms binnen komt. Misschien dat er een issue is met de software/firmware. Is er een mogelijkheid e.e.a. terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (reset), anders moet er eens een telefoontechneut naar kijken. De oplossing die hierboven is aangedragen is okee als het probleem zich incidenteel voordoet, maar als elke nieuwe sms tig keer blijft binnenkomen wordt dat een beetje lastig!
Ik ga maar een backup maken en de telefoon opnieuw instellen.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi MartinW,

Top! Controleer na de reset even of het nummer van de sms-centrale nog goed in je telefoon staat. Het juiste nummer is +31653131313.

Laat je ons weten of de reset iets uitgehaald heeft?

Groetjes,
Estelle

Reageer